سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

در سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات تصویب شد

ایران دومین خطر بزرگ برای آمریکاست/لازم باشد به ایران حمله می‌کنیم

خبرگزاری فارس: ایران دومین خطر بزرگ برای آمریکاست/لازم باشد به ایران حمله می‌کنیم

سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات آمریکا برای یکپارچه کردن برنامه‌های این حزب قبل از نشست کنوانسیون ملی تصویب شد؛ سندی که از نظر آن، ایران دومین خطر بزرگ جهانی آمریکا است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که قرار است چهارم تا هفتم مرداد (25 تا 28 جولای) گردهمایی ملی دموکرات‌ها برگزار شود، پیش‌نویس سند سیاست گذاری این حزب تصویب شده و در آن ایران، دومین خطر بزرگ آمریکا خوانده شده است.

احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه قرار است طی دو هفته دیگر به منظور نهایی شدن روند اعلام نامزد احزابشان در انتخابات سراسری ریاست جمهوری آمریکا، گردهمایی ملی برگزار کنند.

پیشتر حزب جمهوری‌خواه سند سیاستگذاری حزب خود را تصویب کرده بود. در آن سند جمهوری‌خواهان تحریم ایران به جای حمایت از «برجام» را خواستار شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

اول جولای (سه روز قبل) پیش‌نویس سند سیاستی حزب دموکرات هم تصویب و در آن بار دیگر بر تداوم سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا تاکید شده است.

در سند سیاستگذاری حزب دموکرات، از ایران به عنوان یکی از سه خطر بزرگ آمریکا یاد شده و در ردیف دوم لیست بزرگترین تهدید ایالات متحده قرار گرفته است.بر اساس این سند 39 صفحه‌ای، بزرگترین تهدید آمریکا، تروریسم است و پس از آن ایران و کره شمالی دومین و سومین تهدید بزرگ ایالات متحده خوانده شده است.در سند مذکور البته درباره مواضع روسیه به ویژه «اقدامات تهاجمی» آن ابراز نگرانی شده است. همچنین سند تأکید کرده است که آمریکا باید به «ظهور و رشد چین» و اقدامات این کشور در دریای چین جنوبی و شرقی پاسخ دهد.در بخش مربوط به «مقابله با تهدیدات جهانی» سند مذکور، تروریسم، ایران و کره شمالی به ترتیب سه خطر بزرگ ایالات متحده اعلام شده است.سند دموکرات‌ها کره شمالی را «احتمالا سرکوبگرترین رژیم جهان» خوانده و کیم جون اون رهبر آن را «دیکتاتور» خوانده است. به ادعای این سند، برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور «تهدید مستقیم برای آمریکا» است.

در این سند، مواضع غرب درباره «سیاست‌های تهاجمی روسیه در اوکراین» تکرار شده و البته بر همکاری با مسکو در زمینه‌های منافع مشترک تاکید شده است.در سند آمده است: «ما این موضوع را برای (ولادیمیر) پوتین روشن خواهیم کرد که ما آماده همکاری با او در زمانی که به نفع ماست، هستیم، همانطور که این کار را در موضوع کاهش ذخایر هسته‌ای، برچیدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم کره شمالی و تامین تدارک برای سربازانمان در افغانستان کردیم. اما ما برای ایستادن در مقابل تهاجم روسیه، تردید نداریم».در بخشی از سند مذکور با حمایت از برجام تصریح شد: «ما به کار با این دولت برای اطمینان یافتن از اینکه ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نیابد، ادامه خواهیم داد و اگر ایران توافق را نقض کند، در توسل به اقدام نظامی تردید نخواهیم کرد».

سند سیاستی دموکرات‌ها ادعا می‌کند: «دموکرات‌ها همچنین به نقش مضر ایران در منطقه خواهد پرداخت و تحریم‌های غیرهسته‌ای را با قدرت اجرا خواهد کرد و اگر ضروری باشد آنها را تقویت خواهد کرد».در ادامه این سند، ادعای نخ نما شده و تکراری آمریکایی‌ها درباره حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر در این کشور مطرح شده است.سند سیاستی دموکرات‌‌ها، حمایت از حماس و حزب‌الله لبنان و همچنین «انکار هولوکاست» و تعهد به نابودی اسرائیل را از موارد «حمایت ایران از تروریسم» خوانده است.

این سند باز هم بر لزوم «مقابله با برنامه موشک بالستیک ایران» تاکید شده و همچنین از اطمینان یافتن از توانایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در برابر ایران سخن گفته است.در نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها پیشتاز است. 

رسانه آمریکایی هم اعتراف کرد؛
حمایت چهره‌های گوناگون فرهنگی و هنری از سیاستهای جمهوری اسلامی در منطقه و مبارزه با تکفیریها به حدی است که حالا رسانه‌های خارجی را هم مجبور به اعتراف کرده است. هرچند این رسانه‌ها بیشتر تمایل دارند این جریان مدنی را موضوعی «دستوری» و «بخشنامه‌ای» روایت کنند که در ازای اتخاذ این مواضع، اجازه فعالیت و کار می‌یابند.
ارتش سلبریتی‌های ایرانی در سوریهبه گزارش مشرق، رسانه آمریکایی نشنال‌اینترست اخیراً در گزارشی به حمایت چهره‌های فرهنگی و هنری ایران در حضور نظامی کشورمان در سوریه و عراق پرداخته است. این رسانه در عین آنکه با ذکر برخی واقعیات کوشیده است جو عمومی را هم‌جهت با سیاست‌های اصلی جمهوری اسلامی نشان دهد اما مدعی است، بدنه مردمی جامعه مخالف با این موضوع است. در بخش‌هایی از گزارش این رسانه غربی که به قلم واروژان آوانسیان نوشته شده است، به دیدگاه‌های برخی چهره‌های شاخص هنری و سینمایی اشاره شده که حضور نظامی ایران در سوریه و عراق را دفاع از منافع ملی کشورشان توصیف کرده‌اند.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است: «ایران درگیری نیروهایش در جنگ سوریه را چگونه به افکار عمومی خود عرضه می‌کند؟ زمانی که دلایل مذهبی و ملی‌گرایانه‌ای برای توجیه دخالت ایران در جنگ سوریه مطرح می‌شود، این مجریان مشهور تلویزیون و بازیگران ایرانی‌اند که به کار می‌آیند. مقامات رسمی ایران به‌ندرت تقویت «بشار اسد» در سوریه یا حمایت از حزب الله لبنان را به عنوان دلایل دخالت ایران در سوریه مطرح می‌کنند. در مقابل، دفاع از حرم امامان شیعه و دور نگه‌داشتن داعش از مرزهای ایران همواره توجیه‌کننده حضور ایران در سوریه بوده است. حالا اما روشی عجیب و غریب برای انتشار پیام ایران به کار گرفته شده: چهره‌های مشهوری که در عوض اعلام حمایت خودشان از سیاست‌های ایران در سوریه تحت پوشش رسانه‌ای حکومت ایران قرار می‌گیرند.»

 حامیان هنری مدافعان حرم

در بخش‌های دیگری از گزارش نشنال‌اینترست درباره دیدگاه‌های آقای محمدرضا گلزار بازیگر سینما آمده است: «رضا گلزار بازیگر مطرح ایرانی که بین نوجوانان این کشور طرفداران زیادی دارد، اگرچه به دلیل نوع زندگی‌اش مورد پسند مقامات رسمی نیست اما نظراتش درباره سوریه با سیاست‌های ایران مطابقت دارد. وی در مصاحبه‌ای گفته است که دخالت ایران در سوریه مطابق منافع ملی ایران است: اگر این عزیزان به سوریه نروند، باید با تکفیری‌ها در نزدیکی مرزهایمان بجنگیم و تعدادی از آنها وارد کشورمان خواهند شد. با این وجود وی تاکید کرده است که انتظار ندارد در عوض بیان موضعش درباره سوریه به وی اجازه کار داده شود: زمانی طولانی است که ممنوع‌التصویرم و انتظار ندارم چیزی در ازای آن دریافت کنم.»
نشنال‌اینترست به نقطه جالبی رسیده است. این رسانه آمریکایی از یک سو مدعی است حکومت ایران با به صف کردن چهره‌های سینمایی و هنری به دنبال تقویت سیاست منطقه‌ای خودش است و از سوی دیگر با ادعای ممنوع‌الفعالیت بودن این بازیگر از او نقل قول می‌کند که انتظار ندارد در قبال اتخاذ چنین مواضعی، به وی اجازه فعالیت داده شود! این‌ها در حالی صورت می‌گیرند که این بازیگر تا چندی قبل در هندوستان مشغول بازی در یک پروژه سینمایی ایرانی- هندی بود که حتی گزارش آن از شبکه اول سیما هم پخش شد!

 چه کسی حاضر است پول بگیرد و گلوله بخورد؟

نشنال‌اینترست در ادامه سراغ آقای رضا رشیدپور رفته است. چهره‌ای که به دلیل حواشی چند سال اخیر خبرساز شده بود. این رسانه غربی رشیدپور را چهره‌ای معرفی می‌کند که به دلیل مصاحبه‌های جنجالی‌اش با بازیگران و مقامات سیاسی ایرانی به سرخط رسانه‌ها راه یافته است. نشنال‌اینترست مدعی است رشیدپور تا چندی قبل ممنوع‌التصویر بوده است اما به دلیل مواضعش در سوریه مورد توجه قرار گرفته است. این رسانه در ادامه گزارش خود نقل می‌کند که رشیدپور در یکی از برنامه‌های تلویزیون خود، تصویری از یک شهید ایرانی در سوریه را نشان داده است که نتوانسته در آزمون تحصیلات تکمیلی خود شرکت کند. اینترست در ادامه به انتقاد شدید رشیدپور از کسانی می‌پردازد که به ادعای وی با نظرات کینه‌توزانه در صفحه رشیدپور او را متهم کرده‌اند که انگیزه مدافعان حرم برای رفتن به سوریه را صرفاً انگیزه‌های مالی و اقتصادی می‌دانند: «چه کسی حاضر است برای پول آزمون ورودی خود را از دست بدهد؟ کدام یک از ما حاضر است پول بگیرد و گلوله بخورد؟»
نشنال‌اینترست در پایان این گزارش مدعی می‌شود که به دلیل نبود نظرسنجی‌های معتبر، مشخص نیست عموم ایرانیان درباره سیاست کشورشان در قبال سوریه چه دیدگاهی دارند. این ادعای نشنال اینترست در حالی صورت می‌گیرد که این رسانه آمریکایی در همین گزارش خود حتی به جوانانی از طبقه مرفه اشاره می‌کند که عازم سوریه شده و در راه دفاع از منافع کشور به شهادت رسیده‌اند. این رسانه همچنین در نهایت کوشیده است رگه‌هایی از حضور اپوزیسیون در شبکه‌های اجتماعی را به کل بدنه مردمی ایران تعمیم داده و مخالفت بخشی از کاربران فضای مجازی را نشانه مخالفت کل مردم ایران با سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی در مبارزه با نیروهای تکفیری در منطقه بداند.

منبع: صبح نو

پخش اعترافات عوامل داعش از بمبگذاری در ۵۰ نقطه تهران

اعترافات عوامل داعش برای بمب‌گذاری در ۵۰ نقطه تهران که توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند، امروز از شبکه‌های دوم و خبر سیما پخش می‌شود.
به گزارش مشرق، اعترافات عوامل بازداشت شده داعش که قصد انجام چندین عملیات بزرگ تروریستی در تهران را داشتند، امروز از شبکه دوم و خبر سیما پخش خواهد شد.

در این مستند، عوامل داعش بدون پوشش چهره به تشریح شکل‌گیری، تهیه امکانات و نحوه اجرای عملیات تروریستی در شهر تهران را تشریح خواهند کرد. به گفته‌ یکی از تروریست‌های داعش در این مستند، مواد منفجره‌ای برای انجام 50 عملیات تروریستی بزرگ در تهران تهیه کرده بودند.این مستند، با نام "عمق ناکامی" امروز ساعت 20:15 از شبکه خبر پخش و ساعت 20:45 نیز از شبکه دوم سیما بازپخش خواهد شد.یکی از عوامل داعش در این مستند از دریافت 600 هزار یورو پول و برگزاری برخی جلسات‌شان در مقابل پارک دانشجو سخن می‌گوید. وی همچنین می‌گوید که داعش به ما دستور داد که خودروهایی با پلاک تهران و حومه برای انجام عملیات در پایتخت ایران، تهیه کنیم.

همچنین در این مستند، فیلم‌هایی که به‌طور مخفیانه توسط وزارت اطلاعات از ترددها، جابجایی خودروها و مواد منفجره این عوامل در تهران به‌خصوص در حومه پارک دانشجو گرفته شده است، برای نخستین بار پخش خواهد شد.

گفتنی است، سلسله عملیات دستگیری تروریست‌ها از مورخ 25 خرداد 1395 آغاز و آخرین ضربه‌های اطلاعاتی در تاریخ 31 خرداد 1395 بر این گروه وارد شده و تعداد 10 تروریست تکفیری وهابی در تهران و سه استان مرزی و مرکزی کشور دستگیر شده‌اند و هم‌اکنون بازجویی از تروریست‌ها و روند پیگیری‌های اطلاعاتی و عملیاتی در داخل و خارج از کشور به‌طور هم‌زمان و همه‌جانبه ادامه دارد.  عملیاتی که تروریست‌ها برنامه ریزی کرده بودند، در قالب بمب‌گذاری و انفجار از راه دور، عملیات انتحاری، انفجار خودروی حامل مقادیر انبوه مواد انفجاری و با هدف انفجار در مراکز تجمع و پرتردد مردم بود که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماند. آنها 50 هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند و مواد منفجره برخی از اهداف را آماده کرده و برخی دیگر را در حال تهیه، تدارک و دریافت بودند.

تاکنون معادل یکصد کیلوگرم مواد آماده انفجار و ترکیبات پیش‌ساز آن کشف و ضبط شده و با سلسله اقدامات پیچیده و پنهان اطلاعاتی از تحویل دو تن از این مواد به تروریست‌ها پیشگیری شده است.وزارت اطلاعات از مردم درخواست کرده که هرگونه مورد مشکوک را به ستاد خبری وزارت اطلاعات به‌ شماره تلفن 113 در سراسر کشور منعکس کنند.

هدف اسرائیل از خرید زنان ایزدی از داعش چیست؟

یک سازمان صهیونیستی که مقر آن در فلسطین اشغالی و کردستان عراق است، تحت پوشش کمک های بشردوستانه، برای جذب ایزدی های عراق و سوریه تلاش می کند.
به گزارش مشرق، سازمان صهیونیستی "چشمه های امید" که مرکز آن در قدس اشغالی است، در صفحۀ فیس بوک خود، هدف این سازمان را کمک به قربانیان تروریسم در شمال عراق اعلام کرد، درحالی است که به نوشتۀ وبگاه "ارم نیوز" اهداف راهبردیِ این سازمان، قدیمی و شناخته شده، جذب اقلیت ایزدی ها و کسب نفوذ در میان این اقلیت عراقی و سوری است.
شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، در تبلیغ فعالیت های این سازمان، مستندی 15 دقیقه ای پخش کرد که در آن، یک تاجر اسرائیلی به نام خانم "لیزا میارا" اقدام به خرید زنان ایزدی می کند که در چنگ داعش اسیر شده اند. در این ویدئو بیان می شود که داعشی ها زنان ایزدی را به عنوان جایزه به عناصر خود می دهند تا به ابزاری جنسی برای تشویق آنان تبدیل شوند، در این میان، میارا از طریق واسطه هایی، این زنان را از بازار آزاد برده فروشان می خرد.
در این فیلم 15 دقیقه ای، میارا، با یکی از همراهانش، در حال رانندگی به سوی موصل به تصویر کشیده شده اند. آن ها در مسیر خود به کمینگاه امنیتی نیروهای پیشمرگه می رسند که در آن جا برای آوارگان ایزدی در کردستان عراق اردوگاهی ایجاد شده است و هزاران تن از کسانی که از چنگ داعش گریخته اند، به این اردوگاه پناه برده اند. در این فیلم، مصاحبه هایی با زنان ایزدی پخش می شود که از نقش این سازمان اسرائیلی در نجاتشان قدردانی می کنند و میارا را می ستایند. آن گاه تصاویری از شماری از داعشی ها پخش می شود که جلسه ای برای فروش زنان ایزدی در بازار برده فروشان ترتیب داده اند و سپس از تلاش های این سازمان برای خرید زنان از بازار برده فروشان سخن به میان آورده می شود.منبع: العالم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد