سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

طولانی ترین تونل قطار جهان در سوئیس بصورت رسمی گشایش یافت

تهران – ایرنا – تونل «گات هارد» (Gotthard) سوئیس، طولانی ترین تونل قطار جهان، با حضور مقامات ارشد کشورهای سوئیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان و اتحادیه اروپا بطور رسمی گشایش یافت و نخستین قطار از این تونل عبور کرد.

شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد: تونل گات هارد با طول 57 کیلومتر پس از 17 سال کار ساخت آن به اتمام رسید.
در مراسم گشایش رسمی این تونل، یوهان اشنایدر آمان رئیس جمهوری سوئیس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه، کریسیتین کرن صدر اعظم اتریش و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا حضور داشتند.
این تونل در زیر کوه های آلپ احداث شده و با بودجه ای بیش از 12 میلیارد دلار که درهمه پرسی 1992میلادی از سوی رای دهندگان سوئیسی مورد تایید قرار گرفت، ساخته شد.
بر اساس این گزارش، در ساخت این تونل دو هزار و 600 کارگر بطور شبانه روزی مشغول به کار بودند که در جریان ساخت این تونل 9 نفر نیز جان خود را از دست دادند.
سرعت قطارهای مسافربری در این تونل 250 کیلومتر در ساعت و قطارهای باری 160 کیلومتر در ساعت است. فعالیت و بهره برداری کامل از این تونل در ماه دسامبر خواهد بود که مسافت بین 'زوریخ' سوئیس تا 'میلان' ایتالیا با یکساعت کاهش، در عرض دو ساعت و 40 دقیقه انجام خواهد شد.
زمان عبور از این تونل که قرار است 65 قطار مسافربری و 260 قطار باری در آن رفت و آمد کنند، 17 دقیقه است.
تونل گات هارد سوئیس، رکورد تونل قطار 'زیکان' (Seikan) ژاپن با 53.9 کیلومتر و تونل زیردریای 'مانش' به طول 50 کیلومتر و 500متر که انگلیس و فرانسه را به یکدیگر متصل می کند، شکست.
اروپام **1302**1572

انتهای پیام /*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد