سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

یک مقام ارشد کاخ سفید با بیان اینکه تهران همچنان واشنگتن را دشمن خود می‌داند، گفت این ایران است که باید در مورد احیای روابط با آمریکا تصمیم بگیرد.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا مسئولیت احیای روابط با تهران را به گردن ایران انداخت و گفت این سران ایران هستند که باید در مورد رابطه با واشنگتن تصمیم‌گیری کنند. به گزارش انتخاب، آقای رودز که در نشست مرکز «حلقه واشنگتن» وابسته به وزارت خارجه آمریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا آمریکا رابطه خود را با کوبا از سر گرفته، اما هنوز چنین تصمیمی در مورد ایران اتخاذ نشده، گفت این کوبایی‌ها بودند که تصمیم گرفتند روابطشان را با آمریکا احیا کنند.وی افزود: «ایرانی‌ها چنین تصمیمی نگرفته‌اند، اما تصمیم گرفته‌اند که برنامه تسلیحات هسته‌ای نداشته باشند، بنابراین آن‌ها تنها در یک جنبه روابط خود را با ما اصلاح کردند.»رودز ادامه داد: «بنابراین، حتی اگر ما هم بخواهیم در تهران سفارت باز کنیم، تصور نمی‌کنم که ایرانی‌ها چنین اجازه‌ای به ما بدهند.»این مقام ارشد کاخ سفید افزود: «در واقع این کوبایی‌ها بودند که چنین تصمیمی گرفتند، اما ایرانی‌ها فقط در مورد مسئله هسته‌ای این تصمیم را اتخاذ کردند. ترکیب مولفه‌ها اینطور است که... آن‌ها به واسطه تفکرات انقلابی، همچنان ایالات متحده را دشمن می‌دانند. این سران ایرانی هستند که باید این تصمیم را بگیرند.»وی در بخش دیگری از این نشست گفت دولت آمریکا تلاش کرده در حملات هوایی به سوریه و عراق از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری شود. رودز گفت: «هیچ‌ راهی وجود ندارد که بتوان از عدم بروز تراژدی جلوگیری کرد... اما می‌توانم به شما بگویم که دولت (باراک) اوباما همه تلاش خود را کرده تا تعداد غیرنظامیان کشته شده، به حداقل ممکن برسد.»

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دکتر حسن عباسی باید هر چه سریع تر از ارتش جمهوری اسلامی و مردم ولایت مدار ایران اسلامی عذرخواهی کند، در غیر این صورت باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی زمینی ارتش: حسن عباسی بابت سخنان نسنجیده خود از ارتش عذرخواهی کند / شکایت ارتش از عباسیفرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دکتر حسن عباسی باید هر چه سریع تر از ارتش جمهوری اسلامی و مردم ولایت مدار ایران اسلامی عذرخواهی کند، در غیر این صورت باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.

به گزارش انتخاب، اظهارات چندی پیش حسن عباسی راجع به ارتش جمهوری اسلامی در فضای مجازی و برخی رسانه ها انعکاس گسترده ای یافت.امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز پنجشنبه در جریان دیدار با جانبازان قطع نخاعی دفاع مقدس در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) مشهد افزود: مدیریت حقوقی نیروی زمینی دادخواستی علیه حسن عباسی تهیه کرده و بزودی وی توسط دادگاه احضار خواهد شد تا پاسخگوی اظهارات خود باشد.
وی ادامه داد: گفته های ایشان سخنان نسنجیده ای است که بدون شناخت و آگاهی از شرح وظایف سازمان ها و نیروها بیان شده است.
پوردستان اظهار کرد: مجموعه نیروی زمینی در خصوص پاسداری از مرزها، نیروهای انسانی را با چینش منظمی در لایه های مختلف در سرحدات مستقر کرده است.
او افزود: برای ایجاد امنیت بیشتر سامانه های به روز تصویری و نیز پهبادها به کار گرفته شده اند که با این وسیله تهدیدها در عمق خاک مقابل شناسایی شده و متناسب با تهدید، ظرفیت های دفاعی لازم در داخل ایجاد می شود و این امر باعث شده است مرزهای جمهوری اسلامی از امن ترین مرزهای منطقه باشد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 95 چهار رزمایش بزرگ و 20 رزمایش تخصصی برنامه ریزی شده بود که تا کنون یک رزمایش عمده و چهار رزمایش تخصصی عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: سه رزمایش دیگر نیز تا انتهای سال در مناطق جنوب شرق، جنوب غرب و مرکز کشور برگزار می شود و رزمایش های تخصصی نیز در مناطق مختلف اجرا خواهد شد.
امیر پوردستان گفت: هدف از دیدار با جانبازان انتقال پیام مقاومت و ایستادگی این عزیزان به تمام سربازان نیروی زمینی و ارتش جمهوری اسلامی و به خصوص نسل سوم و چهارم انقلاب است.او افزود: پیام جانبازان این است که همچنان گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند تا از اسلام و قرآن در هر نقطه جغرافیایی که مصلحت و اذن رهبری باشد، دفاع کرده و درس ایثار و فداکاری بدهند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: ارتباط مناسبی با بنیاد شهید در خصوص تسهیلات، حقوق و مزایای جانبازان صورت گرفت و همچنین برنامه های مختلفی از جمله سفرهای زیارتی و تفریحی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران 46 هزار شهید و 126 هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در سومین روز همایش ملی حزب دمکرات آمریکا در شهر فیلادلفیا گفت: می توانم با اطمینان بگویم که هرگز یک مرد یا یک زن - نه من نه بیل کلینتون، هیچ کس - واجد شرایط تر از هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا وجود نداشته است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا در سومین روز همایش ملی حزب دمکرات آمریکا در شهر فیلادلفیا گفت: می توانم با اطمینان بگویم که هرگز یک مرد یا یک زن - نه من نه بیل کلینتون، هیچ کس - واجد شرایط تر از هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا وجود نداشته است.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در گردهمایی دموکرات‌ها برای معرفی رسمی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا گفت که با همراهی کلینتون توانسته است بر رکود اقتصادی چندین ساله غلبه کند و به اقتصاد آمریکا رونق بخشد.

وی گفت: ما امتیازات نظام بهداشت و درمان را که فقط در اختیار عده‌ای خاص بود، در اختیار همگان قرار دادیم. تولید انرژی پاک خود را دو برابر کردیم. اکثر سربازان به خانواده‌هایشان بازگرداندیم و عدالت را در حق اسامه بن لادن اجرا کردیم. از طریق دیپلماسی، برنامه هسته ای ایران را تعطیل کردیم. فصل جدیدی با مردم کوبا باز کردیم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین جمهوری خواهان را به دامن زدن به خشم و نفرت متهم کرد و گفت که ترامپ مرد عمل نیست.

اوباما گفت: ما سیاست اقتصادی مستقلی را که بر نفت متکی نیست، محقق  کردیم و عدالت را با کشتن بن لادن، رهبر القاعده، اجرا کردیم. ما بیش از هر زمان دیگری به آینده بهتر برای آمریکا و آمریکایی‌ها خوشبین هستیم.

رئیس‌جمهور آمریکا با تقدیر و تمجید از هیلاری کلینتون وی را شایسته رهبری کشور دانست و اطمینان داد که وی جنگ علیه داعش را رها نخواهد کرد. اوباما گفت:هیلاری می‌داند که چگونه با مسائل نژادپرستانه و افراط گرایی برخورد کند. او قادرترین فرد برای تعامل با مسائل جامعه ما به خصوص با نژادپرستی و مهاجرت است. هیلاری از اهمیت تصمیم های دولت برای خانواده های کاری، سالخوردگان، صاحبان کسب و کارهای کوچک، سربازان، و کهنه سربازان خبر دارد ما باید ارزشهای قوی آمریکا را حفظ کنیم و هر کسی که این ارزشها را تهدید کند شکست خواهد خورد. از شما می خواهم از هیلاری کلینتون حمایت کنید همچنانکه من از او حمایت می‌کنم.

وی در عوض با انتقاد شدید از ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان سیاست وی را مبتنی بر بر هراس افکنی دانست.

اوباما گفت:‌ می‌توانم بگویم که این یک انتخابات معمولی نیست. انتخابی بین احزاب یا سیاست‌ها نیست. این مجادله همیشگی بین چپ و راست نیست. این یک انتخاب بنیادی‌تر است، این انتخاباتی درباره هویت ما به عنوان یک ملت است، اینکه آیا به تجربه بزرگ آمریکا در حکمرانی مردم بر خود وفادار می مانیم یا نه.
رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنانش درباره کلینتون، تاکید کرد که توافق هسته ای با هدایت و مشاوره هیلاری کلینتون صورت گرفت و به این ترتیب جهان را از خطر دسترسی ایران به سلاح هسته ای نجات داد.

در جریان کودتای نافرجام ترکیه، مقام های ارشد ایران شامل رییس جمهور، وزیر امور خارجه و رییس مجلس از دولت منتخب ترکیه در تماس با همتایان ترک خود حمایت کردند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چرا ایران از کودتا علیه اردوغان حمایت نکرد؟

لوبلاگ نوشت: در جریان کودتای نافرجام ترکیه، مقام های ارشد ایران شامل رییس جمهور، وزیر امور خارجه و رییس مجلس از دولت منتخب ترکیه در تماس با همتایان ترک خود حمایت کردند.به گزارش «انتخاب»، اما چرا تهران تمایلی به وقوع کودتا در ترکیه نداشت؟
برای ایران روشن نبود که کودتاچیان از کمالیست ها بودند یا حامیان فتح الله گولن. ایرانی ها خاطره روابط پر تنش با ترکیه در دهه هشتاد و نود را به استثنا یک سال حکومت دولت اربکان در زمان قدرتنمایی ژنرال های ترک به خاطر دارند.مواضع ضد شیعی و ضد ایرانی آشکار و پنهان فتح اﻟله گولن و هواداران اش هم دلیلی برای سکوت ایران در برابر کودتا در اختیار تهران قرار نمی داد.هر چند اردوغان هم مواضعی ضد شیعی دارد، اما تهران با توجه به ناکامی های سیاسی و منطقه ای اخیر ترکیه ترجیح می د با دولت تضعیف شده اردوغان ارتباط داشته باشد تا دولتی بر آمده از یک کودتای نظامی.
با توجه به گزارش های رسانه ای از نقش کشورهای عرب منطقه خلیج فارس در کودتا، اردوغان ممکن است با ایجاد روابطی نزدیک تر با تهران، یک ائتلاف منطقه ای را به همراه عراق، آذربایجان و روسیه رقم بزند. تقویت روابط ترکیه و ایران می تواند به موقعیت ایران در برابر عربستان سعودی کمک کند.ابهام در باره آینده ترکیه دست کم در کوتاه مدت فرصتی برای تهران خواهد بود تا به ترغیب غربی ها برای سرمایه گذاری در ایران بپردازد.

پهلوان مدیرعامل سابق «پدیده» روز گذشته پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و روانه زندان شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پهلوان مدیرعامل سابق «پدیده» روز گذشته پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و روانه زندان شد.

به گزارش «انتخاب» ؛ قاضی غلامعلی صادقی»دادستان مرکز خراسان رضوی ضمن تایید بازداشت مدیرعامل سابق «پدیده»، گفت: پس از آن که گزارش‌هایی از جرایم و تخلفات در شرکت «پدیده» به دادسرای مشهد رسید و بررسی‌های مقدماتی نیز نشان داد که بسیاری از شهروندان به طور ناآگاهانه در دام تبلیغات گسترده خرید و فروش غیرقانونی اوراق موسوم به سهام این شرکت گرفتار شده اند و هر روز قیمت سهام «پدیده» به صورت بادکنکی افزایش می‌یابد و هر لحظه بر تعداد قربانیان این گونه اقدامات و فعالیت های غیرقانونی افزوده می شود، بنابراین دادستانی مشهد به منظور پیشگیری از وقوع جرایم بعدی و جلوگیری از حیف و میل اموال مردم، به این موضوع ورود کرد و در اولین مرحله از اقدامات قضایی دستور ممنوعیت تبلیغات و خرید و فروش غیرقانونی سهام صادر شد.
وی در گفت‌وگویی افزود: همان‌طور که در روزهای آغازین ورود دادستانی به ماجرای «پدیده» به مردم قول دادیم، با مجرمان و متخلفان در این ماجرا برخورد قاطعی خواهیم داشت اما اولویت اصلی دستگاه قضایی با توجه به خواست مردم و مسئولان صیانت از حقوق آنان و حفظ سرمایه های موجود در پروژه پدیده بود.
صادقی ادامه داد: به همین دلیل نیز بنا به خواست دادسرای مشهد، بخشنامه ای از سوی مسئولان قوه قضاییه و با درایت و دستور آیت ا... آملی لاریجانی و حمایت ها و رهنمودهای گسترده (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) صادر شد تا همه ادعاها و مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از شرکت پدیده با نظر دادستانی مشهد مورد رسیدگی قرار گیرد.
دادستان مرکز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی برخی از افراد قصد داشتند قسمتی از اموال پدیده را به عنوان طلبکاری و یا هر عنوان دیگر به نفع خود ضبط کنند که در این صورت همه سرمایه‌های مادی شرکت بر باد می رفت و سهامداران جزء و یا سرمایه گذاران این شرکت به طور کلی متضرر می شدند به همین خاطر هم اولویت اصلی دادسرای مشهد حفظ و صیانت از اموال موجود در این شرکت بود تا افراد با نفوذ و یا وابسته به برخی از سیاستمداران نتوانند اموال مردم را به یغما ببرند.
مقام ارشد قضایی مشهد عنوان کرد: این امر با دستورات ویژه رئیس قوه قضاییه محقق شد و در ادامه نیز «ستاد تدبیر» برای حل مشکلات موجود در این شرکت وارد عمل شد تا با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی از تضییع حقوق مردم جلوگیری شود که در این زمینه نیز دستگاه قضایی از همه توان قانونی خود برای حمایت از سهامداران استفاده کرد تا با تغییر هیئت مدیره «پدیده» این پروژه اقتصادی به سرانجام برسد و مردم بیشتر از این متضرر نشوند.
وی با قدردانی از همه مسئولان استانی و کشوری و به ویژه نمایندگان مردم مشهد در مجلس، وزیر کشور، استاندار، نمایندگان مردم در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیگر کمیسیون‌ها که برای حل مشکلات پدیده تلاش کردند، گفت: از ابتدا قرار بود به ماجرای پدیده در دو مرحله رسیدگی شود که مرحله اول آن نیاز به یک همکاری صمیمی و جمعی با حضور دیگر سازمان ها و نهادهای دولتی داشت که در این رابطه ستاد تدبیر تشکیل و اقدامات خوبی برای برون رفت از مشکلات موجود انجام شد.
صادقی اضافه کرد: اما مرحله دوم این ماجرا، تعقیب و مجازات مجرمان بود که وظیفه اصلی و ذاتی دستگاه قضایی است چرا که بسیاری از شهروندان به خاطر بمباران های تبلیغاتی افرادی که در این شرکت نقش داشتند فریب خورده و با فروش اموال خود اقدام به خرید سهام کرده بودند و از سوی دیگر نیز این افراد اتهاماتی داشتند که باید به آن ها رسیدگی می شد. دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به تبلیغات واهی و گسترده مدیران سابق «پدیده» مبنی بر این که «خرید هر سهم سود چند برابری در پی دارد و سرمایه آنان بلافاصله قابل برگشت است» اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت کرده اند، افزود: این گونه سرمایه گذاران در مدت کوتاهی متوجه شدند که فریب خورده اند و نه تنها سهام آنان ارزش قابل ادعا را ندارد بلکه پولشان هم قابل برگشت نیست.
دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: بنابراین دستگاه قضایی به خاطر وظیفه ذاتی خود باید با عامل یا عاملان جرم برخورد می کرد که در همین راستا ابتدا اقداماتی مانند ممنوع الخروج شدن برخی افراد مانند مدیرعامل سابق پدیده صادر شد تا پس از صیانت از اموال مردم با عاملان این فاجعه برخورد قانونی و قضایی صورت گیرد.
صادقی افزود: با همه کسانی که به نوعی در بروز این مشکلات و جرایم نقش داشتند چه به عنوان مباشر و یا به عنوان معاون برخورد قضایی صورت می‌گیرد تا افراد دیگر جرأت نکنند فضای اقتصاد و اشتغال سالم در جامعه را آلوده کنند و نباید اجازه بدهیم افرادی با نام «اقتصاد و اشتغال» نظام اقتصادی کشور را تهدید کنند چرا که برخورد نکردن با مجرمان و متخلفان فضای کسب و کار و حوزه سرمایه گذاری در اقتصاد را نامطمئن می کند.
 دادستان مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه در پرونده مدیرعامل سابق پدیده چندین اتهام از جمله کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی و... وجود دارد، تصریح کرد: برخی از اتهامات روز گذشته از سوی قاضی پرونده، به این فرد تفهیم شد و او پس از صدور قرار قانونی بازداشت شده است تا این پرونده روند قضایی خود را در فضایی آرام و به دور از هر گونه هیاهو و جنجال طی کند.صادقی اضافه کرد: دستگاه قضایی خراسان رضوی همان‌گونه که در رسیدگی به پرونده‌های مهم اقتصادی اثبات کرده است، هیچ‌گاه تحت تأثیر جوسازی های رسانه‌ای و شبکه های مجازی قرار نمی گیرد و با قدرت و قاطعیت به این پرونده نیز رسیدگی خواهد کرد و اگر افرادی احساس می کنند با رایزنی و نفوذ می توانند در روند رسیدگی به پرونده مشکلی ایجاد کنند یقین بدانند که دستگاه قضایی امتحان خود را در این باره پس داده و به تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد.
این مقام قضایی با قدردانی از سهامداران پدیده و مردم که در این ماجرا با مشکلات زیادی مواجه شدند اما باز هم سعه صدر به خرج دادند تا اعضای ستاد تدبیر و مسئولان دولتی بتوانند در فضایی آرام برای حل مشکلات آنان قدم بردارند، گفت: اگر تأخیری در رسیدگی به اتهامات فرد و یا افرادی در این پرونده صورت گرفت تنها به خاطر حفظ مصالح و حقوق سهامداران و مردم بود که اقدامات قضایی سریع موجب تضییع حق و حقوق آنان نشود اما از این پس، پرونده «پدیده» روند قانونی و قضایی خود را که خواست مردم و مسئولان است در دادسرای مشهد طی خواهد کرد و با همه عواملی که نقشی در بروز جرم داشته باشند برخورد قاطعی صورت می گیرد.
وی در پایان تصریح کرد: در صورت صلاحدید قاضی حیدری (قاضی رسیدگی کننده به پرونده پدیده) اقدامات انجام شده و جزئیات بیشتری از این پرونده در طول رسیدگی قضایی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد