سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ستاد بحران خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار و دمای بالای 50 درجه هشدار داد

اهواز – ایرنا – اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع دمای بالای 50 درجه و وزش باد شدید و گرد و غبار تا پایان این هفته هشدار داد.

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه که روز یکشنبه منتشر شد آمده است: بر اساس هشدار سازمان مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی خوزستان، مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان و کشور عراق از اواخر وقت امروز یکشنبه شاهد وزش باد قابل ملاحظه و گرد و غبار خواهند بود که به شکل تناوبی تا آخر هفته جاری ادامه می یابد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: احتمال وقوع دمای 50 درجه و بالاتر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز وجود دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این اطلاعیه از فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها خواسته است که نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، برقراری کشیک شبانه روزی، آمادگی کامل تیم های عملیاتی و امدادی و درمانی، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران تنفسی، سالمندان، کودکان، صاحبان مشاغل سخت و زیان آور، کشاورزان، دامداران و صاحبان قایق های موتوری و لنج داران برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی اقدام کنند.
در اطلاعیه های ستاد بحران همچنین از فرمانداران و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خواسته شده که تدابیر لازم را برای کنترل و بررسی وضعیت کارگران و صاحبان بنگاه های کوچک و بزرگ به ویژه کارگاه هایی که در محیط باز مشغول فعالیت هستند، و مقابله با افزایش دما و پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اتخاذ کنند.
بر اساس این اطلاعیه دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، آبادان، بهبهان و دزفول و نیروهای عملیاتی امدادی، بهداشتی درمانی و اورژانس نیز باید در حالت آماده باش قرار گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد