سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حکایت بدعت‌های نامتعارف برخی دولتی‌ها در شهر رامهرمز!

خبرگزاری فارس: حکایت بدعت‌های نامتعارف برخی دولتی‌ها در شهر رامهرمز!

‌بدعت‌های نامتعارف تعریف و تمجید باعث رواج خودستایی و بدبینی بین مردم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، وقتی فردی را به‌عنوان مسؤول اداره‌ای می‌گمارند موظف است علاوه بر اینکه در چارچوب اداره‌اش نهایت سعی و تلاش را کند باید فراتر از آن در جذب بودجه و امکانات هم تلاش مضاعف کند اما برخی از مسؤولان ادارات در این شهر متأسفانه فقط به کارهای روزمره اداره خود دل‌ بسته‌اند و فراتر از آن حاضر به گام برداشتن نیستند.

حکایت اول: طی روزهایی که گذشت یکی از مسؤولان شهر ما در فضای مجازی متنی را انتشار داد که به‌عنوان مدیر نمونه استانی انتخاب‌ شده است و افراد مختلفی را وادار کرد که این پیام را در سطحی وسیع گسترش دهند.

برخی آدم‌ها هم که نمی‌دانستند اصل ماجرا چیست، ندانسته پیام‌رسان مطلبی شدند که واقعیت نداشت.

سؤال اینجاست که چرا یک مسؤول آن‌قدر باید احساس کمبود کند که به خاطر یک سپاس‌نامه معمولی که از اداره‌کل متبوعش گرفته، برای خلق‌الله بخواهد جا بیندازد مدیر نمونه استانی شده است.

حکایت دوم: همان مسؤول بنری را چندین روز بعد بر روی فلکه نامتوازن شهر ما که پر شده است از تابلوهای نامتعارف می‌چسباند و از خود تعریف و تمجید می‌کند و زیر متن چاپ‌ شده می‌نویسد از طرف بازاریان، فرهنگیان، خانواده شهدا و ... واقعاً که شهر ما شهری عجیب‌ و غریب است.

هر کس هرچه دلش خواست می‌کند. یک روز یکی خودش را مدیر نمونه استانی معرفی می‌کند و به کسی هم از این بابت برنمی‌خورد و یک روز هم یکی برای خودش تابلوی تعریف و تمجید می‌چسباند و زیرش می‌نویسد از طرف این‌ و آن.

نکته اصلی: آیا واقعاً مسؤولان سایر ادارات از جمله بنیاد شهید، اتاق اصناف، آموزش‌ و پرورش و غیره از خود پرسیده‌اند که چرا هر کس به خود اجازه می‌دهد این کلمه «از طرف» را زیر تابلوهای خود به نام آنها بنویسند و بخواهند از این طریق وجهه کسب کنند و هیچ اعتراضی نکنند.

آیا تابه‌حال شده است کسی از خود بپرسد آن فرد که بنرتعریف و تمجید به نام خودش نصب می‌کند می‌تواند مدرکی ارائه دهد که همین بازاریان یا فرهنگیان یا خانواده شهدا و یا دیگران از آن شخص حمایت کرده‌اند؟

به‌راستی این‌گونه افراد به دنبال چه می‌گردند؟ کسب شهرت؟ حمایت؟ جاه‌طلبی؟ اگر کمی واقعیت‌نگر باشیم و اگر مسؤولان و قشرهای دیگر جامعه ما کمی تأمل کنند می‌توانند دریابند که کار برای خلق خدا نیاز به تبلیغ برای خود ندارد.

شهر ما پر است از مشکلات ریز و درشتی که برخی از آنها را مسؤولان باید رفع کنند و برخی را مردم با تعامل و رعایت حقوق شهروندی باید برطرف سازند.

هشدار: اگر این رسم شود که هرکسی، چه مسؤول و چه غیرمسؤول بخواهد خودستایی را رواج دهد و بی‌پروا، کلمه «از طرف این‌ و آن» را نیز به خود منتسب کند و حاضر نشود بنویسد «برخی از...» به‌ نظر شما در آینده چه پیش خواهد آمد؟

آیا یک بدعت جدید در شهر ما آغاز نمی‌شود؟ گرچه چند روز بعد با اعتراضات به‌عمل‌آمده زیرنویس آن برنوشته خودستایی اصلاح شد اما بیاییم بدعت‌های نامتعارف را رواج ندهیم و بگذاریم در وهله اول خدا و سپس خلق خدا در موردمان قضاوت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، خوشبختانه مردم رامهرمز مردمی صبور، متدین، با مرام و مردم‌دار هستند و همه اقوام این شهر در کنار هم با صلح صفا روزگار می‌گذرانند، اگرچه برخی ناخالصی‌ها که در بعضی از آدم‌ها وجود دارد باعث تنش‌هایی هم شده است اما از این نگذریم که مردمان این شهرستان قدردان مسؤولان پرتلاش هم هستند اما مسؤولان بدانند که مردم اعمال و حرکات آنان را زیر نظر دارند.

================

گزارش از یوسف مداحیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد