سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

واکنش وزارت خارجه آمریکا به سخنان مقام معظم رهبری: مصمم هستیم به تعهدات خودمان عمل کنیم

تمرکز وزیر خارجه [آمریکا] دقیقا بر این است که اطمینان حاصل کنیم خودمان به تعهداتمان عمل می‌کنیم و البته مراقب باشیم که ایران هم همچنان به تعهدات متقابل خود عمل می‌کند."
واکنش وزارت خارجه آمریکا به سخنان مقام معظم رهبریوزارت خارجه آمریکا به سخنان مقام معظم رهبری واکنش نشان داد. 
به گزارش
عصرایران به نقل از بی بی سی، وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سخنان مقام معظم رهبری که گفته بودند آمریکا به تعهداتش در قبال برجام عمل نکرده گفته  "ایالات متحده مصمم است به تمامی تعهدات و مسئولیت‌های خود در قالب برجام عمل کند زیرا معتقد است که این توافق باعث ثبات منطقه و شاید حتی جهان شد و به همین دلیل هم، تمرکز وزیر خارجه [آمریکا] دقیقا بر این است که اطمینان حاصل کنیم خودمان به تعهداتمان عمل می‌کنیم و البته مراقب باشیم که ایران هم همچنان به تعهدات متقابل خود عمل می‌کند." 
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود که توافق هسته‌ای "هرگز ربطی به اعتماد نداشته بلکه مربوط به راستی‌آزمایی در چارچوب حقوقی بسیار قاطعانه‌ای بوده است."  
رهبر معظم انقلاب و مسوولان کشور از این که امریکا در برجام تعهدات خود را به طور کامل اجرا نکرده، انتقاد کرده اند.

ادعای انتقال 400 میلیون دلار پول نقد با هواپیما از آمریکا به ایران

به نوشته وال استریت ژورنال این پول ها به یورو و فرانک سوییس بوده و از بانک های مرکزی هلند و سوییس تهیه شده بود. این پول ها با یک هواپیمای بی نام باری و در بسته هایی چوبی به تهران فرستاده شده است.
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد در ژانویه سال جاری میلادی و در جریان معامله ای برای آزادی 4 زاندانی آمریکایی، یک هواپیمای باری بی نام از آمریکا با 400 میلیون دلار پول نقد به ایران فرستاده شده است.
به گزارش عصر ایران روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی نوشت: این پول ها که به دلیل قوانین داخلی آمریکا به دیگر ارزهای خارجی – بجز دلار- بوده است در بسته های چوبی در هواپیما بارگیری شده و در یک عملیات محرمانه به ایران منتقل شده است.
بر اساس این گزارش این پول ها شامل یورو و فرانک سوییس بوده و از بانک های مرکزی هلند و سوییس تهیه شده بود، که ارزش کلی آن 400 میلیون دلار آمریکا بوده است. همچنین بر اساس ادعای این روزنامه آمریکایی، مقامات آمریکایی به دلیل اینکه هنوز تحریم ها مانع انتقال بانکی این پول به ایران بود، این پول ها را به صورت مستقیم به تهران انتقال داده اند.
گفتنی است پیشتر نیز گزارش هایی مبنی بر معامله دولت اوباما با ایران بر سر آزادی زندانیان این کشور از ایران همزمان با اجرایی شدن توافق برجام در رسانه ها و محافل سیاسی جمهوریخواه آمریکا مطرح شده بود، اما دولت واشنگتن این اتهام را رد کرده است.
وال استریت ژورنال در گزارش روز سه شنبه خود این پول ها را نخستین قسط  از بازگرداندن 1.7 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران در آمریکا دانسته است.
دولت ایران در سال های پایانی حکومت محمد رضا شاه قراردادهایی جهت خرید برخی تسلیحات نظامی با آمریکا منعقد کرده و پیش پرداخت آن را نیز پرداخته بود ، اما پس از وقوع انقلاب در ایران ، دولت جدید ایران این قراردادها را به صورت یکجانبه لغو کرده بود . این پول ها نزدیک به 37 سال پس از انقلاب در بانک های آمریکایی بلوکه شده بودند.
سال گذشته با حکم دادگاه لاهه به نفع ایران در پرونده شکایت ایران از توقیف اموال بلوکه شده، دولت آمریکا ملزم به بازگرداندن این پول شد.
وال استریت ژورنال نوشته است مقامات آمریکایی در واکنش به این گزارش گفته اند دو موضوع آزادی زندانیان آمریکایی و آزاد کردن اموال بلوکه شده ایران از سوی آمریکا هیچ ارتباطی به یکدیگر نداشته و دو موضوع جداگانه بودند.
آمریکا : به ایران 400 میلیون دلار باج ندادیم / ترامپ : خودم فیلمش را دیدم!
ترامپ: این یک نوار ویدئویی از یک نهاد نظامی ایران بود که به خوبی صحنه تخلیه پول ها از هواپیما را از زاویه ای مناسب فیلمبرداری کرده بود!
پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال از جزییات ارسال 400 میلیون دلار پول نقد از سوی دولت آمریکا به ایران همزمان با آزادی 4 زندانی آمریکایی و نیز اجرای رسمی برجام، مخالفان دولت آمریکا این اقدام دولت اوباما را دادن باج به ایران خوانده و خواستار بررسی آن شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از واشنگتن پست با وجودی که سخنگویان کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به انتشار گزارش وال استریت ژورنال ، جزییات این گزارش را تکذیب نکرده اما تاکید کردند ارسال پول نقد به ایران در چارچوب دعوای حقوقی بیش از 30 ساله بین دو کشور بوده و ارتباطی به برجام و آزادی زندانیان آمریکایی از ایران نداشته ، اما مخالفان جمهوریخواه دولت اوباما در واکنش به این گزارش ، آن را دادن رشوه یا باج به ایران از سوی دولت آمریکا خواندند.
"پل رایان" رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: انتشار این گزارش نشان داد دولت اوباما تلاش داشته در پرداخت پول به ایران بابت آزادی 4 زندانی آمریکایی، مخفی کاری کند.
"دونالد ترامپ" نامزد جمهوریخواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا نیز در صفحه توییتر خود در واکنش به این گزارش ، این اقدام دولت اوباما را یکی دیگر از شکست های پی در پی دولت او در عرصه سیاست خارجی توصیف کرده است.
 بنا به گزارش هافینگتون پست، او همچنین دیروز در اظهاراتی در جمع حامیانش در شهر ساحلی دیتونا ایالت فلوریدا مدعی شد صبح چهارشنبه ویدئویی محرمانه از انتقال وجوه نقد از هواپیما به بیرون در فرودگاه تهران را دیده است. او که به منبع این ویدئو اشاره ای نکرد ، گفت: آنچه که امروز صبح دیدم را هرگز فراموش نخواهم کرد...در این ویدئو که احتمالا از سوی منابع دولتی در ایران ضبط شده است، نشان می دهد آنها دارند پول ها را از هواپیما تخلیه می کنند... این یک نوار ویدئویی از یک نهاد نظامی ایران بود که به خوبی صحنه تخلیه پول ها از هواپیما را از زاویه ای مناسب فیلمبرداری کرده بود.
با این ادعای ترامپ برخی رسانه های آمریکایی گفته اند ویدئویی که او مدعی شده در واقع ویدئوی فرود آمدن هواپیمای حامل زندانیان آمریکایی در فرودگاه ژنو سوییس پس از آزادی از زندان در ایران در 17 ژانویه سال جاری بوده است. به گفته این رسانه ها این ویدئو را شبکه فاکس نیوز در صبح چهارشنبه نشان داده است و هیچ اثری از انتقال پول در آن نیست. سخنگویان کمپین ترامپ درباره ادعای اخیر او اظهار نظر نکرده اند.گفتنی است دو نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از زمان احراز نامزدی شان، روزانه اطلاعات و گزارش های محرمانه ای از وضعیت کشور دریافت می کنند که آنها را در جریان امور قرار می دهد و کمک می کند در صورت راه یابی به کاخ سفید پیش زمینه ای از اطلاعات درباره وضعیت کشور و جهان را داشته باشند.همزمان "مارکو روبیو" سناتور فلوریدا و یکی از نامزدهای ناکام انتخابات درون حزبی اخیر جمهوریخواهان که از مخالفان سرسخت توافق هسته ای با ایران است در این زمینه اعلام کرد: دولت اوباما هواپیمای حامل پول نقد را در چارچوب  توافق با ایران برای آزادی 4 گروگان  (زندانی) آمریکایی فرستاده است.
اما "جاش ارنست" و "مارک تونر" سخنگویان کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به مخالفان دولت، اتهام باج دادن به ایران را رد کردند.
جاش ارنست دیروز در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اشاره به اینکه جمهوریخواهان پرداخت این پول به ایران را بهانه ای برای حمله به دولت اوباما کرده اند، افزود: جمهوریخواهان هنوز درگیر توجیه علت مخالفت خود با توافق هسته‌ای با ایران هستند... بگذارید صریح بگویم ایالات متحده آمریکا به هیچ وجه باج نداده است."
مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با رد باج دادن به ایران گفت ، آمریکا و ایران در سه فاز مختلف برای سه موضوع توافق هسته ای، مبادله زندانیان و آزادی دارایی های بلوکه شده ایران مذاکره کرده اند. به گفته سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا این سه موضوع جدا از یکدیگر بوده و اگر واشنگتن توافق نمی کرد که 1.7 میلیارد دلار بابت لغو خرید تسلیحاتی دولت شاه به ایران بپردازد، می بایست در آینده بسیار بیش از این رقم پرداخت می کرد. به گفته تونر پرداخت 1.7 میلیارد دلار به ایران اقدامی بوده است که با در نظر داشتن جلوگیری از پرداخت بیشتر از پول مالیات دهندگان آمریکایی در آینده صورت گرفته است.
گفتنی است وال استریت ژورنال روز سه شنبه با انتشار گزارشی جزییاتی از پرداخت قسط اول اموال بلوکه شده ایران در آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی را افشا کرد. به نوشته این گزارش آمریکا همزمان با آزادی 4 زندانی آمریکایی مبلغ 400 میلیون دلار پول نقد (یورو و فرانک سوییس) را با یک هواپیمای بی نام و نشان باری به ایران فرستاده است.
باربارا اسلاوین سرپرست "ابتکار آینده ایران" در شورای (اندیشکده) آتلانتیک آمریکا درباره پرداخت این پول به ایران به واشنگتن پست گفت:  زمان بندی پرداخت این پول و آزادی زندانیان ممکن است ناشیانه به نظر برسد، اما پرداخت این پول در چارچوب یک دعوی حقوقی بیش از 3 دهه ای صورت گرفته است. حل و فصل این دعوای حقوقی کار خوبی بود همچنین آزادی جیسون رضاییان و بازگشت او به آمریکا هم اتفاق خوبی بود."به گفته اسلاوین به هر جهت تفسیرها از این پرداخت متفاوت خواهد بود و مخالفان توافق هسته ای در آمریکا این کار را باج دادن خواهند خواند و موافقان توافق نام آن را پرداخت غرامت بابت قرار داد تسلیحاتی لغو شده، می دانند.
وال استریت ژورنال در گزارش خود به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده است این پول با وجودی که در چارچوب توافق دو کشور برای آزاد کردن اموال بلوکه شده ایران در آمریکا صورت گرفته، اما برای تسریع در آزاد شدن 4 زندانی آمریکایی از زندان های ایران پرداخت شده است.
گفتنی است ایران در دوره محمد رضا شاه قراردادی به ارزش 400 میلیون دلار برای خرید تسلیحات آمریکایی امضا کرده و حتی پول آن را نیز پرداخته بود که پس از انقلاب دولت ایران به صورت یکجانبه قراردادهای خرید تسلیحاتی ایران را لغو کرد. این پول در 37 سال گذشته از سوی دولت آمریک بلوکه شده بود. دو طرف در نهایت سال گذشته توافق کردند دولت واشنگتن اصل 400 میلیون دلار را به همراه 1.3 میلیارد دلار سود آن به ایران پرداخت کند.
روسیه: پوتین و روحانی درباره همکاری‌های نظامی گفت‌وگو می‌کنند
روزنامه ایزوستیای روسیه همچنین در این خبر تأکید کرده که افزایش همکاری‌های نظامی میان روسیه و ایران می‌تواند تا سطحی باشد که منجر به انجام مانورهای نظامی مشترک نیز گردد.
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، روسای جمهور ایران و روسیه قرار است در دیدار آتی خود در باکو درباره همکاری‌های نظامی و دفاعی بحث و گفت‌وگو کنند.
به گزارش فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا»ی روسیه اعلام کرد که موضوع همکاری‌های دفاعی از جمله مسائل مطرح در دیدار آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در باکو است.
نا بر گزارش این روزنامه روسی، طرف ایرانی به برخورداری از تسلیحات روسی ابراز تمایل کرده است.
روزنامه ایزوستیای روسیه همچنین در این خبر تأکید کرده که افزایش همکاری‌های نظامی میان روسیه و ایران می‌تواند تا سطحی باشد که منجر به انجام مانورهای نظامی مشترک نیز گردد.پیش از این، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرده بود، رئیس‌جمهوری روسیه قرار است در تاریخ 8 آگوست (18 مردادماه) به منظور گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل ضمن سفر به باکو با روسای جمهور ایران و آذربایجان دیدار کند.
هافینگتون‌پست: ویدئوی مورد ادعای ترامپ هیچ ارتباطی به ایران ندارد
 یک روزنامه آمریکایی ضمن رد ادعای ترامپ در خصوص وجود ویدئویی مربوط به دریافت پول نقد توسط ایران در یک مکان محرمانه گفت: این ویدئو نه محرمانه است نه به ایران ربطی دارد بلکه نشان دهنده دیپلماسی موفق دولت آمریکاست.
به گزارش ایلنا به نقل از هافینگتون پست، ترامپ در همایش تبلیغاتی در فلوریدا از ادعای خود در مورد جزییات یک ویدئو درباره دریافت پول نقد توسط ایران در یک مکان بسیار محرمانه صحبت کرد.
تعریف ترامپ از "بسیار محرمانه" بودن این فیلم تنها چند روز بعد از اینکه این کاندیدای ریاست‌جمهوری صلاحیت دریافت گزارش‌های اطلاعاتی محرمانه را دریافت کرده است، صورت گرفت. این صلاحیت امتیازی است که به دو  کاندیدای ریاست‌جمهوری از دو حزب آمریکا در راستای آماده‌سازی آنها برای ورود به کاخ سفید داده می‌شود.
سخنگوی کمپین ترامپ از بیان چگونگی دسترسی ترامپ به این اطلاعات و ویدئو خودداری کرد.
سخنگوی دفتر رئیس سازمان اطلاعات ملی (گروهی که وظیفه دسته‌بندی گزارش‌های امنیت ملی برای کاندیداهای ریاست‌جمهوری را برعهده دارند)، به سوالی در خصوص اینکه آیا ترامپ این اطلاعات را از طریق سازمان آنها دریافت کرده است یا نه پاسخ نداد.
جیمز کلپر رئیس اطلاعات ملی به هافینگتون‌پست گفته در اواخر ماه گذشته بعد از همایش نهایی ریاست‌جمهوری-جایی که کاندیداهای اصلی هر حزب به مردم معرفی می‌شوند -این دو کاندیدا صلاحیت دسترسی به بخشی از اطلاعات و گزارش‌های محرمانه را دریافت کرده‌اند .
جزییات مطرح شده در توصیف ترامپ از این ویدئو احتمال اینکه او این سناریو را از خودش درآورده باشد، کاهش می‌دهد. او توصیف کرد که این ویدئو توسط یک پایه ثابت گرفته شده است.
ترامپ همچنین مدعی شد: هیچ کس از اینکه فیلم گرفته میشود مضطرب نبود چرا که آنها از سرازیر شدن پول از هواپیما فیلم می‌گرفتند.
او گفت: ایران این فیلم را به ما داده است. آنها این فیلم را منتشر خواهند کرد تا ما را خجالت زده کنند.
هافینگتون‌پست در ادامه این خبر به انتشار ویدئویی توسط فاکس‌نیوز در ۹ صبح روز گذشته اشاره می‌کند که در این ویدئو شهروندان آمریکایی را در حال پیاده شدن از هواپیما در تاریخ ۱۷ ژوئن در شهر ژنو نشان می‌دهد و در پایین این ویدئو به روشنی علامت "ژنو-سوئیس" قابل رویت است.
این روزنامه پیش‌بینی کرده است که این ویدئو همان ویدئویی است که ترامپ از آن صحبت کرده بود.
به گفته هافینگتون‌پست اگر این این ویدئو همان ویدئویی باشد که ترامپ از آن صحبت کرده است، بنابراین باید گفت نیمی از مطالبی که ترامپ به مخاطبانش گفته، درست نیست. این فیلم نه در ایران گرفته شده نه به دریافت پول نقد توسط ایران مربوط است نه "بسیار محرمانه" است، نه "نوار نظامی" است، نه "توسط ایران" گرفته شده و نه قرار است "آمریکایی‌ها را شرمسار" کند.هافینتگون‌پست تاکید می‌کند که برعکس همه این‌ها، این ویدئو از ورود امن شهروندان آمریکا به سوییس حکایت می‌کند که به روشنی نتیجه دیپلماسی بین‌المللی و سیاست خارجی موفق دولت آمریکاست.در پایان این روزنامه تاکید کرده که سخنگوی کمپین ترامپ هیچ پاسخی در خصوص اینکه آیا ترامپ از ویدئوی منتشر شده توسط فاکس‌نیوز صحبت می‌کند یا نه نداده است.
وزارت اطلاعات: فهرست اقدامات تروریستی و حملات گروه "توحید و جهاد" سنندج/ پیگیر 102 نفر از اعضا و هواداران / دادگستری: اجرای حکم اعدام اعضای محکوم
در تاریخ 1 اردیبهشت 1390 آخرین خانه تیمی گروه در محله حسن آباد سنندج زیر ضربه قرار گرفت.
وزارت اطلاعات در بیانیه ای فهرستی از فعالیت های مسلحانه و حملات گروه "توحید و جهاد" را منتشر کرد.

به گزارش عصرایران، دادگستری استان کردستان قبلا در بیانیه ای از اعدام شماری از محکومان گروه "توحید وجهاد" خبر داده بود. در این بیانیه این گروه تکفیری - تروریستی توصیف شده که حملات مسلحانه و تروریستی را انجام داده و شماری از شهروندان ایرانی را در استان های مختلف را به قتل رسانده بود.

متن بیانیه وزارت اطلاعات به این شرح است:

خلاصه ای از اقدامات گروهک تروریستی تکفیری سنندج موسوم به توحید و جهاد
 
   به دنبال گسترش عقاید سلفیت تکفیری در منطقه غرب کشور، تعدادی از فریب خوردگان در زمستان سال 1387 فعالیت تروریستی خود را معطوف به ایران نمودند لذا اقدام به تشکیل گروهی تروریستی که در بین مردم به نام "گروه ابوبکر" معروف گردیده بود و در اولین اقدام خود صبحگاه مورخ 4 اردیبهشت 88 با استعداد 27 نفر نیرو در قالب دو گروه مجزا به ستاد فرماندهی و یگان ویژه نیروی انتظامی حمله می نمایند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی می گردد. 
   در ابتدا نوک پیکان اتهامات به سمت جریانات قومی از جمله پژاک نشانه رفت. لیکن بر اساس اطلاعات جمع آوری شده مردمی و پیگیری های بعمل آمده مشخص شد که این اقدامات از سوی جریانات تکفیری طراحی و اقدام شده است بطوری که این گروه به تأسی از تفکر تکفیری – وهابی به بسته تر کردن دایره مسلمانی اقدام و به تکفیر شهروندان کردستان پرداخته بطوریکه در اقدامات عملیاتی خود برخی از علما و ماموستاهای و همشهریان را به شهادت رسانیدند و متعاقب آن برای اعلام موجودیت بدون لحاظ اصول و تاکیدات اسلام اقدام به ایجاد رعب، وحشت، ایجاد ناامنی و حتی اقدامات تروریستی نمودند و نام گروه را توحید و جهاد نامیدند.
با بررسی اقدامات و تفکرات گروهک تکفیری توحید و جهاد مشابهت های فراوانی بین این گروه و داعش می توان یافت که برای روشن تر شدن موضوع به برخی از آنها اشاره می شود:

1- بسته تر کردن دایره مسلمانی و تکفیر دیگران بنابر اجتهاد شخصی
2- پایین بودن سواد فقهی  و شرعی نفرات اصلی گروه و اجتهاد مبانی فقهی بر اساس فهم پایین آنها
3- تاثیرپذیری از تفکر تکفیری وهابیت و نفی مبانی فقه شافعی و تکفیر علمای شاخص اهل سنت
4- ماجرا جویی
5- افراط در عقیده
6- یکجانبه نگری کور و عدم قبول یا تحمل نظر و عقیده دیگران
7- خشونت در رفتار
8- ...
در پی ضربات اولیه ای که از سوی تشکیلات اطلاعاتی به گروهک وارد شد توان انجام عملیات نظامی در سطح وسیع از گروه سلب گردید و گروه با جذب عناصر جدید اقدامات تروریستی و ایذایی را دستور کار قرار داد که اهم موارد آن به شرح ذیل می باشد:
1- توزیع شکلات مسموم بین پرسنل نیروی انتظامی ، نظامی و قضایی شهر سنندج ( خرداد ماه 88)
2- سرقت مسلحانه از طلا فروشی شهرستان قروه (17 تیر 88، ربایش و قتل طلا فروش)
3- حمله مسلحانه به ایستگاه پلیس کلانتری 12 سنندج ( 22 تیر 88، مجروح شدن 3 پلیس)
4- ترور مسلحانه دادیار دادگستری سنندج بنام مهدی کامیان ( 18 شهریور 88 ، مجروح شدن ایشان)
5- ترور مسلحانه و شهادت ماموستا برهان عالی از روحانیون اهل سنت (21 شهریور 88 )
6- ترور مسلحانه و زخمی نمودن قاضی دادگستری بنام حسن داوطلب (25 شهریور 88)
7- ترور مسلحانه و شهادت ماموستا شیخ الاسلام ( 26 شهریور 88)
8- درگیری مسلحانه در محله شریف آباد با پرسنل وزارت اطلاعات ( 5 مهر 88 ، به شهادت رساندن 1 نفر از پرسنل وزارت اطلاعات، 1نفر پاسدار بازنشسته و مجروح نمودن یکی دیگر از پرسنل وزارت. در این درگیری 3تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند)
9- سرقت مسلحانه خودروی 405 و مبلغ 6 میلیون تومان از شهروند سنندجی (13 مهر 88)
10- درگیری مسلحانه با نیروهای گشت انتظامی سنندج (28 آبان 88 )
11- سرقت مسلحانه و زورگیری 4 دستگاه خودروی اتومبیل در همدان، زنجان و شمال کشور (سال های 88 و 89 که منجر به قتل یک راننده گردید)
12- سرقت مسلحانه 5/4کیلو طلا از طلافروشی در همدان ( 6 بهمن 88 و مجروح نمودن یک نفر)
13- اقدام ناموفق سرقت مسلحانه در همدان (06بهمن 88)
14- سرقت مسلحانه حدود 5/4کیلو طلا از طلافروشی در زنجان (24 بهمن 88 که منجر به قتل شهروند عادی و مجروح شدن 2تن از پرسنل نیروی انتظامی گردید)
15- درگیری مسلحانه در نزدیکی سنندج با پرسنل وزارت اطلاعات (5 تیر 89 که منجر به هلاکت یکی از تروریست ها گردید.)
16- درگیری مسلحانه در شهر همدان که منجر به شهادت یکی از پرسنل وزارت اطلاعات گردید (22 خرداد 89)
17- حمله به کیوسک راهنمائی و رانندگی در میدان آزادی سنندج که منجر به شهادت 4پرسنل نیروی انتظامی ، 1نفر مردم عادی و مجروح شدن 11 نفر دیگر گردید (15 مهر 89)
18- درگیری با نیروهای وزارات اطلاعات که منجر به کشته شدن 2نفر تروریست گردید (27 آبان92)
19- به شهادت رساندن 4 نفر از محیط بانان محیط زیست استان کردستان (13 اسفند 89)
20- درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در نزدیکی سنندج (18 اسفند 89)
21- دو حمله جداگانه به کلانتری 15 و 16 سنندج که منجر به شهادت 1 نفر و زخمی شدن 2 نفر دیگر از پرسنل نیروی انتظامی گردید ( 4 فروردین 90)
22- حمله به گشت نیروی انتظامی محله غفور سنندج (8 فروردین 90)
23- درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در روستای تجره سنندج ( 15 فروردین 90)
24- درگیری با نیروهای عملیات وزارت اطلاعات که منجر به هلاکت 4 نفر تروریست گردید (1 اردیبهشت 90)

   اقدامات ایشان در نهایت منجر به شهادت 20 نفر و مجروحیت 40 تن دیگر گردید که در میان ایشان عناصر شاخصی مانند شهید محمد شیخ الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و شهید برهان عالی از روحانیون متنفذ اهل سنت میتوان اشاره کرد.
   در نهایت با تلاش های صورت گرفته در تاریخ 1 اردیبهشت 1390 آخرین خانه تیمی گروه در محله حسن آباد سنندج زیر ضربه قرار گرفت و دستگیر شدند. 
   لازم به ذکر است که تعداد 102 نفر از عناصر و هواداران گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد شناسایی و مورد پیگرد اطلاعاتی و عملیاتی و قضایی قرار گرفتند که از این افراد تعدادی در درگیری مسلحانه با نیروهای انتظامی و امنیتی به هلاکت رسیدند و تعدادی دستگیر که برخی از آنها محکوم به اعدام و تعدادی نیز به حبس محکوم گردیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد