سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

برنامه های عملیاتی خوزستان در ۷ اولویت خلاصه شده است

کراپ‌شده - استانداری خوزستان
شناسهٔ خبر: 3673649 -
اهواز ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: استان، برنامه های عملیاتی خود را در زمینه هفت اولویت از جمله رفع معضلات واحدهای صنعتی، تولیدی، نیمه فعال و راکد تعیین کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد نیکو ظهر امروز سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی خوزستان در سالن جلسات استاندار خوزستان اظهار کرد: در آخرین سفر نوروزی ریاست سازمان برنامه ریزی کشور مقرر شد تا خوزستان برنامه های عملیاتی خود را در زمینه هفت اولویت از جمله رفع معضلات واحدهای صنعتی، تولیدی، نیمه فعال و راکد، بازسازی بافت های فرسوده، پرورش ماهی در قفس و توسعه کشت های گلخانه ای تعیین کند.

وی افزود: با توجه به اینکه چهارچوب مشخصی برای هفت اولویت از سوی مرکز به استان ابلاغ نشد، ساختار شوراهای تخصصی شورای برنامه‌ریزی و توسعه مورد استفاده قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: در برنامه‌های تدوین شده سعی شد وضعیت استان شناسایی و ارتقا پیدا کند، بنابراین مقادیر شاخص‌های استخراج شده معین و برای سال ۹۵ هدف‌گذاری شد.

نیکو بیان کرد: ۲۰ شاخص اصلی برای این هفت محور تعیین شد که از این تعداد سهم بافت فرسوده سه شاخص و ناوگان حمل و نقل شهری نیز پنج شاخص است. همچنین به پرورش ماهی در قفس یک شاخص، فعالیت‌های دانش بنیان یک شاخص، کاشت گلخانه‌ای دو شاخص، توسعه سواحل جنوبی سه شاخص و ساماندهی واحدهای نیمه فعال و راکد نیز دو شاخص اختصاص یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قالب این شاخص‌ها با سطح ملی هماهنگ شده و مورد پذیرش قرار گرفته است، عنوان کرد: در این هفت اولویت، ۶۴ طرح تکمیلی، ۷۱ طرح بازسازی و نوسازی و ۵۹ طرح احداثی نیز پیش‌بینی شده است که علاوه بر اعتبارات دولتی، با اعتبارات فاینانس، صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی طی سه سال اجرا می شوند.

اطلاع رسانی باید به خوبی انجام پذیرد

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این جلسه یادآور شد: در بحث اختصاص اعتبار به واحدهای نیمه فعال و راکد باید اطلاع رسانی خوبی از سوی رسانه‌ها و فرمانداری‌ها صورت بگیرد.

کیخسرو چنگلوایی ادامه داد: پیشنهاد اختصاص این اعتبار به شهرستان‌های با نرخ بیکاری بالا قابل قبول است اما به نظر می‌رسد این کار نیز باید در یک محدوده زمانی مشخصی انجام بگیرد. شهرستان هایی که در زمان مقرر تسهیلات را دریافت نکنند آن وقت فرصت را به سایر شهرستان ها بدهیم.

وی تأکید کرد: البته صنایع وابسته به بخش کشاورزی در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

هیچ محدودیتی برای تخصیص اعتبار نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ محدودیتی برای اختصاص اعتبار به واحدهای راکد و نیمه فعال تازه شناسایی شده ندارد اما برخی شهرستان‌ها از واحدهایی که بتوانند از این اعتبار استفاده کنند بهره‌مند نیستند.

نورالله حسن زاده ادامه داد: اگر برای پرداخت تسهیلات به شهرستان ها اولویت بندی یا محدودیت ایجاد کنیم ممکن است در اجرای کار مشکلاتی ایجاد کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد