سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تبعات زیست محیطی طرح علاج‌یابی سد گتوند باید بررسی شود

دکتر هوشنگ حسونی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ‌منطقه خوزستان، ‌در خصوص آخرین اقدامات برای علاج‌یابی سد گتوند اظهار کرد:‌ قرار شده است که متولیان علاج یابی سد گتوند، حوضچه‌های تبخیری تعریف کنند و به نظر می‌رسد در حال حاضر دنبال اخذ مجوز و کارهای اجرای آن هستند.

وی در مورد تاخیر در اجرای علاج‌یابی سد گتوند و تاثیر آن بر کیفیت آب رودخانه کارون گفت:‌ به دلیل آن‌که در حال حاضر هیچ اتفاق غیرعادی رخ نداده، فعلا این تاخیر تاثیری نداشته و وضعیت شوری آب کارون ثابت مانده است.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: البته ممکن است اگر سیل، ‌بارش و یا تغییرات جوی رخ دهد، ‌عدم اجرای طرح علاج‌یابی سد گتوند بر کیفیت آب کارون تاثیر بگذارد اما اکنون به دلیل آن‌که چند سال است که شرایط ثابت مانده، تغییراتی ایجاد نشده است. 

حسونی‌زاده با اشاره به این‌که هر طرح علاج‌یابی در صورت تامین اعتبار می‌تواند اجرایی شود، عنوان کرد:‌ آثار و تبعات هر طرح علاج‌یابی از جمله ایجاد حوضچه‌های تبخیری باید توسط سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار بگیرد؛ این‌که این حوضچه‌ها در کجا باشند و آب به کجا منتقل شود و تعیین مسیرهای آبی باید در مطالعات طرح مشخص شود. 

وی گفت:‌ حتما باید در خصوص ایجاد حوضچه‌های تبخیری مطالعات کاملی انجام شود و پس آن نیز لازم است که سازمان حفاظت محیط زیست آن را تایید کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد