سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مشکل حقوق کارگران شهرداری اهواز حل شد

خبرگزاری فارس: مشکل حقوق کارگران شهرداری اهواز حل شد

معاون خدمات شهری شهردار اهواز با اشاره به اعتراض اخیر کارگران شهرداری در مورد حقوق‌ معوقه‌شان گفت: مشکل حقوق کارگران شهرداری اهواز حل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا حلاج دزفولی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خدمات شهری شهرداری اهواز در شش سازمان خلاصه می‌شود، اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری کلانشهر اهواز، مسائل و مشکلات زیادی داریم که نیاز به زمان دارد تا بتوان این مشکلات و کمبودها را رفع کرد.

وی با اشاره به مشکلات اخیر دست فروشان در هسته مرکزی شهر اهواز خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم شورای تأمین شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضائی توانستیم به شکلی دست‌فروشان را در پارک ربیع واقع در جاده ساحلی اهواز ساماندهی کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز افزود: در ادامه ساماندهی دست‌فروشان در پارک ربیع مشکل روشنایی آن مکان رفع و نیروی انتظامی تأمین امنیت دست‌فروشان در این پارک را به عهده گرفت.

حلاج دزفولی با اشاره به پیشنهادی که در مورد استفاده از پارکینگ فروشگاه رفاه برای دست فروشان داده شده بود، گفت: امکان استفاده از پارکینگ فروشگاه رفاه با توجه به نزدیکی آن به هسته مرکزی شهر و وجود ترافیک سنگین، وجود ندارد.

وی با اشاره به آمار بالای حضور دست‌فروشان از شهرها و استان‌های دیگر در اهواز تصریح کرد: دست‌فروشان هسته مرکزی شهر علاوه بر مزاحمت‌هایی که در مسیر رفت‌وآمد شهروندان و ایجاد سد معبر در کنار مغازه‌های به‌وجود آورده بودند، سبب سرقت و ناامنی هستند.

حلاج دزفولی تأکید کرد: به همت شهرداری اهواز دو دستگاه اتوبوس در ابتدای سلمان فارسی به منظور انتقال شهروندان به دست فروشان پارک ربیع تأمین شده که در صورت نیاز این تعداد قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه ترافیک چهره شهر اهواز را زشت کرده است، گفت: براساس اطلاع‌رسانی که توسط شورای تأمین انجام شد، خودروهایی که در اماکن مشخص شده توسط شهرداری پارک نکنند توقیف و راهی پارکینگ می‌شوند.

حلاج دزفولی با اشاره به ذبح پراکنده احشام در مناطق مختلف شهر اهواز و ایجاد آلودگی گفت: با ساماندهی عرضه‌کنندگان دام در سطح شهر تا حد امکان ذبح دام را به طرف کشتارگاه صنعتی هدایت کردیم.

حلاج دزفولی گفت: روزانه یک‌هزار تن زباله در مجموع سه بار در روز با هزینه 90میلیارد ریال از سطح شهر اهواز جمع‌آوری می‌شود که هزینه این میزان جمع‌آوری زباله با هزینه‌های شهرداری همخوانی ندارد.

وی از پر شدن سلول دفن زباله از سه ماه گذشته خبر داد و افزود: در کنار سلول قبلی یک سلول دفن زباله جدید تا چهار ماه اینده احداث و آماده بهره‌برداری می‌شود.

حلاج دزفولی ادامه داد: در کنار این سلول‌ها قرار است سلول دفن زباله‌های عفونی بیمارستان، مطب‌ها و درمانگاه‌ها نیز احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی درمانگاه‌ها و مطب‌های سطح شهر هنوز هزینه‌ای به منظور جمع‌آوری زباله به شهرداری پرداخت نکرده‌اند.

این مسؤول با اشاره به اعتراض اخیر کارگران شهرداری در مورد حقوق‌ معوقه‌شان اظهار کرد: قرارداد کارگران با پیمانکاران 3 ساله، و بر اساس دو فرزند پرداخت می‌شد اما از سال گذشته که محرومیت برداشته شد باید بر اساس شرایط جدید حقوق پرداخت شود و همین عامل سبب تأخیر در پرداختی کارگران شد.

وی در پایان تأکید کرد: مشکل حقوق کارگران حل شد و اکنون حقوق آنها فقط با اختلاف یک ماه تأخیر پرداخت شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد