سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ادامه کشاکش بین دو گروه شورای شهر اهواز

یک عضو شورا: قرار بود هر دو گروه شورا از گزینه‌های خود صرف‌نظر کنند
اجتماعی  13:27:54 1395/06/13
956-7514-5 کد خبر

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به لغو جلسه انتخاب هیات رییسه شورا در هفته گذشته گفت: تاریخ جلسه انتخاب هیات رییسه جدید، امروز مشخص و از سوی هیات رییسه فعلی شورای شهر اعلام خواهد شد.
 

احمد باورساد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: تاریخ جلسه انتخاب هیات رییسه جدید توسط خود اعضای شورای شهر و هیات رییسه فعلی مشخص می‌شود و دعوت از سوی هیات رییسه انجام خواهد شد و نماینده فرماندار در جلسه تنها حضور خواهد داشت.

وی افزود: سال گذشته نیز انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز با تاخیر و در مهرماه برگزار شد و اکنون نیز در بسیاری از شهرهای استان انتخابات هیات رییسه جدید برگزار نشده و این امر همیشه بوده است.

عضو شورای شهر اهواز با بیان این‌که هیات رییسه فعلی شورا قانونی است، گفت: برخی اعضا مهلت قانونی انتخاب هیات رییسه شورای شهر را 12 شهریورماه می‌دانند؛ استناد آن‌ها تنها به نامه مدیرکل امور شهری استانداری است که درخواست کرده بود انتخابات هیات رییسه تا 12 شهریورماه برگزار شود و بنابراین نمی‌توان گفت که هیات رییسه فعلی قانونی نیست.

باورساد با اشاره به جلسه هفته گذشته انتخاب هیات رییسه شورای شهر که به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در جلسه لغو شد، تصریح کرد: ما به دنبال آن بودیم که انتخابات با همدلی برگزار شود، شب قبل از انتخابات قرار بود که نشستی در این خصوص داشته باشیم اما تنها پنج نفر و در ساعت یک بامداد حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: با این حال به این نتیجه رسیدیم که هر دو گروه از گزینه‌های خود صرف‌نظر کنند و گزینه‌های دیگری مطرح شود تا اجماع و وفاق بیشتری صورت بگیرد. تقریبا برگزاری جلسه انتخاب هیات رییسه، همان شب لغو شده بود ولی متاسفانه مشاهده کردیم که بدون توجه این صحبت‌ها، فردای آن شب اعضای گروه مقابل در جلسه حضور پیدا کردند و کار خود را دنبال کردند.

عضو شورای شهر عنوان کرد: گزینه ما برای ریاست آقای علاسوند بود زیرا یک چهره شناخته شده و از پاسداران دفاع مقدس و یک شخصیت اصولگرا است. در جلسه روز چهارشنبه نیز یکی از همکاران ما در مسافرت خارج از کشور بود و دو تن از دوستان ما نیز از هیات گلایه داشتند و به همین دلیل تعداد ما کاهش پیدا کرد و ما هم در جلسه انتخاب هیات رییسه حضور پیدا نکردیم.

باورساد با بیان این‌که اکثریت شورای شهر با ما است، گفت: ما در جلسه بعدی شورای شهر حضور پیدا خواهیم کرد ولی مطمئنم که گروه مقابل حضور پیدا نخواهد نکرد زیرا اکثریت نخواهند داشت.

وی با انتقاد از برخی مصاحبه‌های اعضای شورای شهر اظهار کرد: برخی از اعضا مصاحبه‌هایی انجام دادند و صحبت‌هایی را مطرح کردند که در شان شورا و حتی در شان شخصیت خود آن‌ها نبوده است. آنها عنوان کردند که گروه مقابل منفعت‌گرا بوده است،‌ من لیستی از منافع این گروه دارم که چه امتیازها و استخدامی‌ها را دریافت کرده‌اند و آن را اعلام می‌کنم تا مشخص شود چه کسی منفعت‌گرا بوده است.

عضو شورای شهر اهواز با بیان این‌که گروه مقابل نسبت‌هایی به گروه ما زدند که شایسته نبود، افزود: چرا باید چنین صحبت‌هایی بیان کنند؟ افرادی که مصاحبه کردند همه منفعت‌ها را گرفته‌اند و شهرداری را تحت فشار گذاشته و چه جاهایی را که نگرفته‌اند. زمان مشخص خواهد کرد چه کسی منفعت‌گرا بوده است.

باورساد با اشاره به این‌که هیچ دخالتی از بیرون شورای شهر نبوده است، گفت: درست نیست که بگوییم از بیرون شورای شهر در کار ما  دخالت می‌شود. جلسه شب قبل از انتخاب هیات رییسه که در مهمان‌سرای شهرداری برگزار شد، کسی بجز اعضای شورای شهر حاضر نبود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد