سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

ایران دبیرکلی عربستان را وتو می‌کند/یک دوست جای«البدری»را می‌گیرد

اوپک نفت
شناسهٔ خبر: 3674252 -
ایران قصد دارد با وتوی دبیرکلی عربستان و کنار گذاشتن «البدری» دبیرکل فعلی اوپک، یکی از کشورهای دوست را به عنوان دبیرکل این سازمان انتخاب و تاحدودی توازن قدرت را در اوپک برقرار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در طول حدود چهار سال اخیر موضوع انتخاب دبیرکل اوپک به پیچیده ترین موضوع کشورهای عضو این سازمان تبدیل شده به طوری‌که تاکنون توافقی برای انتخاب کاندیدای یکی از سه کشور ایران، عربستان و عراق برای تصاحب استراتژیک ترین کرسی اوپک حاصل نشده است.

بر اساس قوانین اوپک، انتخاب دبیرکل اوپک باید با اجماع کل کشورهای عضو انجام شود و اگر حتی یکی از کشورها با کاندیدایی مخالفت کند امکان انتخاب دبیرکل جدید فراهم نمی‌شود، مطابق با این قانون از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون «عبدالله سالم البدری» به عنوان دبیرکل اوپک کماکان به فعالیت‌های خود ادامه می دهد.

ایران دبیرکلی عربستان را وتو می‌کند

بیژن زنگنه وزیر نفت سال گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی با بیان این‌که ایران و عربستان هیچ‌گاه دبیرکل اوپک نخواهند شد، یکی از شرایط دبیرکلی اوپک را کسب اجماع نظرات کل اعضای اوپک اعلام کرده و گفته بود: هر چقدر که عربستان با دبیرکلی ایران مخالفت کند، ما هم با دبیرکلی این کشور مخالفت خواهیم کرد.

در این بین یکی از مهمترین دستورهای یکصد و شصت و نهمین نشست اوپک انتخاب دبیرکل جدید این سازمان بوده و تاکنون نیمی از کشورهای عضو اوپک برای دبیرکلی این سازمان نمایندگانی را معرفی کرده اند.

از این رو با گذشت زمان و بی نتیجه ماندن انتخاب دبیرکل جدید در کنار ایران، عربستان سعودی و عراق، کشورهای اندونزی، نیجریه، اکوادر و ونزوئلا هم برای دبیرکلی اوپک اعلام آمادگی کرده‌اند که به نظر می رسد با توجه به سطح روابط سیاسی ایران و عربستان این دو کشور شانسی برای دبیرکلی اوپک ندارند.

زنگنه امروز در گفتگویی رادیویی از کاندیداهای کشورهای ونزوئلا، نیجریه و اندونزی به صورت تلویحی حمایت کرده و تاکید کرده است: این سه کشور از شرایط مناسب تری برای دبیرکلی اوپک برخوردار هستند.

«البدری» دبیرکلی در خدمت سیاست‌های عربستان

از سوی دیگر یکی از نکات بارز در مورد «عبدالله سالم البدری» دبیرکلی لیبیایی اوپک آن است که وی در طول دست کم چهار سال گذشته بیش از آنکه منافع کل کشورها را در اوپک ملاک فعالیت‌های خود قرار دهد بیشتر در راستای سیاست‌های کشورهای عربی این سازمان به ویژه عربستان سعودی حرکت کرده است.

تابستان سال گذشته عبدالله البدری دبیرکل لیبیایی اوپک در اظهاراتی تامل برانگیز با سکوت در برابر افزایش تولید نفت کشورهای عربی عضو اوپک همچون عربستان، کویت و امارات تاکید کرده بود: در شرایط فعلی بازار توان جذب افزایش عرضه نفت ایران را ندارد.

این اظهارات با واکنش ایران همراه شد به طوری‌که سیدمحمد علی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک با تاکید بر اینکه البدری، دبیرکل یک یا دو کشور در اوپک نیست، یادآور شده بود: دبیر کل اوپک باید منافع کل سازمان و کشورهای عضو اوپک را در نظر بگیرد و در برابر افزایش غیر قانونی تولید نفت برخی از کشورها سکوت نکند.

یک دوست جای «البدری» را می‌گیرد

در این بین ایران در صورتی که بتواند یکی از کشورهای متحد و نزدیک به خود در اوپک همچون ونزوئلا و یا نیجریه را به عنوان دبیرکل جدید جایگزین «عبدالله سالم البدری» بکند می‌تواند تاحدودی توازن قدرت را در اوپک برقرار کند.

در این بین هفته جاری بیژن زنگنه وزیر نفت ایران با در دیدار با «سودیرمان سعید» وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی با بیان اینکه ایران و اندونزی در اوپک و بازارهای جهانی نفت مواضعی نزدیک به هم دارند، گفته است: اندونزی پایگاه ایران در شرق آسیا است.

در مجموع حضور دبیرکلی از کشورهای اندونزی یا ونزوئلا به مراتب برای کشورهایی همچون ایران در اوپک ارزشمند تر بوده و با یکی از حساس ترین کرسی های اوپک از سایه سیاست های عربستان سعودی خارج خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در فلوجه
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰
 
شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از حضور سردار "محمد پاکپور" فرمانده نیروی زمینی سپاه در شهر الصقلاویه در فلوجه عراق خبر دادند. در تصویر منتشر شده سردار "حاج قاسم سلیمانی" نیز دیده می‌شود. طی روزهای گذشته نیروهای عراقی در راستای عملیات اصلی آزادسازی شهر فلوجه، الصقلاویه را آزاد کردند.



ترور شخصیت سردار سلیمانی برای تحقق شعار «امنیت داشته باشیم، اما چرخ اقتصاد هم بچرخد»
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۲
 
دقت بیشتر در جمله تهدیدآمیز خطاب به سردار پیروز مقابله با تروریسم در منطقه، زوایای مهمی را از تصمیم خطرناک برای امنیت کشور آشکار می کند.
ترور شخصیت سردار سلیمانی برای تحقق شعار «امنیت داشته باشیم، اما چرخ اقتصاد هم بچرخد»
گروه سیاست جهان نیوز ـ امیر صالح زاده: چرخ اقتصاد بیمار ایران همچنان نمی چرخد. حدود 3 سال پیش، چرخیدن سانتریفیوژهای ساخته شده به دست دانشمندان هسته ای کشورمان مقصر نچرخدن چرخ اقتصاد جلوه داده شدند چون مدعیان، کاسه و کوزه وضع تحریم‌ها را تنها بر سر توانمندی هسته ای ایران می شکستند اما حالا که برای جلب اعتماد غرب عمده توانمندی هسته ای کشور پلمپ شده است و خبری هم از رفع تحریم ها نیست، مشاور رئیس جمهور
اکنون نیز اگر قرار است شعار «امنیت داشته باشیم، اما چرخ اقتصاد هم بچرخد» در میان افکار عمومی پذیرفته و زمینه تحقق برجام 2 فراهم شود، باید حافظان محبوب امنیت کشور و در رأس آنان «سردار قاسم سلیمانی» زیر سؤال بروندقصد دارد، پای سردار محبوب مردم را به میدان سیاست داخلی بکشد و با زبان بی زبانی بگوید، او مقصر نچرخیدن چرخ اقتصاد است!
شاید ظاهر این جمله حسام الدین آشنا که "بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره ای دفاع از حریم و حرم بماند؛ نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گازانبر بکشانند." این معنا را صریحا نشان ندهد و ذهن ها صرفا به کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برود، اما دقت بیشتر در جمله تهدیدآمیز خطاب به سردار پیروز مقابله با تروریسم در منطقه، زوایای مهمی را از تصمیم خطرناک برای امنیت کشور آشکار می کند.پس از امضای برنامه جامع اقدام مشترک در توافق هسته‌ای، کار بهانه تراشی طرف غربی به خصوص آمریکا در عمل به تعهداتش در لغو تحریم‌ها به گذاشتن شرط و شروط بر سر حضور ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا کشید. پیام های آشکار و پنهانی به ایران رسید که اگر می خواهید تحریم ها لغو شود، باید باب مذاکره مستقیم بر سر مسائل منطقه با آمریکا باز شود.اما مذاکره با انگیزه توافق، مستلزم معامله است. اگر در مذاکرات هسته ای سرمایه ما صنعت بومی هسته ای بود، سرمایه بزرگ مردم در منطقه که حافظ امنیت کشور است، نیروهای مسلح کارآمد و مستشاران هوشمندی هستند که در سوریه و عراق مشغول طراحی مبارزه رو در رو با تروریست های دست ساخته آمریکا همچون داعش هستند و کیست که نداند فرماندهی این نیروها به عهده کسی نیست جز «سردار قاسم سلیمانی».با   
مردم خوب می دانند که چرخ اقتصاد وقتی می چرخد که امنیت باشد. بدون امنیت، اگر همه دارایی های کشور هم آزاد شود و هیچ تحریمی وجود نداشته باشد، نمی شود کار اقتصادی کرد
این وصف، نتیجه برجام 2 این خواهد بود که سردار سلیمانی و رزمندگان حافظ امنیت کشور عقب بکشند تا تحریم ها برداشته شود. تحریم هایی که قرار بود پس از توافق هسته ای با عمل غرب به تعهداتش لغو شود اما عملا نشد. به عبارت دیگر امنیت بی مثال کشورمان در برابر آزاد شدن دارایی های بلوکه شده معامله شود!
اما این اقدام در میان مردم چقدر طرفدار دارد؟ اگر شعار «سانترفیوژها بچرخند اما چرخ اقتصاد هم بچرخد» با هیاهو و جنجال انتخاباتی سال 92 منجر به پیروزی دکتر حسن روحانی شد، زمینه کاهش حمایت بخشی از مردم از توسعه صنعت هسته ای با این بهانه ها که «علت اصلی تحریم ها، فن آوری هسته ای است»، «عمده مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم هاست»، «کشوری که باد و نور خورشید دارد چه نیازی به هسته ای دارد؟» فراهم شده بود.اکنون نیز اگر قرار است شعار «امنیت داشته باشیم، اما چرخ اقتصاد هم بچرخد» در میان افکار عمومی پذیرفته و زمینه تحقق برجام 2 فراهم شود، باید حافظان محبوب امنیت کشور و در رأس آنان «سردار قاسم سلیمانی» زیر سؤال رفته، ترور شخصیت شده و از علاقه مردم به آنان کاسته شود تا بستر لازم برای معامله با غرب در منطقه در افکار عمومی
کیست که نداند، حاج قاسم، مرد جهاد و شهادت است و او را با جنگ قدرتی که امثال «آشنا»ها وظیفه تدارک عملیات روانی آن را در نبردهای سخیف سیاسی دارند، کاری نیست
فراهم گردد.کیست که نداند، حاج قاسم، مرد جهاد و شهادت است و او را با جنگ قدرت از جنس آنچه در رقابت های انتخاباتی سال 88 و 92 مشاهده شد و امثال «حسام الدین آشنا»ها وظیفه تدارک عملیات روانی بر روی افکار عمومی را در این نبردهای سیاسی سخیف دارند، کاری نیست.
مردم خوب می دانند که چرخ اقتصاد وقتی می چرخد که امنیت باشد. بدون امنیت، اگر همه دارایی های کشور هم آزاد شود و هیچ تحریمی وجود نداشته باشد، نمی شود کار اقتصادی کرد و هیچ سرمایه گذار و کارآفرینی حاضر به فعالیت زیر سایه ترس و وحشت از بمب گذاری و عملیات انتحاری در اماکن عمومی نظیر آنچه در عراق و سوریه و یمن و افغانستان و ترکیه می گذرد نیست.مردم اکنون می دانند اگر چرخ اقتصاد نمی چرخد، هم دشمن با حفظ تحریم ها نمی خواهد این چرخ به گردش درآید هم بی همتی  و دست روی دست گذاشتن مدیران کشور و چشم داشتن برخی از آنان به دست قدرتهای زورگو، نگذاشته است چرخ اقتصاد به حرکت در آید.
مردم خوب می دانند اگر همین قاسم سلیمانی ها و مدافعان حرم نبودند، امروز دولت باید به فکر تأمین بودجه جنگ با داعش در استانهای غربی کشور و جلوگیری از عملیات انتحاری در کوچه و بازارهای تهران می بود.
طرح خطرناک عربستان برای ایرانی ها/ از کشور ثالث هم به حج نروید
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳
 
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هموطنان از عزیمت به حج تمتع امسال از کشور ثالث پرهیز کنند، گفت: برنامه عربستان برای ممانعت از ورود زائران ایرانی در حج تمتع ۹۵ یک تسویه‌حساب سیاسی و سناریوی از پیش طراحی شده بود.
طرح خطرناک عربستان برای ایرانی ها/ از کشور ثالث هم به حج نروید
به گزارش جهان، اوحدی با بیان ناگفته‌های آخرین دور مذاکرات با وزیر حج عربستان سعودی و پشت‌پرده کارشکنیهای طرفهای سعودی اظهار کرد: با حضور وزیر جدید حج عربستان شاهد نوعی تغییر رفتار ظاهری از سوی مسئولان عربستان بودیم و بعد از دور اول مذاکرات که در فروردین بود در این دوره، نوعی اصرار برای حضور هیئت ایرانی را شاهد بودیم.وی یادآور شد: در دور اول مذاکرات آنها با روش ناپخته و خارج از عرف سیاسی با عالی‌ترین هیئت حج و زیارت کشورمان، برخوردهای بسیار سخیف در فرودگاه جده کردند؛ آنها یک متن تفاهمنامه‌ای را به‌صورت یک‌طرفه و تحکمی تهیه کرده بودند و بندهایی را در آن گنجاندند و تمامی این بندها برای ایجاد موانع زائران ایرانی بود.
رئیس سازمان حج و زیارت عدم استفاده از ناوگان هوایی ایران، موضوع صدور ویزا در کشور ثالث، استقرار نیافتن درمانگاه‌های ایران، نداشتن خدمات کنسولی و تحقق نیافتن راهکارهای امنیت زائران را از جمله بندهای عربستان سعودی برای زائران ایرانی عنوان کرد.اوحدی تصریح کرد: مسئولان حج عربستان سعودی بعد از جلسه اول در دور اول مذاکرات، خواستار مشورت با وزارت خارجه و وزارت کشور خود شدند و بعد از جلسه نیز اعلام کردند، قرارداد را تغییر نمی‌دهند و این رویکرد آنها نشان داد که با ایجاد تأخیر به‌دنبال بستن راه بر زائران ایرانی هستند.وی متذکر شد: نگاه مسئولان حج و وزارت خارجه سعودی آن بود که به‌صورت صریح و جدی شرایط را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند اما ما به هیچ عنوان از موضع عزت و امنیت زائران کوتاه نیامدیم و رفتار آنها و نوع بیان تحکمی‌شان باعث شد تا مذاکرات در دور نخست به بن‌بست برسد.رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بعد از بن‌بست دور اول مذاکرات، سعودیها دوباره در دور دوم نیز برای آغاز مذاکرات نامه‌نگاری کردند، یادآور شد: در دور دوم که وزیر حج عربستان تغییر یافته بود، آنها سناریویی دیگری را تدارک دیدند و به‌‌دنبال تسلیم ایران به هر نحوی بودند و رویکرد به‌ظاهر تعاملی را به‌جای تحکمی در پیش گرفتند.
اوحدی تصریح کرد: شاهد بودیم در این دوره از مذاکرات حتی نوع برخورد در فرودگاه جده با هیئت ایرانی متفاوت بود و دیگر از انگشت‌نگاری یا فراهم نشدن امکانات خبری نبود و در این سفر با عرف دیپلماتیک رفتار شد.وی با بیان اینکه قبل از این دور دوم خواسته‌های ایران برای حج تمتع 95 مطرح شد، افزود: وقتی در این دوره وارد جلسه شدیم، وزیر حج عربستان با زبان به‌ظاهر متعامل گفت که آمادگی دارند تمامی خواسته‌های ما را خارج از متن قرارداد انجام دهند و ما تأکید داشتیم تمامی خواسته‌های ایران که ناظر به تأمین عزت و امنیت زائران کشورمان بود باید در متن تفاهم‌نامه، لحاظ و مکتوب شود.رئیس سازمان حج و زیارت متذکر شد: بعد از این درخواست سعودی‌ها و پافشاری ما، آنان به‌دنبال مشورت با وزارت خارجه و وزارت کشور عربستان سعودی برآمدند و به‌خاطر سفر وزیر خارجه، کارها را به تعویق انداختند و رویکرد ناصحیحی را پیش گرفتند که تمامی این رفتارها نشان‌دهنده نوعی سناریوی از پیش طراحی شده بود.اوحدی با بیان اینکه در زمینه خدمات کنسولی، سفارت سوئیس با عربستان نامه‌نگاری و راههای همکاری را ارائه کرده بود، افزود: حتی سعودی‌ها جواب نامه سوئیسیها را هم ندادند و این نشانگر نوعی عدم تمایل برای ورود زائران ایرانی خانه خدا بود؛ مسئولان عربستان در این دوره از حج تمتع، تبعیض و کینه‌توزی و تسویه حساب سیاسی را به اوج رساندند.
وی اظهار داشت: در این دوره از مذاکرات قرار بر این بود که خواسته‌های به‌حق و قانونی ایران بررسی شود و مورد تأکید قرار گیرد و نکات منفی از تفاهم‌نامه حذف شود اما متأسفانه بعد از جلسه اول در این دوره، قائم‌مقام وزارت حج عربستان کنفرانس رسانه‌ای برگزار کرد و با دروغ‌پردازی اعلام کرد، ایران  تفاهم‌نامه را امضا کرد و گردن ایران در مقابل مقررات عربستان به تعظیم فرود آمد؛ آنها گفتند "ما ایران را مجبور به  تسلیم کردیم" در صورتی که هیچ تفاهم‌نامه‌ای امضا نشد و تمامی این برنامه نشان از سناریوی از پیش طراحی شده داشت.
رئیس سازمان حج و زیارت خاطر‌نشان کرد: آنها این سناریو را از پنج ماه پیش تدارک دیده بودند و اصلاً قصد آنها جلوگیری از ورود زائران ایرانی بود و برای تخریب از هیچ حربه‌ای دریغ نکردند.اوحدی تصریح کرد: بعد از نشست خبری قائم‌مقام حج عربستان، مطالب را به‌صورت تلفنی به وزیر حج این کشور منتقل کردم و این بازگو شدن عملکرد نادرست سعودی‌ها باعث نوعی سردرگمی در میان مسئولان حج سعودی شد.وی در ادامه به تأکیدات ایران بر لزوم برداشته شدن 11 بند منفی سعودیها از تفاهم‌نامه حج 95 اشاره کرد و افزود:‌ بعد از اینکه ما اصرار بر برداشته شدن بندهای منفی داشتیم، وزارت حج عربستان اعلام کرد که هیچ اراده‌ای از خود ندارد و  باید با وزارت کشور و وزارت خارجه جلسه‌ای بگذارند که سرانجام بعد از بازگشت ما، رویکرد منفعلانه‌ای گرفتند و به تناقض‌گویی‌ پرداخته از ورود زائران خانه خدا جلوگیری کردند.رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: عربستان با وجود این ادعا که حج از مسائل سیاسی جداست، در عمل نشان داد که حج را به مسائل سیاسی گره زده و نوعی تبعیض و کینه‌ورزی را با مانع‌تراشی و عدم توجه به خواسته‌های قانونی ایرانی‌ها انجام داده است.
اوحدی خاطر‌نشان کرد: برداشت ما این است که عربستان اگر اراده جدی برای پذیرش زائران ایرانی داشت، دلیلی نداشت که قبل از قطع رابطه سیاسی بخواهد این دیدارها یا تفاهم‌نامه را به تأخیر بیندازد.وی یادآور شد: در این دوره از مذاکرات، اگر به‌فرض قراردادی نیز به امضا می‌رسید، عربستانیها اجازه نمی‌دادند حتی یک زائر به‌درستی و عزتمندانه وارد عربستان شود و جنگ روانی را به راه می‌انداختند چرا که به‌دنبال تسویه حساب سیاسی بودند و می‌خواستند شکست‌های خود در عرصه سیاسی از ایران را با این مانع‌تراشیها جبران کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت عامل اساسی به بن‌بست کشیدن مذاکرات را اراده وزارت خارجه و وزارت کشور عربستان دانست و گفت: آنها اشراف کامل بر وزارت حج عربستان داشتند و این سناریو را آنها چیدمان کردند و دخالت در متن تفاهم‌نامه داشتند.اوحدی توصیه‌ای نیز برای آن دسته از هموطنانی که از مسیرهای دیگر به عربستان عزیمت می‌کردند، داشت و متذکر شد: امسال به‌دلیل فضای روانی ایجادشده توسط سعودیها علیه ایران و عدم ارائه خدمات کنسولی به زائران ایرانی، به‌صلاح نیست که کسی از کشورمان از کشور دیگر عازم حج شود.

وی در پایان موضع مراجع عظام تقلید، علمای اهل سنت، مسئولان و مردم را بسیار مناسب و هوشمندانه دانست و از آنها قدردانی کرد.
منبع:تسنیم
18 مدیر داعشی کانال‌های تلگرام در کشور بازداشت شدند
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۴
 
یک کارشناس مسائل منطقه ای گفت: داعش برای جذب نیرو از داخل ایران روی شبکه اجتماعی تلگرام تمرکز کرده است.
18 مدیر داعشی کانال‌های تلگرام در کشور بازداشت شدند
گروه بین الملل جهان نیوز ـ یک کارشناس مسائل منطقه ای در گفتگو با خبرنگار جهان  نیوز گفت: داعش برای جذب نیرو از داخل ایران روی شبکه اجتماعی تلگرام تمرکز کرده و به دنبال آن است شمار نیروهای جذب شده از این طریق را بالا ببرد.این کارشناس که نخواست نامش فاش شود گفت: داعشی‌ها در ارسال ایمیل بر بستر جی‌میل هم فعال هستند.
به گزارش جهان، وی افزود: 18 نفر از مدیران اصلی داعش در کانال های تلگرامی در داخل کشور شناسایی و بازداشت شده اند. برخی از این افراد چندین گروه چند صد نفری را اداره می‌کردند.این کارشناس بر اشراف اطلاعاتی نهادهای امنیتی و انتظامی بر تلاش داعش در جهت نفوذ به کشور تأکید کرد.
چرا ده‌ها متهم "کلوپ ترور" دانشمندان هسته‌ای پس از 4 سال، هنوز محاکمه نشده‌اند؟
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۳
 
آیا مردمی که مستمرا چند ماه درگیر دستگیری این تیم ترور بوده اند و مستند پر و پیمان "کلوپ ترور" را از همت باشگاه خبرنگاران دیده اند، حق ندارند بدانند که آن متهمان امروز در کجا قرار دارند و فرآیند بازجویی و محاکمه آنها در چه مرحله ای است؟
چرا ده‌ها متهم
گروه سیاست جهان نیوز ـ علی قلهکی: وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای که در تاریخ 25 خرداد 91 منتشر نمود، تأکید کرد: عوامل اصلی ترور شهید شهریاری، شهید احمدی‌روشن و شهید قشقایی شناسایی شده و طی سلسله عملیات برق‌آسا و مقتدرانه در مناطق گوناگون دستگیر و به بازداشتگاه‌ها منتقل شدند.
وزارت اطلاعات در بخشی از اطلاعیه خود در مورد دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای منتشر کرد می آورد: سلسله عملیات سنگین و همه جانبه‌ اطلاعاتی که پس از وقوع اولین ترور هسته‌ای آغاز شده بود، با ترورهای بعدی هر چه شدید‌تر و گسترده‌تر و متهورانه‌تر استمرار یافت تا به حصول اشراف اطلاعاتی بر تعدادی از پایگاه‌ها و ایستگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی رژیم صهیونیستی و با گسترداندن تور اطلاعاتی بر آن‌ها به شناسایی عده‌ای از افسران اطلاعاتی رژیم جعلی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی و تروریست‌های مزدور آن‌ها انجامید و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی و ره‌گیری سوژه‌ها و سرنخ‌ها در داخل و خارج از کشور، نهایتا عوامل اصلی ترور شهید شهریاری، شهید احمدی‌روشن و شهید قشقایی شناسایی شده و طی سلسله عملیات برق آسا و مقتدرانه در مناطق مختلف دستگیر شده و به بازداشتگاه‌ها منتقل گردیدند.
 
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000494/nf00494155-2.jpg
شهید احمدی روشن
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000494/nf00494155-3.jpg
تصویر صحنه ترور شهید احمدی روشن

حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر وقت اطلاعات در گفت و گو با یک خبرنگار با اشاره به موفقیت سربازان گمنام امام زمان(عج) در شناسایی و نابودی دو گروهک تروریستی می گوید: در عملیات اخیر، سربازان گمنام امام زمان (عج)، نزدیک بیست نفر از عوامل ترور شهدای هسته‌ای کشور دستگیر شدند.مصلحی با اصرار فراوان خبرنگار بخشی از عملیات گسترده دستگیری را تنها با بیان اندکی از جزئیات آن این گونه تشریح می کند و می گوید:"در مورد مکان و مناطق بازداشت متهمین نیز پس از رفع محذوریت‌هایی که داریم، اعلام خواهیم کرد. در مورد تعداد بازداشتی‌ها هم برای آنکه شما دست خالی برنگردید، عرض می‌کنم در عملیات اخیر، نزدیک بیست نفر بازداشت شده‌اند."

تصویر صحنه ترور شهید شهریاری
 
تصویر صحنه ترور شهید علی‌محمدی

تصویر صحنه ترور شهید رضایی نژاد

وزیر سابق اطلاعات در بیان جزئیات نهایی این دستگیری و در انتهای مصاحبه خود می آورد:"علت کشیده شدن جمع‌آوری‌های اطلاعاتی به خارج آن است که اسرائیلی‌ها در اقدامات تروریستی گذشته مطلقا تنها نبوده‌اند. اسرائیلی‌ها فقط نقش یک نقاب را ایفا کرده‌اند و آن‌ها از اطلاعات و امکانات و آموزش و ارتباط دو سرویس CIA و MI۶ در چند عملیات گذشته بهره برده‌اند."
"حجت‌الاسلام حیدر مصلحی" در مراسم سالگرد شهید رضایی‌نژاد نیز که اول مردادماه سال جاری برگزار شد، از دستگیری عاملین ترور شهید رضایی‌نژاد خبر داد و گفت: تمام افرادی که درگیر این بحث بودند دستگیر شدند.وی افزود: در ارتباط با این موضوع، بیش از 30 نفر که وابستگی به سرویس‌های مختلف منطقه داشتند دستگیر شده‌اند.

مستند "کلوپ ترور" و فاز پرده برداری از چهره تروریست ها

چند روز بعد بود که صدا و سیما جزئیات دستگیری و متن کامل بخشی از اعترافات عوامل ترور شهدای هسته‌ای کشور را  در قالب مستند با عنوان "کلوپ ترور" منتشر کرد که نشان می داد تعداد زیادی تروریست در سرزمین های اشغالی آموزش دیده بودند برای ترور دانشمندان هسته ای و موفق شده بودند که بخش هایی از پروژه های آتی ترور را تا مرحله اجرا پیش ببرند که در مرحله ای جلوی آنها گرفته شده بود.مستند "کلوپ ترور" روایتی است از اقدامات برق آسای وزارت اطلاعات در دستگیری کلیه عوامل ترور شهدای هسته‌ای کشور بود، به طوری که بخشی از اعترافات متهمین مثلث‌ترور با تمام جزئیات در این مستند، بیان شد.
 
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000494/nf00494155-1.jpg
مازیار ابراهیمی: ما را اعزام کردند به اسرائیل و در آنجا آموزش کار با مواد منفجره و کار و آموزش‌های نظامی تیراندازی را دیدیم

چشمان منتظر مردم و خانواده ها برای محاکمه عوامل پس از 5 سال!

اکنون پس از 4 سال از آخرین عملیات ترور، هیچ خبری از دادگاه رفتن متهمان یا اجرای حکم مجازاتشان نیست و از آخرین اظهار نظر سخنگوی قوه قضائیه درباره این پرونده حدود سه سال می گذرد.
در این مورد چند سوال هنوز بدون جواب مانده است:
آیا مردمی که مستمرا چند ماه درگیر خبر دستگیری این تیم ترور بوده اند و مستند پر و پیمان "کلوپ ترور" را دیده اند، حق ندارند بدانند که آن متهمان امروز در کجا قرار دارند و فرآیند بازجویی و محاکمه آنها در چه مرحله ای است؟
اگر متهمان ترور دانشمندان هسته ای در خارج از کشور مبادله شده‌اند، چرا اندک اطلاع رسانی در مورد آنها انجام نشد؟ یا به بیان بهتر اگر قرار بر مبادله بوده چرا مستند در این مورد ساخته شد و آن حجم عظیم از عملیات روانی بر روی آن تعبیه گردید؟
تنها جمالی فشی که نیروی مجری ترور بود باید اعدام می گردید و سرنوشت مابقی متهمان که جزئیات زیادی از نقش هر یک از آنان روشن نشده، حائز اهمیت نیست؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد