سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

واکنش شورای همکاری خلیج فارس به پیام حج رهبر انقلاب

نشست سران شورای همکاری خلیج فارس
شناسهٔ خبر: 3763955 -
شورای همکاری خلیج فارس با انتشار بیانیه ای گستاخانه به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره حج واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس در بیانیه سراسر گزافه و بی پایه به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بی کفایتی سعودی ها در اداره حج واکنش نشان دادند.

بر اساس این گزارش کشورهای حاشیه خلیج فارس در این خصوص مدعی شدند: انتقادات آیت الله خامنه ای در رابطه با مدیریت حج، اقدامی تحریک آمیز با اهداف مشخص است. آیت الله خامنه ای به اداره حج از سوی چندین کشور دعوت کرده که این موضوع تلاشی است برای سیاسی کردن این فریضه؛ این تلاش ها محکوم به شکست است.

«عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در همین راستا در اظهاراتی گستاخانه بدون توجه به وقاحت آل سعود به دلیل عدم عذرخواهی از مسلمانان جهان پس از به شهادت رساندن حدود ۷ هزار حاجی مدعی شد: اتهامات آیت الله خامنه ای باطل و توهین آمیز است.

وی در ادامه یاوه گویی های خود چشمانش را بر دروغ گویی روزانه بوق های رسانه ای این کشور در منحرف کردن حقایق حج سال گذشته بست و گفت: ما حملات رسانه ای ظالمانه و اظهارات مکرر مسئولان بلندپایه ایرانی خطاب به عربستان را رد می کنیم.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس که کشورش داعیه دار اسلام است اما طی سال های گذشته هزاران مسلمان را در یمن، سوریه و عراق به خاک و خون کشیده است، در اظهاراتی مضحک در این زمینه ادعا کرد: اظهارات مسئولان بلندپایه ایران با اصول و ارزش های دین اسلام منافات دارد و حاوی عباراتی ناپسند و زشت است که شایسته نیست از قلب و زبان هیچ مسلمانی خارج شود.

شایان ذکر است رژیم آل سعود در مراسم حج سال گذشته با بی تدبیری موجب قربانی شدن حدود ۷ هزار نفر از حجاج کشورهای مختلف شد و پس از گذشت یک سال به این جنایت خود اذعان نکرده و حاضر به عذرخواهی زبانی هم نشده و همواره در صدد تحریف این موضوع و مقصر جلوه دادن ایران شده است.

گفتنی است پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ذی حجه الحرام در ساعات اولیه با حمایت علمای مسلمان اعم از شیعه و سنی رو به رو شد و هشتگ  #الشجرة_الملعونة صدها بار در کشورهای مسلمان منطقه در شبکه های مجازی بارگذاری شد.

الجبیر: «بشار اسد» رفتنی است/ امانپور: پس چرا نرفت!

عادل الجبیر و امانپور
شناسهٔ خبر: 3764137 -
وزیر خارجه عربستان در پاسخ به این سئوال که بر خلاف نظر چند ماه گذشته شما «اسد» هنوز در قدرت باقی مانده است؛ گفت: کار اسد تمام شده است. مردم سوریه با اسلحه نظرشان را در اینباره اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی اِن اِن با تکرار مواضع پیشین کشورش درخصوص مداخله در امور داخلی کشور مستقل سوریه بار دیگر از لزوم کناره گیری رئیس جمهور قانونی و منشعب از انتخابات مردمی در سوریه سخن گفت.

در این مصاحبه «کریستین امانپور» خبرنگار شبکه تلویزیونی سی اِن اِن از «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی پرسید: در گفتگوی پیشین ما در ماه فوریه سال جاری گفتید که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه رفتنی است؛ اما اکنون پس از گذشت چند ماه وی هنوز در رأ س قدرت باقی مانده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به این سئوال «کریستین امانپور» خبرنگار شبکه تلویزیونی سی اِن اِن گفت: بشار اسد ضعیف شده است. به عقیده من کار اسد تمام شده است. اسدی دیگر نخواهد بود. این امر اجتناب ناپذیر است. این موضوع نیازمند گذر زمان است.

«عادل الجبیر»  در ادامه این مصاحبه افزود: موضع روسیه این است که مردم سوریه باید درباره اسد تصمیم بگیرند. لذا انتخاباتی در حدود یک تا یک و نیم سال آتی برگزار خواهد شد که برای سوری ها مقبول باشد.

وی در ادامه مدعی شد: البته مردم سوریه با سلاح های خود نظرشان را در این باره اعلام کرده اند.

مسکو: رفتار ترکیه اوضاع سیاسی و نظامی سوریه را پیچیده‌تر می‌کند

وزارت خارجه روسیه
شناسهٔ خبر: 3764139 -
وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای نسبت به نفوذ ارتش ترکیه به عمق خاک سوریه به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه بیانیه ای را در خصوص عملیات نظامی ترکیه در جرابلس سوریه صادر کرد.

بر اساس این گزارش، روسیه در این بیانیه نسبت به نفوذ ترکیه به عمق خاک سوریه ابراز نگرانی شدید کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: باید از هر اقدامی که منجر به بی ثباتی در سوریه می شود، اجتناب کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده است: رفتار ترکیه موجب پیچیده تر شدن اوضاع سیاسی و نظامی در سوریه می شود.

روسیه در پایان بیانیه خود از دولت آنکارا خواسته است تا از اتخاذ تصمیماتی که منجر به بی ثباتی در سوریه می شود، خودداری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد