سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خلاء قانونی در زمینه توقف کار در گرمای شدید

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این‌که در زمینه توقف فعالیت کارگران در گرمای شدید در قانون کار خلاء قانونی وجود دارد، گفت:‌ ستاد مدیریت بحران هر استان طبق اختیارات خود در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند که ما نیز ملزم به رعایت آن هستیم.

رضا میرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ منطقه خوزستان، اظهار کرد: ‌در قانون کار ماده، ‌بند، یا تبصره‌ای که کارفرما را در شرایط آب و هوایی خاص، ملزم به جلوگیری از ادامه فعالیت کارگران کند، وجود ندارد اما این موضوع در اختیارات ستاد مدیریت بحران هر استان قرار دارد. 

وی افزود: اگر ستاد مدیریت بحران در جلسات خود طبق شاخص‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌دهد، تصمیمی مبنی بر جلوگیری از ادامه فعالیت کارکنان یا کارگران در شرایط خاص آب و هوایی اتخاذ کند، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قادر است تا کارفرمایان و مجموعه را ملزم به رعایت قانون و دستور ستاد مدیریت بحران کند. 

میرانی خاطرنشان کرد: ‌اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبیعتا مجری قانون کار است و در زمینه تعطیل کردن فعالیت کارگران و کارکنان در گرمای شدید هوا، در قانون کار خلاء قانونی وجود دارد و اگر نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری و به قانون کار اضافه کنند، همه ملزم به رعایت آن هستند. 

وی عنوان کرد:‌ اگر دولت برای جبران زیان ناشی از توقف فعالیت کارگران در شرایط آب و هوایی خاص تمهیداتی بیاندیشد، کارفرمایان در این شرایط از فعالیت کارگران خود جلوگیری خواهند کرد و در این‌صورت دیگر شاهد مرگ یک کارگر ساختمانی در اثر گرمای شدید نخواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد