سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

حملات جاسوسی سایبری به ایران، چین و روسیه

دو شرکت امنیت سایبری از حملات هکرهای مرتبط با یک نهاد اطلاعاتی به اهدافی در 6 کشور جهان از جمله ایران خبر دادند.
کد خبر: ۶۱۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱ 08 August 2016
دو شرکت امنیت سایبری از حملات هکرهای مرتبط با یک نهاد اطلاعاتی به اهدافی در 6 کشور جهان از جمله ایران خبر دادند.
به گزارش فارس، یک گروه هکری موسوم به «استرایدر» یا «پراجکت سارون» حملات جاسوسی سایبری را علیه اهداف منتخبی در ایران، روسیه، چین، سوئد، بلژیک و رواندا انجام داده است.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» محققان آزمایشگاه شرکت امنیت سایبری «سیمانتک» اعلام کردند که این گروه که فعالیتش را دستکم از سال 2011 شروع کرده است،به یک آژانس اطلاعات ملی مرتبط بوده و از بد افزار پیشرفته پنهانی به نام «رمسک» استفاده کرده است.این بد افزار در داخل شبکه سازمان‌ها قرار می‌گیرد و به سارقان امکان کنترل کامل  رایانه آلوده شده را می‌دهد.شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی نیز با تایید این خبر از آسیب  دیدن 30 سازمان در روسیه، ایران و رواندا خبر داد.
آمریکا و اسرائیل در اواخر دهه گذشته از بد افزار «فلیم» که مرتبط با استاکس‌نت بود برای حمله به تاسیسات اتمی ایران استفاده کردند.

دیدار روحانی - پوتین - علی اف/ اولین نشست مشترک سران ایران، روسیه و آذربایجان (+عکس)

قرار است نشست سه جانبه بعدی سران ایران، روسیه و آذربایجان در تهران برگزار شود.
برای نخستین بار سران سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان در نشست مشترکی باهم دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش عصرایران، این دیدار سه جانبه عصر روز دوشنبه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.
این برای نخستین بار است که چنین ملاقاتی در این سطح برگزار می شود.
سران این سه کشور درباره افزایش همکاری میان سه طرف و موضوعات مهم منطقه ای گفتگو کرده اند. قرار است نشست سه جانبه بعدی سران ایران، روسیه و آذربایجان در تهران برگزار شود.روحانی، پوتین و علی اف در پایان این دیدار مشترک چند ساعته، بیانیه مشترکی را امضا کردند و  در مقابل دوربین رسانه ها، عکس یادگاری انداختند.

  
  
  
  
  
  
  
  
  
 

راگوزین: نیمی از سامانه اس ۳۰۰ به ایران تحویل داده شده است

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که طبق قرارداد منعقده، روسیه‌ تاکنون نیمی از سامانه های پدافند هوایی «اس- ۳۰۰» را به ایران تحویل داده است.
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری راگوزین» معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی در جریان نشست سه جانبه «روسیه- ایران- آذربایجان» در باکو از تحویل نیمی از سامانه های پدافند هوایی «اس- ۳۰۰» به ایران خبر داد.

این در حالیست که «سرگئی چمیزوف» رئیس شرکت «روس تِک» در ماه ژوئیه گفته بود که روسیه در حال برنامه ریزی برای تکمیل روند تحویل سامانه های پدافند هوایی اس- ۳۰۰ به ایران تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی است.

گفتنی است که قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری میان مسکو و تهران برای تحویل سامانه های اس ۳۰۰ روسی به ایران در سال ۲۰۰۷ به امضای طرفین رسید. اما به دنبال وضع تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در اواسط سال ۲۰۱۰، اجرای این قرارداد به حالت تعلیق درآمد.با تعلیق این توافقنامه از سوی مسکو به بهانه وضع تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه تهران، ‌ایران در دادگاه داوری ژنو علیه روسیه شکایت کرد.پس از توافق هسته ای میان ایران و گروه «۱+۵» و تعهدسپاری غرب به لغو تمام تحریمهای اقتصادی علیه ایران، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در آوریل ۲۰۱۶ ممنوعیت تحویل سامانه اس-۳۰۰ را لغو کرد.

شایان ذکر است که سامانه اس- ۳۰۰ برای دفاع از مؤسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن مورد استفاده قرار می گیرد. این سامانه قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. اس۳۰۰ می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله ۱۵۰ کیلومتری و تا ارتفاع ۲۷ کیلومتری نابود کند.منبع: مهر

سلاح روسی که آمریکا را به تحسین واداشت

نخستین بار، در گزارشی که فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا دربارۀ دستاوردهای ارتش روسیه در اوکراین تهیه شده بود، دربارۀ این راکت اندازها شنیدم.
به گزارش مشرق، "رابرت اسکیلز" ژنرال بازنشستۀ آمریکایی، ضمن ابراز شگفتی قدرت سلاح جدید روسی دربارۀ آن گفت: این نخستین بار از زمان جنگ سرد تاکنون است که کشوری خارجی در صنایع نظامی، از آمریکا پیش می افتد.  
به نوشتۀ وبگاه "روسیا الیوم" ژنرال اسکیلز، راکت اندازهای جدید روسیه را قوی تر از نمونه های آمریکایی دانست و نوشت: نخستین بار، در گزارشی که فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا دربارۀ دستاوردهای ارتش روسیه در اوکراین تهیه شده بود، دربارۀ این راکت اندازها شنیدم. در این گزارش آمده بود که این راکت انداز، در یک حمله، موفق شده بود دو گردان مکانیزۀ پیاده نظام اوکراین را در مدت چند دقیقه، به طور کامل منهدم کند.  
ژنرال اسکیلز پس از شنیدن این اطلاعات، اعتراف کرد" این نخستین بار از زمان جنگ سرد تاکنون است که ارتشِ کشوری خارجی می تواند از ارتش آمریکا پیشی بگیرد و از نظر قدرت جنگی، بر آمریکا برتری یابد".  
این ژنرال بازنشستۀ آمریکایی بر این باور است که روسیه موفق شده است فن آوری "باران فولادی" آمریکا را توسعه داده و بهبود بخشد.  اسکیلز خاطر نشان کرد که نسل جدید بمب های کوچکِ مجهز به مواد منفجرۀ هواسوز (بمب خلاء) درمقایسه با بمب هایی که کلاهک های معمولی دارد بسیار ویرانگرتر است؛ به طوری که یک جوخۀ خمپاره انداز به تنهایی می تواند درمساحتی به پهنای 140 هکتار، همه چیزرا با خاک یکسان کند.  
این ژنرال آمریکایی همچنین به دستاوردهای شگفت آورارتش روسیه درزمینه جنگ سایبری اشاره کرد و احتمال داد که روسیه این فن آوری را در اوکراین آزمایش کرده باشد تا به این ترتیب به جهان ثابت کند که هیچ کشوری نمی تواند در این زمینه، با روسیه برابری کند.منبع: العالم
تهدید ایران چون نازی‌ها علیه اروپا است/ایران می‌خواهد ابرقدرت اتمی شود
ویگاه آمریکایی به نقل از یک مقام رسمی عربی نوشت: در صورت موفقیت ایران در سوریه، تهدید ایران چون آلمان نازی علیه اروپا خواهد شد.

به گزارش مشرق، وبگاه آمریکایی «بریت بارت» در گزارشی مدعی موافقت  بسیاری از کشورهای عربی با اسرائیل در زمینه انتقاد و محکوم نمودن توافق هسته‌ای آمریکا با ایران شد.

بر اساس این گزارش، یک مقام عربی در این زمینه عنوان کرد که به دنبال رفع تحریم‌های بین‌المللی، موجب تلاش‌های بیشتر ایران در زمینه توسعه موشک‌های بالستیک شده و این کشور متوجه شده که واشنگتن به عقب نشسته و در واقع این امر منجر به تحکیم موقعیت ایران در سرتاسر خاورمیانه شده است.

این مقام ناشناس عربی در ادامه مدعی شد با وجودی‌که تاسیسات ایران تحت نظارت بین‌المللی قرار دارد اما با این وجود این کشور میل دارد که یک ابرقدرت اتمی شود. 

وی هشدار داد که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند  ایران تمهیداتی را در این زمینه انجام داده که حتی بازرسان نیز به طور کامل نمی‌توانند از اجرای آن ممانعت به عمل آورند.

این مقام  رسمی عرب همچنین گفت که برجام این امکان را به ایران بخشیده تا موشک‌های بالستیک جدید خود را آزمایش کند و البته آمریکا واکنشی به آن‌ها نشان نداده است.

این مقام  رسمی ناشناس عرب در ادامه ایران را متهم به تلاش برای اشاعه مذهب شیعه و تحریک کشورهای همسایه نمود.

وی در خاتمه گفت که در صورت موفقیت ایران در سوریه، تهدید ایران چون آلمان نازی علیه اروپا خواهد شد که وزارت جنگ اسرائیل نیز در بیانیه‌ای بر آن‌ تاکید کرده است.

منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد