سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

وزیر دفاع: سامانه موشکی اس 300 به طور کامل تحویل ایران شد

درباره بحث سامانه موشکی اس 400 نیز طرف روس در همان زمان که بحث اس 300 مطرح بود پیشنهاد تحویل سامانه موشکی اس 400 و یک سیستم آنتی 2500 را به ما داده بود و اصرار بر این داشت که ما آن سیستم ها را دریافت کنیم که به دلایل مختلف ما اصرارمان بر روی تحول سامانه موشکی اس 300 بود.
 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه موشکی اس 300 به طور کامل را تحویل گرفتیم که بخشی از آن از روسیه وارد کشور شده و بخش دیگری از آن نیز در حال بارگیری و انتقال به کشور است.به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعی با شعار صنعت دفاعی نماد اراده و عزم ملی در تولید قدرت دفاعی این مطلب را عنوان کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت سامانه موشکی اس 300 توضیح داد و گفت: در باره بحث اس 300 قبلا نیز این را به عرض مردم شریف ایران و اصحاب رسانه رسانده بودیم که ما قراردادی قبلی با دولت روسیه داشتیم که آن قرارداد به صورت یک طرفه از سوی روس ها به بهانه قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل لغو شده بود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: در سایه لغو یک طرفه این قرارداد جمهوری اسلامی ایران شکایتی را در مراجع حقوقی بین المللی مطرح کرد و آن را پیگیر بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم این موضوع در بالاترین سطوح سیاسی مسائل فی مابین بین دو کشور ایران و روسیه مورد بحث قرار گرفت که یکی از مسائل قرارداد اس 300 بود که هم از طرف روس ها و هم از طرف ما مطرح بود که در این خصوص آقای روحانی و آقای پوتین به بحث و گفت و گو پرداختند.
وی گفت: در نخستین سفری که من پس از قبولی مسئولیتم در وزارت دفاع برای شرکت در همایشی به مسکو داشتم بحث اس 300 را مطرح کردیم که قرار شد وزیر دفاع روسیه این موضوع را دنبال کند که نهایتا در دومین کنفرانسی که شرکت کردیم اعلام موافقت رئیس جمهور روسیه برای اجرایی شدن قرارداد یادشده اعلام شد.
سردار دهقان افزود: به طور طبیعی یک بحثی را فقط طرف روسی ما مطرح می کرد که در کشور روسیه اگر رییس جمهور یک فرمانی را صادر کند این فرمان در قانون اساسی مطرح می شود و بعدا لغو آن مشکل است اما روس ها این تصمیم را گرفتند و تصمیم رییس جمهور قبلی را دال بر تحویل سامانه موشکی اس 300 ملغی اعلام کردند.
وی در خصوص پس گرفتن شکایت جمهوری اسلامی ایران در موضوع اس 300 نیز گفت: به طور طبیعی این موضوع در یک چارچوب کلی توافق شده بر نظر طرفین قرار گرفت که اگر روس ها قرارداد تحویل سامانه یاد شده را به شکل کامل اجرا کند طرف ایرانی هم شکایت خود را پس گیرد البته تا زمان بازپس گیری شکایت چندین بار عدم طرح در دادگاه را مطرح کردیم یا آن را به تعویق انداخیتم.وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در باره بحث سامانه موشکی اس 400 نیز طرف روس در همان زمان که بحث اس 300 مطرح بود پیشنهاد تحویل سامانه موشکی اس 400 و یک سیستم آنتی 2500 را به ما داده بود و اصرار بر این داشت که ما آن سیستم ها را دریافت کنیم که به دلایل مختلف ما اصرارمان بر روی تحول سامانه موشکی اس 300 بود.سردار دهقان تاکید کرد: ما حاضر نشدیم بحث یا مذاکره ای را در قبال پیشنهاد های روس ها انجام دهیم از این رو موضوع اس 400 را تاکنون مطرح نکرده ایم و بنای پیگیری آن را در شرایط فعلی نداریم.
شب جهنمی القاعده در حلب+عکس
بمب افکن های روسی - سوری طی ساعت های گذشته مناطق تحت سیطره گروه تروریستی تکفیری القاعده در حاشیه شمالی شهر حلب را بشدت بمباران کرده و تلفات و خسارات بسیار سنگینی به آنها وارد آورده اند.
گروه جهان مشرق- بمب افکن های روسی - سوری طی ساعت های گذشته مناطق تحت سیطره گروه تروریستی تکفیری القاعده در حاشیه شمالی شهر حلب را بشدت بمباران کرده و تلفات و خسارات بسیار سنگینی به آنها وارد آورده اند.

شب جهنمی القاعده در حلب+عکس

بنابر این گزارش، کانون این حملات هوایی در شهرک دارعزه قرار دارد که طی هفته های اخیر به بزرگترین مرکز نقل و انتقال نیرو و کاروان های تسلیحات و تدارکات برای گروه های وابسته به القاعده و ارتش آزاد تبدیل شده است. شب گذشته یک فروند موشک زمین به زمین شلیک شده از سوی ارتش سوریه انبار بزرگ تدارکات نظامی گروه های تروریستی تکفیری را هدف قرار داده و منهدم کرد. حمله ساعتی پیش ارتش سوریه نیز بزرگترین بیمارستان میدانی القاعده و انبار مهمات نزدیک آن را هدف قرار داده است. منابع مختلف آمارهای متفاوتی از تلفات سنگین وارد امده به تروریستها حکایت دارد.

شب جهنمی القاعده در حلب+عکس

شب جهنمی القاعده در حلب+عکس
بگویید داعش باید تا همدان می‌آمد و خودتان را خلاص کنید!
ادعای دروغ واگذاری پایگاه نظامی به روس‌ها در همدان، آن روی دیگر شعار دروغین «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» است و مدعیان این شعار در عمل، پیاده نظام رژیم صهیونیستی از آب درآمدند.
به گزارش مشرق، به دنبال انتشار خبر استقرار چند جنگنده روسی در پایگاه نوژه همدان و حمله به تروریست‌ها در سوریه، جریان رسانه‌های هدایت شده‌ای سعی کرد این ابتکار ایران را با انواع دستاویزها زیر سؤال ببرد؛ از ادعای نقض قانون اساسی تا مدعای باز کردن پای روسیه به ایران و از دست رفتن استقلال و تمامیت ارضی و شبیه‌سازی این ماجرا به واگذاری پایگاه نظامی از سوی کشورهای ضعیف.» 
رصدهای خبری موثق حاکی از آن است که شروع پمپاژ این شبهات از برخی پایگاه‌های مجازی در لندن، پاریس، تل‌آویو و نیز کشور عربستان بوده اما عاملان آن سعی می‌کنند خود را شهروند ایرانی و مقیم ایران جا بزنند.
اما صرف نظر از آبشخور شبهات اخیر باید گفت در سپردن پایگاه نظامی به یک دولت خارجی، طرف بیگانه در آن پایگاه نظامی آمریت دارد و فعال مایشاء است و مطلقاً به اراده کشور میزبان عمل نمی‌کند. اما در موضوع مورد بحث (استقرار موقت چند جنگنده روسی در پایگاه نوژه و حمله به تروریست‌ها در سوریه) اولاً پایگاهی واگذار نشده، ثانیاً حضور جنگنده‌ها موردی و موقتی بوده و ثالثاً آنها طبق اراده و خواست ایران عمل کرده‌اند و حق هیچ فعالیت دیگری را نداشته‌اند. در حقیقت جنگنده‌های روسیه طبق مأموریت توافق شده، اقدام به بمباران جبهه‌های گروه‌های تروریستی داعش و النصره کرده‌اند. 
یادآور می‌شود طیف نق‌زن در موضوع حمایت ایران از محور مقاومت و سوریه هم اقدام به شبهه افکنی می‌کردند و ادای غیرتمندی برای منافع ملی را در می‌آوردند؛ حال آن که اگر به نسخه این جماعت عمل می‌شد، داعش که تا پشت مرزهای ایران در جلولا پیش آمده بود، تا همدان و کرمانشاه نیز جلو می‌آمد. یعنی باید چنین اجازه و مجالی فراهم می‌شد؟! و به جای سرکوب دشمن قسم خورده در بیرون مرزها -که قصد اصلی خود را ایران می‌داند و از سوی جبهه ضد ایرانی (آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عربستان) پشتیبانی می‌شود- باید در خاک خودمان و هنگامی که کار از کار گذشته بود، می‌جنگیدیم؟ آیا در چنین وضعیتی لاف‌زن‌های «نه غزه، نه لبنان- جانم فدای ایران» کمترین غیرتی برای جنگیدن با مهاجمان به خرج می‌دادند؟ اگر در 8 ساله دفاع مقدس، حتی از دماغ یکی از این گروهک‌های لاف‌زن مدعی ملی‌گرایی قطره خونی ریخت، در برابر داعش نیز می‌جنگیدند؛ بلکه برخی از آنها نظیر شورای هماهنگی سبز و گروهک ملی-مذهبی و... در کنار داعش به عنوان پیاده‌نظام صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها محسوب می‌شود و این نوکری را در فتنه سبز نمایش دادند. در آشوب سال 88 مقامات اسرائیل از آشوبگران به عنوان «سرمایه بزرگ تل‌آویو» و «پیاده نظام ارتش اسرائیل» یاد کردند. آنها نتوانستند وگرنه پای داعش را به کرمانشاه و همدان و تهران هم باز می‌کردند.
 به تعبیر دیگر باید گفت سازمان‌دهندگان شبهه درباره همکاری نظامی ایران و روسیه علیه تروریست‌ها، در حقیقت سنگ داعش و آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آل‌سعود را به سینه می‌زنند که به اعتبار ابتکارات جمهوری اسلامی و سرلشکر سلیمانی قهرمان، به طرف شکست خورده فتنه‌انگیزی منطقه‌ای خود تبدیل شده‌اند. 
تفاوت مدل مقاومت با مدل دخیل بستن به آمریکایی‌ها این است که در مدل مقاومت، می‌توان حتی به روسیه جرأت بخشید و در راستای منافع مشترک، در جنگ علیه دشمنان از توان آنها استفاده کرد اما در مورد دخیل بستن به کدخدا، لاجرم باید در زمین او بازی کرد و جز دادن امتیازهای نقد، چیزی حاصل کشور نشود. منبع: کیهان

دلیل ناخرسندی آمریکا از استقرار بمب‌افکن‌های روسیه در پایگاه همدان از زبان روزنامه آلمانی

خبرگزاری فارس: دلیل ناخرسندی آمریکا از استقرار بمب‌افکن‌های روسیه در پایگاه همدان از زبان روزنامه آلمانی

یک روزنامه آلمانی در تحلیلی روز جمعه به بررسی دلایل نارضایتی آمریکا از استقرار بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی همدان پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه آلمانی در تحلیلی روز جمعه به بررسی دلایل ناخرسندی آمریکا از استقرار جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی همدان در غرب ایران پرداخت.پایگاه اینترنتی روزنامه «اشتوتگارت تسیتونگ» یادآوری کرده آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 (1979 میلادی) مجاز به استفاده از پایگاه هوایی نوژه همدان بوده است. «اشتوتگارت تسیتونگ» نوشت: «واشنگتن استقرار (این بمب‌افکن‌ها) را 'مایه تأسف' خوانده است، شاید به این دلیل که آمریکا قبل از انقلاب اسلامی سال 1979 حق استفاده از این پایگاه را داشت.»

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (15 آگوست/ 25 مردادماه) اعلام کرد شمار نامعلومی از بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های ارتش این کشور  از پایگاه هوایی نوژه همدان برای حمله به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه استفاده کرده است.«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در واکنش به این تحول گفت که استقرار بمب‌افکن‌های روس در ایران «مایه تأسف» است، اما «موجب غافلگیری» یا «شوکه شدن» واشنگتن نیست. روزنامه  «اشتوتگارت تسیتونگ» در بخش دیگری از تحلیل روز جمعه خود اقدام مسکو را گامی در راستای هدف وسیع‌تر این کشور برای حضور دریایی در مدیترانه و خلیج فارس خوانده است. 

چرا آمریکا از توافق اخیر ایران و روسیه وحشت کرد؟
واقعیت این است که در منطقه موسوم به خاورمیانه- که کانون اصلی قدرت آمریکا به حساب می‌آید- قدرت و توافق دیگری در حال شکل‌گیری است و ایران بعنوان پابرجاترین و مقتدرترین دشمن آمریکا در کانون این توافق قرار دارد و توافقی که حتماً سایه سنگین و ویرانگر آن بر سر رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی پهن خواهد شد.
به گزارش مشرق، سعدالله زارعی در سرمقاله امروز کیهان نوشت:
 
 همکاری نظامی ایران و روسیه در نبرد با تروریست‌ها، یک نقطه عطف بسیار مهم تلقی شده است. این موضوع آنقدر آمریکایی‌ها را نگران کرد که معاون سابق سازمان سیا - مایکل مورل - گفت ماموران مخفی سیا در سوریه باید هر شهروند ایرانی و روس را در سوریه به قتل برسانند و نیز برای رژیم صهیونیستی آنقدر خطرناک بود که از آن به «تحولی بسیار مهم»، «آغاز تغییرات ریشه‌ای» و «آغازی بر ساختار جدید در خاورمیانه»  یاد کند.
 کما ‌اینکه سعودی‌ها و دولت‌های عرب وابسته به آن، این اقدام را «چالشی بزرگ برای آمریکا و عربستان»، «نقطه عطف بی‌سابقه»، «پیام سیاسی صریح به آمریکا»، «اقدامی استراتژیک از درون یک ائتلاف واحد» و «برهم‌زننده» تعادل در منطقه یاد کردند. درخصوص این موضوع چند نکته اساسی به چشم می‌خورد:

1- توافق ایران و روسیه برای استفاده محدود جنگنده‌های روسیه از پایگاه هوایی همدان برای مقابله با تروریست‌های داعشی در دیرالزور و الرقه، خود به خود یک اقدام فوق‌العاده به حساب نمی‌آید و از آنجا که پیش از این نیز هواپیماهای جنگی روسیه  و سیستم موشکی آن علیه تروریست‌ها فعال بودند، استفاده از پایگاه همدان نباید استراتژیک تلقی شود اما هم آمریکایی‌ها، هم صهیونیست‌ها و هم سعودی‌ها آن را استراتژیک معرفی کرده‌اند. چرا؟
این قلم نمی‌خواهد اهمیت همکاری نظامی ایران و روسیه در سوریه و استفاده اخیر هواپیماهای نظامی روسیه از پایگاه شهید نوژه را انکار کند و یا آن را کم‌اهمیت جلوه دهد، سؤال این است که یک اقدام نظامی که سطح گسترده‌تر آن پیش از این بین ایران و روسیه انجام شده و از آغاز آن 10 ماه می‌گذرد، چرا باید برای جبهه آمریکا تا این حد مهم باشد که از آن به آغازی بر ساختار جدید خاورمیانه و یا برهم‌زننده تعادل منطقه‌ای و آغاز تغییرات ریشه‌ای یاد نمایند؟ آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها از چه چیزی خبر دارند و یا از چه چیزی خبر می‌دهند که با این ظاهر نمی‌خواند؟
تاکنون پنج مرحله اقدام‌پروازی بمب‌افکن‌های «تو 22 ام3» و «سو 24»  از مبداء همدان به مناطقی در دیرالزور انجام شده است و خبرهای منتشره بیانگر آن است که حدود 100 نفر از داعشی‌ها در این حملات کشته شده‌اند.
پس کاملا واضح است که استفاده از پایگاه همدان برای جنگ با داعش صورت گرفته است و احیانا دامنه این توافق خاص به مناطق دیگر نمی‌رسد و البته بین روسیه، ایران و سوریه توافقات دیگری درخصوص سایر مناطق عملیاتی سوریه وجود دارد ولی آنچه پیداست این توافق اخیر در مورد مبارزه با داعش صورت می‌گیرد و محدوده آن هم از شرق سوریه فراتر نمی‌رود.
آمریکا تا همین دو روز پیش وانمود می‌کرد که با روسیه در سوریه بر سر جنگ حلب و بمباران شبه‌نظامی نظیر جیش‌الفتح اختلاف‌نظر دارد و این را کمک به داعشی‌ها می‌داند چرا که به هر حال برای آنها «حاشیه امن» فراهم می‌کند در این ماجرا آمریکا وانمود می‌کرد که داعش را تروریزم بد دانسته و بر مبارزه و ریشه‌کن کردن آنها تاکید دارد.  
حالا ایران و روسیه با تحلیل خاص خود تصمیم گرفته‌اند که همزمان با عملیات علیه جبهه‌النصره، محیط نسبتا امن داعش را بهم بزنند خب آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها که تا دیروز می‌گفتند جنگ با النصره را رها کنید و به جنگ داعش بیایید باید از این توافق استقبال و آن را گامی در جهت محو داعش ارزیابی می‌کردند اما آنان این اقدام را بسیار خطرناک و یک چالش مهم بین آمریکا و روسیه ارزیابی کردند، صهیونیست‌ها آن را اقدامی خطرناک و آغازی بر خاورمیانه‌ای مطابق با مدل ایرانی-روسی خواندند و سعودی‌ها- آنچنان که روزنامه‌ الریاض نوشت - این اقدام را مایوس‌کننده نامیدند!
از آنچه روی داده است می‌فهمیم که نه تنها شعار تروریستی خواندن جبهه‌النصره از سوی آمریکا اصالت ندارد، حتی تروریست بد خواندن داعشی‌ها هم اصالت ندارد و آمریکا نه تنها داعش را یک تهدید تلقی نمی‌کند بلکه آن را یک فرصت برای خود و تهدید برای مخالفان آمریکا - ایران و روسیه - ارزیابی نموده و بر حفظ آنان تاکید دارد.  
پیش از این بعضی از تحلیلگران معتقد بودند آمریکایی‌ها می‌خواهند به ظاهر جنگ با داعش را در دست خود بگیرند و در باطن با داعش  مذاکره کنند و به توافق برسند. پایه این توافق به رسمیت شناختن و حمایت آنان از سوی آمریکا و شعله‌ور نگه داشتن درگیری  سنی-شیعی از سوی داعش است. آنچه این روزها از آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها شنیدیم در واقع از روی نیات واقعی و اهداف استراتژیک آمریکا پرده برداشت و از این روست که ما هم علیرغم آنکه توافق اخیر ایران و روسیه در ناامن کردن محیط داعش در شرق سوریه را استراتژیک نمی‌دانیم اما از نظر اینکه بر هم زننده یک طرح خونین آمریکایی- داعشی علیه امنیت منطقه است آن را «فوق استراتژیک» تلقی می‌نمائیم.
2- از عبارات آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها بخوبی در می‌یابیم که طی هفته‌های اخیر نگرانی‌های عمیقی آنان را در میان گرفته است. پس از شکست کودتای ترکیه و تیرگی شدید روابط آنکارا با غرب و آشکار شدن گرایش حل مسایل با همسایگان از سوی ترکیه که در جریان سفر هیئت‌های ایرانی، روسی و ترکیه‌ای به سه پایتخت مهم منطقه یعنی تهران، مسکو و آنکارا صورت گرفت، توافق ایران و روسیه در حمله هوایی به داعش با استفاده از پایگاه هوایی همدان و همراهی ترکیه با این توافق - بعنوان عضو ناتو- توافق یاد شده یک ضربه استراتژیک به آمریکا و سعودی‌ها و صهیونیست‌ها به حساب می‌آید. این ضربه استراتژیک نقشه حساس آمریکا و بخصوص حزب دموکرات آن را به شدت دچار مشکل می‌کند.
آمریکایی‌ها در یکی - دو سال اخیر تلاش گسترده‌ای کردند تا وانمود شود سرنخ تحولات دست ایالات متحده است و آنچه در دوره ریاست جمهوری ریگان، بوش اول، کلینتون و بوش دوم بصورت یک آرزو درآمده بود و انقلاب ایران مهمترین مانع تحقق آن بود، هم اینک محقق شده است از این رو هیئت حاکمه آمریکا دنبال این بود که با استناد به مواردی مثل توافق هسته‌ای ایران، طرحی که برای به قدرت گولن در ترکیه داشت، تلاش گسترده‌ای که برای رساندن سوریه به یک طرح سیاسی ناظر به حذف اسد از قدرت داشت و نیز تلاشی که برای به نتیجه رساندن مذاکرات 90 روزه! کویت که طی آن قرار بود انصارالله و انقلاب یمن را از میان بردارند و آن را اولاً خلع سلاح و سپس حذف سیاسی نمایند، داشت، درصدد بود تا از یک سو قدرت فروپاشیده آمریکا در منطقه را تا حدودی بازسازی نماید و از سوی دیگر انتخابات آبان ماه ریاست جمهوری آمریکا که همه پیش‌بینی‌ها از کاهش شدید مشارکت مردمی در این انتخابات حکایت دارد را به نفع حزب دموکرات رقم بزنند. 
وضعیت فعلی در واقع همه این سرمایه‌گذاری را با مخاطره جدی مواجه کرد. در این میان اگرچه ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری آینده، کلینتون بر رقیبش پیروز شود اما با شرایط فعلی بازسازی قدرت فروپاشیده آمریکا در منطقه امکان‌پذیر نخواهد بود.  
از این روست که بی‌بی‌سی عربی، همکاری ایران و روسیه را یک چالش بزرگ- نه برای داعش بلکه- برای آمریکا ارزیابی می‌کند و «ریاض» آن را بر هم زننده تعادل می‌خواند و روزنامه لبنانی النهار- وابسته به نوکران آمریکا در بیروت- آن را «پیامی ویرانگر برای کاخ سفید» تلقی می‌کند.
یک نکته کلیدی در این ماجرا این است که آمریکایی‌ها در آستانه انتخابات آبان ماه به شهروندان خود می‌گفتند ما به آرامی و بدون هزینه یا بدون دادن امتیاز در حال بازگشت به تهران هستیم و دور نیست زمانی که ما دوباره از طریق تهران و مرزهای ایران بر منطقه غرب آسیا مسلط شویم آمریکا درصدد بود که از طریق فعال‌سازی روابط سیاسی ایران و اروپا و در عین حال تداوم فشار اقتصادی به منظور دامن زدن به عطش دولت ایران در برقراری روابط سیاسی با غرب، آرام آرام بساط گذشته خود را در ایران پهن کند و با استناد به تن دادن ایران به تحمیلات برجام به شهروندان آمریکایی‌ می‌گفت ما برای رسیدن دوباره به ایران موانع را برداشته‌ایم و در دولت جدید - پس از برگزاری در پایان سال 2016- ایران را به چنگ می‌آوریم.  
اما در واقع آنچه که شهروندان آمریکایی در تصاویر تلویزیونی و مخابراتی مشاهده می‌کنند چیز دیگری است. کودتای آمریکایی در ترکیه شکست می‌خورد و آمریکا زمزمه انتقال پایگاه هوایی خود از اینجرلیک به خاک یک کشور اروپایی را سر می‌دهد و ایران در حال توسعه روابط حساس خود با کشورهای آسیایی است. در این میان ترامپ هم روی اعصاب هیئت حاکمه آمریکا و حتی رهبران حزب جمهوری‌خواه رفته و دولت کنونی آمریکا را پرورش دهنده داعش معرفی می‌کند که این حتی از نظر سران جمهوری‌خواه یک جرم استراتژیک برای ترامپ محسوب می‌شود.اما آنچه در کاخ سفید پخت و پز می‌شود، چه به بازار برسد و چه نرسد واقعیت این است که در منطقه موسوم به خاورمیانه- که کانون اصلی قدرت آمریکا به حساب می‌آید- قدرت و توافق دیگری در حال شکل‌گیری است و ایران بعنوان پابرجاترین و مقتدرترین دشمن آمریکا در کانون این توافق قرار دارد و توافقی که حتماً سایه سنگین و ویرانگر آن بر سر رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی پهن خواهد شد.
ایران جایگزینی S-400 به جای S-300 را قبول نکرد/ «باور373» فردا به نمایش درمی‌آید/ اولین موتور هوایی تولید ملی فردا رونمایی می‌شود/ قاهر 313 در مراحل پایانی ساخت و تولید است
سردار دهقان گفت: از مواردی که در دولت یازدهم در بالاترین سطح سیاسی میان روسای جمهور ایران و روسیه پیگیری شد، موضوع موشک های S-300 بود.
به گزارش مشرق، نشست خبری سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از دقایقی قبل در محل این وزارتخانه برگزار شد.

سردار دهقان در این نشست به تشریح آخرین دستاوردها و برنامه‌های وزرات دفاع در تجهیز و پشتیبانی از نیروهای مسلح و موضوعات دیگر مرتبط با این وزارتخانه خواهد پرداخت.
سردار دهفان گفت: یکی از مواردی که در دولت یازدهم در بالاترین سطح سیاسی میان روسای جمهور ایران و روسیه پیگیری شد بحث بر سر موشک های S-300 بود.وی در خصوص موضوع شکایت ایران از روسیه بر سر این موضوع نیز اظهار داشت: شکایت قبلی بنا بود زمانی که طرف مقابل قرارداد را به طور کامل اجرا کرد پس گرفته شود که ما هم این کار را کردیم.
دهقان در عین حال افزود: البته اگر در ادامه مسیر روسها این قرارداد را اجرا نکنند حق شکایت خواهیم داشت.
وزیر دفاع گفت: روس ها می‌خواستند بجای S-300، سامانه S-400 و آنتی 2500 بدهند که ما قبول نکردیم.
وی گفت: ارتباط ایران با روسیه در جهت ارتقای همکاری در سطوح راهبردی است و پذیرش هواپیماهای روس هم در همین راستا بود که به خواست دولت سوریه و همکار دوجانبه ایران و روسیه صورت گرفت.وزیر دفاع ادامه داد: داعش امروز نفس‌های آخر را می کشد و در آینده نتیجه اقدام ایران و روسیه در سوریه را خواهید دید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های سعودی در قبال مسایل منطقه تصریح کرد: عربستان در تمامی زمینه ها در یمن شکست خورده و در باتلاق فرور رفته است.  وزیر دفاع گفت: به نااهلان سعودی اعلام می کنیم منافقین آنقدر نحس هستند که با هرکه پیوند برقرار کنند این نحوست به آنها نیز منتقل می‌شود.
وزیر دفاع ادامه داد: ترکیه نیز به یکی از پایگاه‌های عمده حمایت از داعش تبدیل شده بود اما آنها دیدند که سرمایه گذاری‌شان به یاد رفته و امنیتتشان به خطر افتاده و امروز دولت ترکیه به این واقعیت رسیده و دیده که چه ظرفیتهایی علیه اسلام به کار رفته است. 
سردار دهقان در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص لایحه ششم توسعه و جای خالی حوزه هوایی در این برنامه نیز گفت: آنچه در این لایحه از طرف دولت مطرح شده، همه جوانب های دفاعی را در بر می گیرد و در آن اصل بازدارندگی مد نظر بوده است.
وی افزود: ما سالهای قبل در حوزه هوایی و جنگنده سرمایه گذاری جدی نکردیم اما در 3 سال اخیر فصل جدیدی در این حوزه گشوده  شده است. 
وزیر دفاع ادامه داد: ما زیرساختهای لازم برای تولید هواپیماهی جنگی را داریم و دفاتر طراحی ما در بالاترین سطح قادرند هر نوع پرنده ای را طراحی کنند.
دهقان خاطرنشان کرد: گلوگاه ما در این حوزه، موتورهای هوایی بود که اولین موتور هوایی ملی را فردا رونمایی می‌کنیم.
وی افزود: هواپیمای 588 نیز که یک هواپیمای آموزشی است را در مراحل پایانی تولید داریم که تا پایان امسال پرواز خواهد کرد.
وزیر دفاع اظهار داشت: ما توانسته‌ایم هواپیمای صاعقه را خودمان طراحی و تولید کردیم و قادریم در هواپیماهای غربی و شرقی -چه در موتور و چه در باقی سیستمها- اصلاحات جدی کنیم.دهقان ادامه داد:در گام بعدی بناست موتور توربوجت سنگین را در کشور بسازیم چراکه همه زیرساختها برای این کار فراهم است و اگر این امر صورت بگیرد، توان طراحی و تولید هرنوع جنگنده ای را به دست خواهیم آورد.وی تاکید کرد: ما همه نیازهایمان را خودمان تامین می کنیم و اگر این امکان نبود، آنها را می خریم و روسیه میتواند یکی از کشورهای هدف برای خرید باشد.دهقان در پاسخ به سوالی درباره اعتراض نمایندگان مجلس و اینکه حضور هواپیماهای روسی در ایران باید در مجلس بررسی شود، گفت: این موضوع ربطی به مجلس ندارد. این کار تصمیم نظام در جهت مقابله با داعش و ترورویستها در سوریه بوده است.  
 وزیر دفاع از نمایش سامانه موشکی «باور373» در نمایشگاه فردای صنعت دفاعی خبر داد و گفت که این سامانه آماده تست است و امسال نیز عملیاتی می‌شود.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: محصولات نظامی ایران به 5 قاره جهان صادر می‌شود.

وزیر دفاع درخصوص تعامل دولت با نیروهای مسلح نیز گفت: آقای روحانی خودشان سابقه در نیروهای مسلح دارند و دولت هیچ کوتاهی در این خصوص نکرده است.
سردار دهقان همچنین از سفر قریب‌الوقوع وزیر دفاع چین به ایران خبر داد.  

وی گفت: جنگنده قاهر313 در مراحل نهایی ساخت و تولید قرار دارد و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

وزیر دفاع ادامه داد: قاهر یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک و یک جنگنده سبک نظامی و آموزشی است ک نمونه‌های کوچکتر آن قبلا ساخته شده و امروز در مراحل پایانی ساخت است.وزیر دفاع گفت: اگر وزارت ارتباطات برای موشک «سفیر» تامین منابع کند، ماهواره‌های ساخت دانشگاه شریف و امیرکبیر امسال پرتاب می‌شود.

 سردار دهقان گفت: پرونده پارچین در شورای حکام و آژانس انرژی اتمی بسته شده است اما اینکه بر مبنای پروتکل الحاقی یا ان.پی.تی درخواستهایی در این باره شود، انجام آن مشروط به قبول کردن طرف مقابل است که در این راستا عربستان و برخی کشورها پولهایی خرج می کنند ولی موفق نخواهند شد.

وی همچنین از مذاکره ایران با روسیه و چین برای برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی و امداد دریایی خبر داد.

وزیر دفاع درخصوص کمک ایران به مقاومت نیز اظهار داشت: هر جا، هرکی برای مقابله با اسراییل از ما کمک بخواهد، این کار را بی دریغ انجام خواهیم داد.

سردار دهقان درخصوص تسلیح کرانه باختری نیز گفت: این کار باید توسط خود فلسطینی‌ها انجام شود و هر جریانی که در این مسیر قدم بردارد را کمک خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد