سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پایین بودن بودجه و اعتبارات خوزستان نسبت به رشد کشوری

خبرگزاری فارس: پایین بودن بودجه و اعتبارات خوزستان نسبت به رشد کشوری

استاندار خوزستان گفت: در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید مبنای تقسیم بودجه خود در کشور را مشخص کنیم زیرا در زمان اختصاص بودجه سهم خوزستان از متوسط رشد در کشور پایین‌تر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل، رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی با ابراز گلایه از بانک‌ها به دلیل عدم همکاری در پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های صنعتی و واحدهای تولیدی اظهار کرد: بانک‌ها در آمار خود مربوط به پرونده‌های در حال اقدام و رسیدن به مرحله پایانی کار ارائه خدمات موفق و نزدیک به آمار کشوری عمل کرده‌اند ولی برای خدمات به واحدهای صنعتی کار را به خوبی انجام نداده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برای حقوق استان عقب‌نشینی و گذشت نداریم افزود: برای جلوگیری از تجربه تلخ دولت گذشته در مساله صنایع زودبازده در مقابل حقوق استان گذشت نداریم و تسهیلات مورد نظر برای بخش صنعت باید در این مسیر مصرف شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه استفاده از تسهیلات در صنعت استان باعث کم شدن مساله بیکاری و افزایش اشتغال خواهد شد تصریح کرد: بانک‌ها نباید در جهت رفع مشکلات بیکاری به مانند گذشته و با آن قانون عمل کنند و پایبند به قوانین جدید باشند.

شریعتی با تاکید بر فعالیت و همکاری بانک‌های صنعتی در زمینه دادن تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی خاطرنشان کرد: قوانین اعطای تسهیلات برای بانک‌های دولتی و خصوصی وجود دارد.

وی با اشاره به حضور بانک‌های خصوصی برای دریافت مزایا و امتیازات گفت: این بانک‌ها در هنگام دریافت مزایای خود حضور پررنگی دارند ولی در هنگامی که باید به تعهدات خود عمل کنند حاضر نیستند.

شریعتی با اشاره به اینکه در صورتی این بانک‌ها می‌توانند بانک باشند که منابع مالی استان را در خود داشته باشند و هنگام نیاز مشکلات صنعت و اقتصادی استان را با پرداخت تسهیلات بر طرف کنند خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رئیس رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای رفع مشکلات و از بانک‌های خصوصی استفاده کند و آنها را به‌کار وارد کند.

وی با اشاره به شناسایی یک‌هزار و 600 واحد نیمه فعال و تعطیل در استان عنوان کرد: 36 درصد رشد بودجه تملک دارای استانی در کشور امسال نسبت به سال قبل رقم خورد.

شریعتی با اشاره به رشد 25 درصدی تملک دارایی در استان بیان کرد: در صورتی که در کمیسیون تلفیق مجلس از حقوق استان دفاع کرده بودیم جلوی ظلم شدن به استان گرفته شده بود، در صورتی‌که تمام مدیران و مسؤولان از احساس خود به استان خوزستان سخن به میان می‌آورند ولی در زمان اختصاص بودجه سهم خوزستان از متوسط رشد در کشور پایین‌تر بود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان خوزستان با بیان اینکه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باید مبنای تقسیم بودجه خود در کشور را مشخص کنیم افزود: احتمال می‌رود ما در زمان اختصاص دادن بودجه رایزنی‌ها و اقدامات لازم برا انجام نداده‌ایم و یا به‌ درستی چانه‌زنی را انجام نداده‌ایم.

شریعتی با تاکید بر ارزیابی مدیران استان از رشد بودجه خود نسبت به گذشته اضافه کرد: دولت به موضوع اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه‌ای دارد و در صورت کم ‌اری نهادها در استان در ادامه کار با مشکل مواجه خواهیم شد.

شریعتی با تاکید بر حرکت ادارات و نهادهای استان بر پایه برنامه‌ریزی انجام شده گفت: در صورت عدم موفقیت در برنامه‌ها کم‌کاری و عدم حرکت متناسب نهادهای استان با برنامه مشهود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد