سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

احداث سد مارون 2 کشاورزی مردم حاشیه رودخانه جراحی را نابود می‌کند

خبرگزاری فارس: احداث سد مارون 2 کشاورزی مردم حاشیه رودخانه جراحی را نابود می‌کند

فرماندار شهرستان شادگان گفت: احداث سد مارون 2، کشاورزی مردم حاشیه رودخانه جراحی را نابود می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، بهروز فرج اللهی صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان شادگان در سال 95، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، پیگیری به جد مسائل اجتماعی و تکریم ارباب رجوع سه اولویت مهم ما در سال جاری هستند که امیدواریم با تحول در برنامه‌ریزی و توجه به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و حفظ اسرار مردم در هنگام مراجعه به ادارات به این اهداف مشخص شده برسیم.

فرماندار شادگان با بیان لزوم تعیین اولویت برای همه دستگاه ها با توجه به محدویت اعتبارات خواستار تغییر نگاه درخواست از مرکز مسؤولان و توجه آنان به تشکل‌های مردمی شد و افزود: یکی از مشکلات شهرستان شادگان عدم جلب مشارکت آحاد جامعه در برنامه‌های مختلف کاری است.وی با اشاره به لزوم داشتن برنامه مدون در انجام پروژه‌های عمرانی از شوراهای شهر نیز انتقاد کرد و گفت: در برخی شهرهای کلان برای هر شهری برنامه 5 ساله وجود دارد اما در شهر شادگان حتی برنامه یکساله مشخص وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در شادگان با بر شمردن برخی دغدغه‌های شادگان از آب کشاورزی به عنوان دغدغه اصلی مردم در حال حاضر یاد کرد و با اشاره به برخی اخبار ضد و نقیض در خصوص ساخت سد مارون 2 هشدار داد و از نماینده مردم و دیگر مسؤولان خواست تا به این امر توجه کنند.

فرج‌اللهی با بیان اینکه سد مارون 2 نباید ساخته شود گفت: سد مارون 490 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده دارد که در مقایسه با سدهای دز وکرخه رقم ناچیزی است و عملاً ساخت آن به کشاورزی و زندگی مردم شهرهای بالا دستی و پایین دستی جراحی ضرر جدی وارد می‌کند.وی در ادامه با اشاره به لزوم انتقال آب از کارون به جراحی خواستار تسریع در اجرای این طرح شد.

فرماندار شادگان در پایان با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این شهرستان گفت: هیچ شرکت یا اداره‌ای در شادگان حق ندارد نیروی غیر بومی استخدام کند.فرج اللهی از اداره کار شادگان خواست تا با به روز کردن خود، یک بانک اطلاعاتی قوی از فارغ التحصیلان شادگانی تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور نماینده سابق و فعلی شادگان و مسؤولان ادارات و نهادها در سالن ابن سکیت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد