سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

نامه 8 سناتور آمریکایی به وزیر خارجه اوباما درباره FATF

به تعهد سیاسی طیب نیا اعتنا نکنید! ایران باید در عمل تغییر کند

خبرگزاری فارس: به تعهد سیاسی طیب نیا اعتنا نکنید! ایران باید در عمل تغییر کند

واقعیت این است که داد و بیدادی که کنگره آمریکا و صهیونیست‌ها بر سر توقف اقدامات متقابل FATF‌- که هیچ نیست- راه انداخته‌اند،‌جز برای اعمال فشار به تهران با هدف اجرایی شدن برنامه اقدام و پروژه خودتحریمی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، تعلیق 12 ماهه «اقدامات متقابل» FATF‌ علیه ایران در ازای تعهد سیاسی وزیر اقتصاد برای اجرای برنامه اقدام، که از طرف دولت با عنوان جعلی «خروج از لیست سیاه» تبلیغ می‌شود، به شدت مورد اعتراض کنگره آمریکا و صهیونیست‌ها بوده است؛ چه، آنها می گویند FATF نباید در ازای «تعهد سیاسی» آقای طیب نیا اقدامات متقابل را تعلیق می‌کرد بلکه پس از اجرایی شدن برنامه اقدام در عمل، این کار را می‌کرد. حال آنکه «توقف اقدامات متقابل»، «تقریبا هیچ» تاثیری در روابط بانکی کشور ایجاد نکرده و غربی‌ها همه چیز را منوط به «اجرایی شدن برنامه اقدام» کرده اند. 

8 سناتور آمریکایی در نامه ای در تاریخ 30 ژوئن 2016 خطاب به وزیر خزانه‌داری آمریکا، به توقف اقدامات متقابل FATF علیه ایران در ازای تعهد سیاسی آقای طیب نیا اعتراض کرده و می‌نویسند:‌«نظر به تداوم فعالیت‌های ایران در حوزه پولشوئی و تامین مالی تروریسم،تصمیمات مربوط به رفتار ایران در نظام بانکی بین‌الملل باید برمبنای شواهد تغییر باشد، نه بر اساس یک تعهد سیاسی صرف توسط مقامات بلندپایه در ایران برای اجرایی کردن برنامه اقدام».

همانطوریکه مشاهده می‌شود، همه اعتراض صهیونیست‌ها و نمایندگان کنگره آمریکا به این است که چرا FATF اقدامات متقابل علیه ایران را بر مبنای تعهد سیاسی متوقف کرده در حالی که باید بر مبنای اجرایی شدن برنامه اقدام چنین امتیازی داده می‌شده است. این همه غوغا بر سر توقف اقدامات متقابل در حالی است که این اتفاق، باعث هیچ تغییری در روابط بانکی ایران نشده و همچنان بانک‌ها از همکاری با ایران خودداری می کنند. اتفاقی که دولتمردان یازدهم وعده داده بودند پس از اجرایی شدن برجام و لغو یکجای همه تحریم‌ها بیفتد،‌اما اکنون منوط به اجرای برنامه اقدام و خودتحریمی شده است.

توافق آمریکا و روسیه برای آتش بس در سوریه / جان کری: توقف حملات هوایی حکومت سوریه به غیرنظامیان / ایجاد مرکز مشترک آمریکا و روسیه برای حمله به داعش / ورود کمک ها به مناطق محاصره شده

جان کری: بر گام هایی توافق کردیم که پرواز جنگنده های حکومت سوریه بر فراز مناطق مخالفان متوقف شود.
آمریکا و روسیه بر سر جزئیات طرحی برای آتش بس در سوریه به توافق رسیدند.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، جان کری و سرگی لاوروف وزیران خارجه آمریکا و روسیه پس از ساعت ها مذاکره دو جانبه در شهر ژنو سوئیس، درباره طرح آتش بس در سوریه به توافق دست یافتند.جان کری در این باره گفت:  توافق کردیم که ضروری است حکومت سوریه حملات هوایی علیه غیرنظامیان را متوقف کند. توقف حملات هوایی علیه غیرنظامیان گام اساسی برای حل بحران سوریه است. این توافق در نهایت منجر به انتقال سیاسی در سوریه و پایان جنگ در این کشور می شود.

توافق آمریکا و روسیه برای آتش بس در سوریه / جان کری: توقف حملات هوایی حکومت سوریه به غیرنظامیان / ایجاد مرکز مشترک آمریکا و روسیه برای حمله به داعش / ورود کمک ها به مناطق محاصره شده
وی افزود: آمریکا و روسیه امروز طرحی را اعلام می کنند که امیدواریم صلح را به سوریه ارائه کند. بر گام هایی توافق کردیم که پرواز جنگنده های حکومت سوریه بر فراز مناطق مخالفان متوقف شود.جان کری ادامه داد: از همه می خواهیم اقدامات تجاوزکارانه و دشمنانه را از عصر روز 12 سپتامبر متوقف کنند. خواهان ورود سریع کمک های انسان دوستانه به همه مناطق محاصره شده در سوریه هستیم.وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: آمریکا و مسکو مرکز مشترکی را برای جنگ با گروه دولت اسلامی (داعش ) و جبهه النصره (فتح الشام) ایجاد می کنند.
حمایت سودان از عربستان سعودی در مقابل ایران
در بیانیه وزارت خارجه سودان اضافه شده است: خدمات دولت عربستان سعودی تحت رهبری ملک سلمان بن عبدالعزیز خادم حرمین برای حج، قابل تقدیر و ارج گذاری است.
سودان با محکومیت انتقادات شدید ایران از عربستان سعودی در موضوع حج، از موضع ریاض در این باره اعلام حمایت کرد.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، وزارت خارجه سودان در بیانیه ای سخنان منتشر شده از سوی مقامات عالی ایران علیه عربستان سعودی را محکوم  و آنها را تحریک آمیز و دشمنانه توصیف کرد.
سودان تا قبل از این مواضع نزدیکی به ایران داشت و در اردوگاه تهران قرار داشت اما در چند سال اخیر به اردوگاه ریاض منتقل شده است. سودان همچنین در بهار سال گذشته و همراه با آغاز حمله نظامی ائتلاف سعودی به یمن، به این ائتلاف پیوست و جنگنده ها و نیروی نظامی خود را به یمن اعزام کرد تا در کنار نیروهای نظامی سعودی باشند.

حمایت سودان از عربستان سعودی در مقابل ایران
دولت سودان همچنین در حمایت از اقدام سعودی ها در بستن سفارت خود در تهران، سفارت سودان در ایران را نیز تعطیل و روابط با تهران را قطع کردند.
در بیانیه وزارت خارجه سودان اضافه شده است: خدمات دولت عربستان سعودی تحت رهبری ملک سلمان بن عبدالعزیز خادم حرمین برای حج، قابل تقدیر و ارج گذاری است.  دولت عربستان سعودی اقدامات بزرگی را برای اسلام و مسلمانان و خدمات جلیلی را به حجاج انجام می دهد و همه امکانات را برای بهبود انجام اعمال حج مقدس به کارمی گیرد.
در این بیانیه دعوت ایران برای اداره مشترک حرمین شریفین محکوم است و با اصل احترام به حاکمیت کشورها و اجماع ملت های اسلامی در تعارض است.
دولت سودان در این بیانیه گفته شده است سودان بر حقانیت و شایستگی عربستان سعودی برای اداره امور حج تاکید و هر گونه دخالت های خارجی یا سیاسی کردن حج برای ایجاد مذهبی گرایی در آن را رد می کند.ایران با اشاره به کشته شدن چند هزار حاجی در مراسم منا در حج سال گذشته از جمله جان باختن حدود 400 ایرانی، دولت عربستان سعودی را به بی کفایتی در اداره امور حج متهم کرد و خواستار اداره امور حج به صورت مشترک توسط کشورهای اسلامی شد.
چرا میان ایران و عربستان دریای خون حاکم است؟
ریاض بر این باور است که رشد اقتصادی ایران مساوی است با قدرت گرفتن بیشتر حزب‌الله در لبنان، بشار اسد در سوریه و حوثی‌ها در یمن. عربستان از تشکیل مربع مخالفان خود به شدت وحشت دارد.
عصر ایران؛ مصطفی داننده- اشاره حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری به رابطه ایران و عربستان و دریای خونی که در این میان است، خبر از ایجاد یک کوه یخی بزرگ میان تهران و ریاض می‌دهد.

به نظر می‌رسد منطقه خاورمیانه شاهد یک جنگ سرد تمام عیار میان ایران و عربستان به عنوان مهم‌ترین کشورهای شیعه و سنی است. این آتش اختلاف را می‌شود در دلایل خاص جستجو کرد. اولین دلیل را می‌شود در تغییر در راس تهران و ریاض جستجو کرد. انتخاب حسن روحانی در ایران باعث شد تا جمهوری اسلامی در سیاست خارجی خود تغییر ایجاد کند. ایران در زمان محمود احمدی نژاد به دلیل سیاست‌های خاص منطقه‌ای و جهانی تبدیل به یک کشور منزوی شده بود. روحانی اما با برجام و توافق هسته‌ای با کشورهای 1+5 دیوارهای سوتفاهام را شکست و ایران را تبدیل به کشور فعال در عرصه بین المللی کرد.


چرا میان ایران و عربستان دریای خون حاکم است؟

بعد از برجام، ایران توانست رابطه خود را با کشورهای اروپایی بهبود ببخشد و برای اولین بار وزیران خارجه ایران و آمریکا به صورت علنی و دو جانبه باهم دیدار و گفتگو کنند. با دیپلماسی "گفت وگو" روحانی، کشورهای بزرگ جهان مجبور شدند برای حل مناقشات منطقه خاورمیانه دست یاری به سوی ایران دراز کنند و بگویند حل مشکلات منطقه بدون حضور ایران امکان پذیر نیست. روی کار آمدن جریان اعتدال در ایران همزمان با تغییر در عربستان سعودی شد. بعد از درگذشت ملک عبدالله پادشاه سعودی، ملک سلمان به قدرت رسید و به این اتفاق باعث شد عربستان در سیاست خارجی دست به تغییرات اساسی بزند و سعودی ها محافظه کاری معروف خود را در دیپلماسی رها کنند و تبدیل به سیاستمدارانی بی پروا و مهاجم شوندآنها تصمیم گرفتند برخلاف اسلاف خود در برابر سیاست های منطقه ای ایران بایستند و به گفته خود سعی کنند حتی با قدرت سخت جلوی نفوذ ایران در منطقه به ویژه یمن و سوریه را بگیرندنکته ای که آیت الله خامنه ای در یکی از سخنرانی هایشان به آن اشاره کردند: «ما با سعودی ها در مسائل گوناگون سیاسی اختلافات متعددی داریم اما همیشه می گفتیم که آنها در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می دهند، اما چند جوان بی تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه توحش را بر جنبه متانت و ظاهرسازی غلبه می دهند، که این کار قطعاً به ضررشان تمام خواهد شد.»به نظر می‌رسد عربستان سعودی و حاکمان آن ایران زمان روحانی را برای منافع ملی خود بسیار خطرناک تر از ایران احمدی نژاد می‌دانند.

عربستان امروز به شدت از قدرت گرفتن ایران می‌ترسد. علت این ترس را می‌شود در این معنا دانست که ایران بعد از برجام می‌تواند تبدیل به قدرت اقتصادی و نظامی برتر منطقه شود. ایران از جایگاه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک برای قدرت‌های اقتصادی جهان بسیار جذاب تر از تمام کشورهای جنوب خلیج فارس است. کشوری که می‌تواند مسیر ترانزیت فوق‌العاده‌ای میان ایران و اروپا شود.ریاض بر این باور است که رشد اقتصادی ایران مساوی است با قدرت گرفتن بیشتر حزب‌الله در لبنان، بشار اسد در سوریه و حوثی‌ها در یمن. عربستان از تشکیل مربع مخالفان خود به شدت وحشت دارد. به زبان ساده می‌توان گفت عربستان از قدرت گرفتن ایران وحشت دارد. سعودی ها می‌ترسند رهبری کشورهای عربی منطقه را از دست بدهند و ایران تبدیل به کشور یکه تازه منطقه شود. شاید به همین دلیل است که وزیر خارجه عربستان آرزو می‌کند:" امیدواریم که با ایران به دوره حسن همجواری برگردیم همانگونه که قبل از انقلاب 1979 (1357 ) بود."به نظر می‌رسد نمی‌شود به زودی برای جنگ سرد میان ایران و عربستان پایانی متصور شد.

ترامپ : اگر رییس جمهور شوم به قایق های مزاحم ایرانی شلیک خواهد شد

پس از این سخنان ترامپ جمعیت حاضر در سالن یک صدا فریاد زدند: به آنها شلیک کنید.
دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی در جمع حامیانش با انتقاد از رفتار ناوهای آمریکایی که در هفته های اخیر در برابر نزدیک شدن قایق های تندرو سپاه در خلیج فارس، تغییر مسیر داده اند تا از درگیری با این قایق ها اجتناب کنند، گفت باید به این قایق های مزاحم شلیک کرد.ترامپ : اگر رییس جمهور شوم به قایق های مزاحم ایرانی شلیک خواهد شد

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت روزنامه "لس آنجلس تایمز " آمریکا ترامپ که جمعه شب ( به وقت آمریکا) در جمع هوادارانش در شهر " پنساکولا " در ایالت فلوریدا سخن می گفت، در این باره گفت :" درباره ایران، وقتی آنها با قایق‌های کوچکشان دور ناوشکن‌های زیبای ما می‌چرخند و رفتارهایی با مردم ما انجام می دهند که نباید به آنها چنین اجازه ای داده می شد ، ما به آنها شلیک کرده و آنها را از آن آبها بیرون می‌کنیم."
پس از این سخنان ترامپ جمعیت حاضر در سالن یک صدا فریاد زدند: به آنها شلیک کنید.
او گفت در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، نیروهای نظامی آمریکا را به قدری تقویت خواهد کرد که هیچ کشوری جرات شوخی کردن با آنها را به ذهن خود را ندهد.
ترامپ این سخنان را در انتقاد شدید از رقیب دموکرات خود هیلاری کلینتون و نیز رویکرد باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در زمینه سیاست خارجی و دفاعی بیان کرد.
او گفت در صورتی که در انتخابات آتی آمریکا پیروز شود، قایق های ایرانی که در خلیج فارس برای ناوهای آمریکا ایجاد مزاحمت می کنند، مورد هدف قرار خواهند گرفت.

تجمع صدها تن از منافقین در فرودگاه بغداد

گروهک تروریستی منافقین مدعی شده است که همه عناصر این گروهک دیروز از عراق با همراهی کمیساریای سازمان ملل خارج شده اند.
خبرنگار شبکۀ العالم از تجمع صدها تن از عناصر گروهک تروریستی منافقین در فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد.
خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد، منافقین در فرودگاه بین المللی بغداد برای فرار از خاک عراق آماده می شوند.
گروهک تروریستی منافقین مدعی شده است که همه عناصر این گروهک دیروز از عراق با همراهی کمیساریای سازمان ملل خارج شده اند.
این خبر کذب بودن ادعای  سازمان را به نمایش می‌گذارد.
نکته حائز اهمیت این است که گروهک تروریستی منافقین در تلاش برای خارج کردن افراد مسأله دار از عراق، و اعلام آن به عنوان یک دستاورد و پیروزی است.
ناظران با اشاره به ماندن تعدادی از منافقین در عراق، خاطرنشان کردند که شبکه اطلاعاتی و جاسوسی بومی منافقین بعد از خروج آنها و بالاخص پایین آمدن سطح حساسیت نسبت به منافقین، قطعا فعال تر خواهد شد.منافقین به واسطه سرویس جاسوسی عربستان و موساد برنامه مدون و مشخصی برای حضور در عراق، سوریه و یمن برای جاسوسی از جبهه مقاومت دارند.
گروهک تروریستی منافقین دیروز پس از قتل شماری از عناصر خود برای رهایی از دست آنان، ادعا کرد که در پایگاه آمریکایی "لیبرتی" (کروپر) آتش سوزی روی داده است.
این گروهک همچنین مدعی شد همه عناصر این گروهک دیروز به همراه کمیسر سازمان ملل متحد خاک عراق را ترک کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد