سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

از دستگیری برخی از بازاریان باغملک تا تعطیلی بازار تا بازگشایی مجدد

خبرگزاری فارس: از دستگیری برخی از بازاریان باغملک تا تعطیلی بازار تا بازگشایی مجدد

برخی از بازاریان باغملکی به دلیل سد معبر و شکایت شهرداری بازداشت شدند که این امر باعث تعطیل شدن بازار این شهر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باغملک، شاید اتفاق چند روز اخیر در بازار این شهرستان را که به تعطیلی آن انجامید به‌عنوان یکی از سوژه‌های داغ خبری در این شهرستان دانست.

داستان از آنجایی شروع شد که چند نفر از بازاریان این شهر به تذکرات شهرداری مبنی بر سد معبر و گذاشتن اجناس در پیاده‌روها توجهی نداشته و با شکایت این نهاد روبه‌رو شده و افراد مذکور بازداشت شدند.

پس از این اقدام بازاریان این شهر به نشانه اعتراض دست از کار کشیده و بازار را به تعطیلی کشاندند.

دلیل اعتراض این افراد نیز کم عرض بودن پیاده‌روها و خیابان‌های این شهر و عدم توانایی بازاریان از محیط جلو مغازه خود بوده که همواره نسبت به پرداخت عوارض آن اقدام شده است.

بازاریان با انتقاد از عملکرد شهرداری نسبت به کسبه با تعطیل کردن بازار و اعتصاب درب فرمانداری مراتب نارضایتی خود را از این اقدام شهرداری اعلام کرده و اجازه دادن به دست فروشان و دوره‌گردها و وارد شدن خسارت به بازاریان از این طریق را از دیگر گلایه‌های خود دانستند.

* کسبه با عدم سد معبر به حقوق شهروندان احترام بگذارند

رئیس شورای اسلامی این شهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مجدد بازار این شهر اظهار کرد: سد معبر کردن در خیابان‌های شهر و ایجاد مشکل تردد برای شهروندان تخلف محسوب می‌شود و شهرداری وظیفه دارد از طریق اقدامات قانونی با آن برخورد کند.

پرویز نوروزی با اشاره به تشکیل جلسه برای بررسی این مشکلات به‌وجود آمده افزود: طی این جلسه توضیحات و صحبت‌هایی برای کسبه انجام شد و آنها برای بازگشت به‌کار خود توجیه و اقدام کردند.

وی با اشاره به بازداشت چند نفر از بازاریان گفت: این افراد نسبت به اخطاریه‌های ابلاغ شده از مراجع قضایی و اقدام برای پاسخ‌گویی سر باز زده بودند که با حکم قضایی بازداشت شدند.

نوروزی در پایان تصریح کرد: همواره سد معبر یکی از اعتراضات و مشکلاتی بود که به شورای شهر وارد می‌شد و ما نیز برای بررسی و رفع آن اقدام کردیم و امیدواریم کسبه به‌منظور احترام به حقوق شهروندی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد