سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بی سوادی مطلق درصد قابل توجهی از جمعیت خوزستان

اهواز – ایرنا – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: درصد قابل توجهی از مردم استان در بی سوادی مطلق هستند که باید به این معضل توجه خاص داشت.

به گزارش ایرنا امید حاجتی چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش در سرسرای استانداری خوزستان بدون ارائه آماری در این زمینه بیان کرد: بی سوادی افراد جامعه تبعات فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت نوع عملکرد معلمان در مدرسه افزود: رنگ و چهره کلاس در مدرسه مهم نیست، نوع فعالیت و عملکرد معلمان مهم است و در آموزش و پرورش اصلی ترین خروجی کیفیت آموزش معلمان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: یکی از شاخص های آموزش و پرورش توجه به مدارس دخترانه است و برای پوشش سواد آموزی کامل دختران در خوزستان نیاز است که به تمامی بخش های تحصیل دختران توجه و رسیدگی شود.
وی با اشاره به بحث پیش دبستانی نیز بیان کرد: اهمیت دوره پیش دبستانی به ویژه در مناطق دو زبانه خوزستان در بی سوادی و کم سوادی دانش آموزان اهمیت دارد.
حاجتی با بیان اینکه در برنامه ریزی آموزشی باید جایی انرژی گذاشته شود که اثرگذاری بیشتری داشته باشد، ادامه داد: دانش آموزان عشایری یک درصد جمعیت دانش آموزی خوزستان را تشکیل می دهند و بهتر است انرژی و هزینه ای که برای دانش آموزان عشایری صرف می شود برای سایر بخش های آموزش و پرورش استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در واکنش به این سخن رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: در رسیدگی و هزینه برای دانش آموزان عشایری نباید بخش نگری داشت هر چند دانش آموزان عشایر یک درصد جمعیت دانش آموزی استان را تشکیل می دهند اما باید این دانش آموزان را در کنار دانش آموزان مناطق محروم و دو زبانه قرار داد و به این جمعیت بزرگ کمک کرد.
در حدود 650 هزار نفر در خوزستان بی سواد هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد