سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

ایران جنایات اخیر عربستان را به‌شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ازسرگیری حملات هواپیماهای سعودی به مراکز غیرنظامی و مناطق مسکونی یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه شده است را به‌شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۶۱۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۶ 10 August 2016
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ازسرگیری حملات هواپیماهای سعودی به مراکز غیرنظامی و مناطق مسکونی یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه شده است را به‌شدت محکوم کرد.
به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در این ارتباط ادامه داد: انفعال جامعه جهانی، سازمان‌های مدعی حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل در برابر جنایات ضد بشری عربستان علیه مردم بی‌گناه یمن موجب شده است تا دولت جنگ‌افروز سعودی بی‌مهابا به منهدم کردن زیرساخت‌های این کشور، کشتار غیر نظامیان و محاصره ضد انسانی ملتی مظلوم ادامه دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه از سازمان ملل و کشورهای تامین‌کننده سلاح و تجهیزات برای ارتش متجاوز عربستان خواست تا تلاش‌های موثری برای توقف فوری این حملات و اتخاذ تدابیر جدی و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان به‌عمل آورند.
چرا "برهم صالح" به ایران آمد؟
نماینده اقلیم کردستان عراق محورهای مذاکرات نخست وزیر سابق اقلیم در ایران را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۱۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 10 August 2016
نماینده اقلیم کردستان عراق محورهای مذاکرات نخست وزیر سابق اقلیم در ایران را تشریح کرد.
ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص سفر برهم صالح نخست وزیر سابق اقلیم و معاون دوم دبیر کل حزب اتحادیه‌ میهنی کردستان که از روز یکشنبه به ایران سفر کرده، با اشاره به دیدارهای وی با مقامات کشورمان گفت: بررسی وضعیت عراق، اقلیم کردستان و منطقه و نیز آینده منطقه بعد از داعش و اهمیت روابط کردها با جمهوری اسلامی و توازن سیاست منطقه‌ای برای حفظ منافع کل طوایف در عراق از محورهای مذاکرات صالح با مقامات ایران بود.
وی افزود: تاکید بر تقویت روابط و ایجاد راه حل برای مشکلات بین منطقه کردستان و حکومت مرکزی نیز از جمله موضوعات مطرح شده در این دیدارها بود.
نماینده اتحادیه میهنی در ایران در خصوص اختلافات بین جریان‌های کردی در اقلیم و گفت‌وگوهایی که در ایران انجام گرفته گفت: به طور مفصل در این خصوص صحبتی نشد، اما اشاراتی شد که کردها بهتر است اختلافات خود را از طریق مذاکرات حل کنند چراکه این موضوع باعث تقویت جریان کردی می‌شود.
دباغ همچنین درباره اختلافات بین برخی احزاب کردی و حکومت مرکزی عراق نیز اظهار داشت: تهران تاکید کرد که در چارچوب حقوق ذکر شده در قانون اساسی این کشور برای کردها این اختلافات حل و فصل شود و این گفت‌وگوها را تشویق می‌کند.
وی با اشاره به تاکید مقامات جمهوری اسلامی بر یکپارچگی عراق گفت: این نظر به طور کلی مخالف نظر ما نبوده، اما ما دسترسی به حقوق کامل خود در چارچوب قانون اساسی را خواستاریم و اختلاف ما در این بخش است. به طور کلی در صحنه سیاسی نباید اختلافات منطقه را نادیده گرفت، اما مسئله استقلال کردی آنچنان که ذکر می‌شود، مطرح نیست. حرف ما این است که اگر نتوانیم مشکلات را با گفت‌وگو حل کنیم، تنها راه حل جدایی است، اما امید به حل مشکلات را داریم.
نماینده اتحادیه میهنی در این خصوص که بعد از بحران داعش آیا اختلافات بیشتر خواهد شد یا خیر نیز اظهار داشت: بعد از نابودی فیزیکی داعش و آزادی موصل شرایط جدیدی به وجود می‌آید و مسائلی بروز می‌کند که حل آنها نیازمند گفت‌وگو و مذاکرات بیشتر خواهد بود.
دباغ در خصوص تعطیلی مجلس اقلیم و اختلافات موجود در پارلمان این منطقه نیز گفت: متاسفانه هنوز راه حلی برای این اختلافات پیدا نشده و پارلمان تعطیل است، اما بازهم تلاش‌ها ادامه دارد. همچنین نمایندگان کرد حاضر در پارلمان بغداد نیز به دلیل پاره‌ای مشکلات هنوز بر سر کار خود حاضر نشده‌اند.
وی در خصوص عملیات موصل و آمادگی‌های برای اجرای آن اظهار داشت: این موضوع در مرحله آماده سازی است که پیشمرگه هم نقش آفرینی خواهد کرد، اما مشکلاتی وجود دارد و شرایطی برای حضور پیشمرگه لازم است که هنوز محقق نشده.
نماینده اتحادیه میهنی در خصوص تفاهمنامه نظامی بین اقلیم و واشنگتن و اخباری که در این خصوص منتشر شده نیز گفت: این تفاهمنامه با رضایت و اطلاع دولت مرکزی بوده و آنچه در برخی رسانه‌ها عنوان می‌شود که پایگاه نظامی به آمریکایی‌ها داده خواهد شد را تایید نمی‌کنم، بلکه صرفاً کمک به پیشمرگه و پرداخت حقوق آنهاست.
دباغ در خصوص صادرات نفت اقلیم نیز گفت: نفت اقلیم از بخش کرکوک فعلاً تعطیل شده و صادر نمی‌شود، اما از سایر مناطق کردستان به ترکیه و از آنجا به اروپا صادر می‌شود. صادرات گازوئیل ایران به اقلیم هم در مرحله پیش قرار داد بوده و هنوز اجرایی نشده است.
توطئه جدید در عراق برای کنار زدن نیروهای مردمی شیعه
پس از گذشت یک سال از وعده های مقامات سیاسی و نظامی عراق برای آزادسازی موصل، روز گذشته وزیر دفاع عراق اعلام کرد که به زودی عملیات آزادسازی موصل آغاز خواهد شد. با این حال، چالش عمده ای که همچنان پیش روی این عملیات بزرگ و سرنوشت ساز باقی مانده این است که چه نیروهایی قرار است در این عملیات مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۶۱۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 09 August 2016
پس از گذشت یک سال از  وعده های مقامات سیاسی و نظامی عراق برای آزادسازی موصل، روز گذشته وزیر دفاع عراق اعلام کرد که به زودی عملیات آزادسازی موصل آغاز خواهد شد. با این حال، چالش عمده ای که همچنان پیش روی این عملیات بزرگ و سرنوشت ساز باقی مانده این است که چه نیروهایی قرار است در این عملیات مشارکت داشته باشند. 
به گزارش«تابناک»، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در مقر فرماندهی عملیات نینوا گفت: «عملیات بازپس گیری موصل بسیار نزدیک است و همکاری و هماهنگی خوبی میان پیشمرگه ها و فرماندهی برای آغاز این عملیات سرنوشت ساز وجود دارد. تمامی نیروهای امنیتی عراق براساس برنامه های نظامی که تهیه شده، پیش خواهند رفت». 
العبیدی تأکید کرد که جنگ موصل براساس برنامه ریزی اتاق عملیات مشترک آغاز خواهد شد؛ اما هیچ اشاره ای به مشارکت نیروهای مردمی در این عملیات نکرده است. عدم اشاره وزیر دفاع عراق در مورد مشارکت نیروهای حشدالشعبی در آزادسازی موصل به نظر می رسد بیش از هر چیز ناشی از فشار آمریکا و برخی گروه های داخل عراق است. 
در همین زمینه باید به دیدار روز دوشنبه سفیر آمریکا با برخی گروه های مخالف حشدالشعبی اشاره کرد. استوارت جونز، صبح امروز دوشنبه با رهبران ائتلاف «نیروهای عراقی» و چند شخصیت بارز سیاسی اهل سنت در دفتر «اسامه نجیفی» دیدار کرد. 
در این دیدار، اسامه النجیفی، رئیس «ائتلاف متحد برای اصلاح عراق» با تکرار ادعاهای خود، نسبت به خطرناک بودن مشارکت نیروهای مردمی در عملیات موصل هشدار داد و گفت: «چنین مشارکتی پیام توهین آمیزی به ساکنان این استان و حمایت از تبلیغات برای داعش به دلیل نقض هایی است که این نیروها مرتکب شده اند». 
در این راستا ائتلاف نیروهای عراقی به جونز، سفیر آمریکا در عراق درخواست داده اند که آمریکا با اعمال فشار بر دولت حیدر العبادی مانع از مشارکت نیروهای حشد شعبی در عملیات موصل شود. در مقابل، «کریم النوری» عضور ارشد «حشد الشعبی» با بیان اینکه نخست وزیر این کشور با حضور این گروه در عملیات آزادسازی شهر موصل موافقت کرده است، گفت: «این مسأله نشان می دهد که حشد الشعبی تشکیلات نظامی زیرمجموعه نیروهای مسلح محسوب می شود و هیچ طرف خارجی حق دخالت در مسائل مربوط به آن را ندارد». 
«ابو مهدی المهندس»، معاون فرمانده نیروهای حشد الشعبی نیز اعلام کرد: «نیروهای حشد الشعبی دوشادوش نیروهای ارتش و ضد ترور در این جنگ مشارکت خواهند کرد و اجازه نمی‌دهند این استان تبدیل به پایگاهی برای بعثی‌ها،‌ ترکها و تروریستها شود».
بدون شک، فضاسازی برخی گروه های داخلی عراق و بازیگرانی همچون آمریکا و عربستان علیه مشارکت نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات های ضد داعش در مناطق مختلف عراق بیش از هر چیزی در راستای به حاشیه راندن نقش شیعیان در عراق «پساداعش» است. 
 به حاشیه راندن نیروهای بسیج مردمی به بهانه های مختلف از جمله احتمال وقوع نزاع های مذهبی و فرقه ای بعد از آزادسازی این شهر بین شیعیان و سنی ها، موضوعی است که از سوی آمریکایی ها و برخی بازیگران داخلی در عراق دنبال می شود و آن ها ضمن فشار بر مقامات سیاسی و نظامی عراق برای مشارکت ندادن نیروهای حشدالشعبی، دو هدف عمده را دنبال می کنند:
 
 هدف اولیه و اصلی آن ها این است که به هر نحوی از مشارکت نیروهای شیعه در عملیات آزادسازی موصل جلوگیری کنند. بهانه آن ها نیز احتمال وقوع درگیری های فرقه ای در دوران بعد از داعش در موصل است. در حالی که در عملیات آزادسازی فلوجه نیز چنین ادعایی شده بود اما هیچ گونه نزاع فرقه ای در فلوجه میان نیروهای بسیج مردمی و سنی ها اتفاق نیفتاد. 
هدف دوم از این جوسازی ها این است که اگر نتوانستند مانع مشارکت نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی موصل شوند، نقش آن ها در عملیات موصل را تقلیل دهند و به حاشیه برانند.در واقع، باتوجه به روحیه و آمادگی رزمی بالای نیروهای حشد الشعبی، مشارکت آن ها می تواند نقش و نفوذ دیگر نیروها از جمله نیروی قبایل سنی و پیشمرگه های کرد را تحت تاثیر خود قرار دهد.بنابراین، مشارکت اثرگذار نیروهای بسیج مردمی مسئلهای نیست که مورد پذیرش نیروهای دیگری همچون کردها و نیروی قبایل سنی باشد. 
لذا، اگرچه این فضاسازی ها علیه نیروهای حشدالشعبی از مدت ها پیش شروع شده بود، اما در روزهای منتهی به عملیات سرنوشت ساز آزادسازی موصل، باید شاهد تشدید حملات و جوسازی ها علیه حشدالشعبی باشیم. حال باید دید دولت عراق تحت تاثیر فشارهای خارجی و برخی فشارهای داخلی از مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی موصل جلوگیری می کند یا با در نظر گرفتن ثبات و منافع ملی عراق، همه نیروهای عراقی به ویژه نیروهای حشدالشعبی که اکنون بخشی از دولت و ارتش عراق(به گفته حیدرالعبادی) را در این عملیات مشارکت خواهد داد.

ابومحمد الجولانی کیست؟ / این مرد دانشجوی اخراجی رشته رسانه دانشگاه دمشق است

شلال و عامر باور نمی کردند سوپر مارکتی در کنار مسجد الاکرم در حاشیه دمشق که بیش از ده سال پیش در آن کار می کردند به خانواده مردی تعلق داشته باشد که امروز به عنوان رهبر جبهه النصره، ابومحمد الجولانی تعلق داشته باشد.

ابومحمد الجولانی کیست؟ / او دانشجوی اخراجی رشته رسانه دانشگاه دمشق است

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ المانیتور نوشت: شلال و عامر باور نمی کردند سوپر مارکتی در کنار مسجد الاکرم در حاشیه دمشق که بیش از ده سال پیش در آن کار می کردند به خانواده مردی تعلق داشته باشد که امروز به عنوان رهبر جبهه النصره، ابومحمد الجولانی تعلق داشته باشد.به گزارش «انتخاب»، 28 جولای، زمانی که ابو محمد الجولانی ، رهبر جبهه فتح الشام در شبکه الجزیره بدون روبند ظاهر شد، داستان های مختلفی در باره ریشه او در سوریه مطرح شد. در حالی که برخی می گفتند او اهل دیر الزور است، دیگران می گفتند او اهل دمشق است. هنوز برخی می گویند او اهل درعا است؛ اما زمانی که چهره اش دیده شد؛ شلال و عامر تایید کردند که اسم واقعی الجولانی، احمد حسین الشارع است. کسی که اصالتا اهل درعا است اما در دمشق زندگی می کند.

شلال سالهای 2003 و 2004 در سوپر مارکتی که به خانواده شارع که بعدها به نام جولانی معروف شد تعلق داشت کار می کرد. بر اساس گفته های شلال، زمانی کهسال 2003 شارع از جهاد عراق برگشت هر زمان برادرش جمال که سوپر مارکت را میگرداند سرش شلوغ بود؛ سری به سوپر مارکت میزد. شارع همواره تنها و افسرده بود . او زیاد بافرهنگ و درگیر سیاست به نظر نمی رسید. حتی زمانی که کردها به سوپر مارکت می آمدند و شروع به بحث میکردند او در این بحثها شرکت نمی کرد.

شلال گفت: اگر بر اساس چهره بخواهم قضاوت کنم، شارع آدم مذهبی ای به نظر می رسید . او لباس بلند می پوشید و آستینش را دو بار بالا میزد و شلوار کوتاه پا میکرد و ریش روشنی داشت.طبقه اول سوپر مارکت بسیار بزرگ و اندازه چهار تا اتاق بود که تقریبا بیست نفر در آن کار میکردند و در یک منطقه حساس در دمشق قرار داشت جایی که تمهیدات امنیتی سختی در نظر گرفته می شد چرا که سفارت خانه ها، خانه افسران سوری و بازیگران در اطرافش قرار داشتند.مرد جوانی که جولانی را در سفر هایش در جهاد عراق سال 2003 همراهی میکردند نیز در این سوپر مارکت کار میکرد که در این گزارش او راتحت عنوان "حماد" خطاب می کنیم.شلال میگفت حماد می گفته جولانی از دانشگاه دمشق زمانی که سال اول مقطع لیسانس در رشته رسانه بود اخراج شده است . شلال و عامر گفتتد اخراج او از دانشگاه به نظر هیچ ربطی به ایدئولوژی یا سفر او به عراق نداشته اما آنها دلیل اصلی این اخراج را نمی دانستند . در آن زمان جولانی به همراه گروهی از مردان در عراق دستگیر شد و ماه ها بعد به دولت سوریه تحویل داده شدند.المانیتور با فردی که برای جبهه النصره برای مدت کوتاهی کار می کرده و سه سال پیش، از این گروه جدا شده است مصاحبه ای داشت . این فرد الان خارج از سوریه زندگی می کند .در این گزارش او را "عدنان" خطاب می کنند. او با جولانی در دمشق سه بار ملاقات کرده است .عدنان به المانیتور گفته در زمان بازگشتش از عراق به سوریه به عنوان هماهنگ کننده گروهی که مسئولیت قاچاق مجاهدین به سوریه را داشتند کار می کرد . شغل جولانی در آن زمان فرستادن مجاهدین از دیرالزور و الحسکه به عراق و در اختیار قرار دادن خانه امن و خدمات غذایی به آنها بوده است.عامر به المانیتور گفته است که : خانواده جولانی از سال 2004 خبری از او ندارند و والدین او معتقدند او احتمالا در حلب است.شلال گفت: حماد به او گفته آنها برای کمک به محمد قول آغاسی و ابو القعقاع  که به عنوان وکیل مدافع اسلام گرایان و واعظ در حلب در سال 2001 حضور داشت و متهم به فرستادن مجاهدین به عراق است به آنجا رفته اند. گفته می شود ابو القعقاع ذر سال 2007 به ضرب گلوله کشته شده است.شلال در مورد حماد ادامه داد: ما حدود 60 نفر در دمشق بودیم که در خلال حمله سال 2003 به عراق به بهانه سفر به عراق (به عنوان پوشش هدف جهاد در عراق ) با هم دیدار کردیم. بعد شناسنامه های ما در پاکت هایی آماده شد و پاکت ها به شیخ داده شد (که همان ابو القعقاع باشد ) سپس سوار اتوبوس توریستی به مقصد ابو کمال در اطراف دیر الزور شدیم . با ما افرادی بودند که با نیروهای امنیتی سوریه و گارد مرزی ارتباط بر قرار میکردند (که به الحجانه شناخته میشدند ) و راه را به سمت عراق برای ما باز میکردند .

عدنان، کسی که به جبهه النصره نزدیک بود، از سال 2005 تا سال 2011 یه جرم عضویت در گروه های تروریستی در دمشق بازداشت شدبا شروع بحران سوریه در 2011 او آزاد شد . عدنان گفت که جولانی و گروه او بخشی از هسته اصلی جند الشام در سال 2003 بوده اند و جولانی را به عنوان کسی که با فرهنگ و متعهد بود معرفی کرد.عدنان این فرضیه را که جولانی در زندان دمشق بوده است را رد کرد و گفت: یک نفر از افراد جولانی در زندان با ما بود و آنها به ما گفته بودند جولانی سوریه را در سال 2006 به مقصد عراق ترک کرده است.او اضافه کرد: یکی از اعضای گروه جولانی در زندان به نام عامر السالیمه که در بحران سوریه جنبش مثتی الاسلامی را در درعا تشکیل داد در آخرین درگیری سال گذشته کشته شد . برادر سلیمه بلافاصله رئیس جنبش شد .بر اساس گفته های عدنان در اواخر سال 2011 جولانی با همراهانش در سوریه هسته ای متشکل از شش نفر تشکیل داد: چهار سوری و دو عراقی که این هسته را با ریاست جولانی تشکیل دادند بعدها جبهه النصره را در دمشق شکل دادند و اولین بیانیه گروه در سال 2012 منتشر شدشلال گفت که جولانی بعضی وقت ها به مسجد میرفت و دروس مذهبی را در مدرسه ای که کودکان محقق سنی، محمد سید رمضان البوتی درس میخوانند درس میداد.او گفت خانواده البوتی با خانواده جولانی روابط خوبی داشتند و این خانواده یعنی البوتی ها با معاون رئیس جمهور فاروغ الشارع نسبت دارند.بر اساس گفته های عامر، شارع (یا همان جولانی) چهار برادر دارد : جمال الشارع (کسی که سوپر مارکت را می گرداند ) ، علی الشارع کسی که در دانشگاه هنر دمشق تدریس میکند ، یک برادر که در ارتش خدمت میکند و برادری که در عربستان زندگی میکند. شلال و عامر از دو برادر آخری هیچ اطلاعاتی نداشتند.عامر عکس های درز کرده در سال 2014 از جولانی را رد کرد و گفت مردی که در تلویزیون در 28 جولای حاضر شد و خود را رهبر جبهه النصره معرفی کرد قطعا احمد الشارع است .

افسر سابق «سیا»: حل بحران سوریه نیازمند همکاری ایران و روسیه است

خبرگزاری فارس: افسر سابق «سیا»: حل بحران سوریه نیازمند همکاری ایران و روسیه است

مأمور سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تصریح کرد که هرگونه راه‌حل بحران سوریه نیازمند همکاری تمامی طرفین در منطقه از جمله ایران و روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پائول پیلار» یکی از اعضای سابق آژانس اطلاعات مرکزی «سیا» ضمن هشدار در خصوص افزایش حملات هوایی آمریکا در منطقه تصریح کرد که حامیان حملات هوایی علیه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، فراموش کردند که حل بحران سوریه نیازمند همکاری مثبت روسیه و ایران است.

اظهارات این مقام سابق سیا در حالی مطرح شده است که برخی رسانه‌ها ادعا می‌کنند، درخواست‌ها در آمریکا از دولت این کشور برای حملات هوایی علیه دولت سوریه به رهبری بشار اسد رو به افزایش است.

اواسط ماه ژوئن سال جاری میلادی (اواخر خرداد/اوایل تیرماه)، دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا یادداشتی داخلی را مشترکاً امضا کردند و در آن از دولت اوباما خواستند تا حملاتی را علیه دولت بشار اسد در سوریه انجام دهد.

چند روز بعد، «مایکل فلورنوی» گزینه احتمالی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 برای احراز سمت وزیر دفاع آمریکا، خواستار استفاده از «قدرت نظامی محدود» علیه دمشق و ایجاد «منطقه بمباران ممنوع» در سوریه شد.

20 ژوئیه، «لئون پانتا» وزیر دفاع سابق و رئیس سابق «سیا» در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس» تصریح کرد که معتقد است، «رئیس‌جمهور بعدی آمریکا» احتمالاً حملات هوایی علیه داعش و نیروهای بشار اسد (ارتش سوریه) را افزایش خواهد داد.

وی همچنین تصریح کرد که بعد از انتخابات ماه نوامبر ریاست‌جمهوری آمریکا، واشنگتن احتمالاً نیروهای ویژه بیشتری برای کمک به معارضان مسلح سوریه (یا همان گروههای تروریستی که آمریکا آنان را میانه‌رو می‌داند) برای مقابله با داعش و بویژه دولت سوریه اعزام خواهد کرد.

اخیراً، «دنیس راس» و «اندرو تبلر» از دستیاران سابق اوباما استدلال‌هایی را در خصوص لزوم آغاز حملات هوایی علیه نیروهای بشار اسد مطرح و در ادامه تأکید کرده‌اند که بخش مبارزه با تروریسم از راهبرد آمریکا در سوریه نباید در اولویت باشد.

پائول پیلار در این خصوص می‌گوید: نمونه اخیر، یادداشت دنیس راس و اندرو تبلر از اندیشکده سیاست خاور نزدیک واشنگتن بوده است که برای حملات هوایی علیه رژیم اسد استدلال آوردند و مخالفت خود را با هرگونه همکاری با روسیه در حمله به گروههای خشن افراطی همچون داعش و جبهه‌النصره مخاابراز کردند».

این مأمور سابق سیا اعلام کرد که چنین رویکردی بیش از آنکه خوب باشد، مضر است و بعید است که بتواند مشکل آوارگان را رفع کند.

وی هشدار داد که افزایش حملات علیه دولت اسد در سوریه ممکن است به حس موجود ضد غربی بیفزاید و به افراط‌گرایی بیش از پیش دامن بزند.

پیلار تصریح کرد که توافق سیاسی در سوریه به بیش از یک طرف نیاز دارد و تأکید کرد که معارضان مسلح سوریه ظاهراً تمایلی به مصالحه ندارند.

وی ادامه داد: «جنگ‌های داخلی تنها زمانی حل می‌شوند که تمامی طرفین، نه فقط یک طرف، به جنگ به عنوان یک بن‌بست آسیب وارد کننده نگاه کنند».

پیلار در پایان تصریح کرد که حتی یک مصالحه سست نیز نیازمند همکاری تمامی طرفین در منطقه از جمله روسیه و ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد