سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

5 مطالبه حیاتی محیط‌زیستی خوزستان از مجمع نمایندگان استان

خبرگزاری فارس: 5 مطالبه حیاتی محیط‌زیستی خوزستان از مجمع نمایندگان استان

نماینده تشکل‌های محیط زیست خوزستان گفت: در حاشیه دیدار با رئیس سازمان محیط‌زیست 5 مطالبه حیاتی محیط‌زیستی خوزستان از مجمع نمایندگان استان خواسته شد و انتظار همکاری آنها را داریم.

هژیر کیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: در سفر نمایندگان 50 تشکل محیط‌زیستی به تهران و پرسش‌های اساسی در نشست با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست مسائل و مشکلات موجود مطرح شد.

وی افزود: در مطالب ارائه شده به ویژه بحث در رابطه با مساله آب‌های استان خوزستان و انتقال آب بدون ارزیابی از سرشاخه‌های کارون، نمایندگان پرتلاش سازمان‌های مردم‌نهاد خوزستان از پاسخ‌های نماینده عالی دولت تدبیر و امید قانع نشدند.

نماینده تشکل‌های محیط‌زیست خوزستان با اشاره به نتیجه‌بخش نبودن موارد مطرح شده با ابتکار گفت: نمایندگان سازمان‌های محیط‌زیست بعد از قانع نشدن از موارد و نتایج به‌دست آمده در روز بعد به سراغ 18 نماینده استان خوزستان در مجلس رفتند تا مطالبات جدی محیط‌زیستی و حیاتی  مردم خوزستان  از جمله مساله آب را از وکلای خود خواستار شوند.

کیانی گفت: در این دیدار با برخی نمایندگان استان پنج مطالبه جدی فعالان محیط زیست و مردم خوزستان به شکل مکتوب درخواست شد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده خاطرنشان کرد: در دستور کار قرار دادن تحقیق و تفحص از وزارت نیرو در رابطه با طرح‌ها انتقال آب و سدسازی و درخواست طرح سئوال از وزیر نیرو در این باره و تهیه طرح «سند امنیت آب استان خوزستان» از اولین نکاتی بود که ارائه و درخواست اقدام و پیگیری شد.

کیانی ادامه داد: اعلام برنامه زمان‌بندی وزارت نفت برای حذف آلاینده‌های نفتی به‌ویژه گازهای رها شده فلرهای نفتی در آسمان استان خوزستان و درخواست طرح سئوال از وزیر نفت از موارد دیگری بود که در این نشست مطرح شد.

وی با تاکید بر تهیه طرح صندوق غرامت‌ها و ضمانت‌های محیط‌زیستی استان خوزستان و تبدیل آن به قانون در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعلام برنامه زمان‌بندی علاج‌بخشی فاجعه سد گتوند از دیگر خواسته‌های دیدار با 18 نماینده استان در مجلس بود که امیدواریم این اقدامات انجام شده و به نتیجه برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد