سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هورالعظیم تشنه چشم انتظار آب

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: تا 2 سال آینده به همه بخش های خشکیده تالاب بین المللی هورالعظیم آب می رسد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به اینکه فرایند آبگیری همه حوضچه های تالاب هورالعظیم با بروز سیلاب های اخیر شتاب گرفته است افزود: هم اکنون 35 تا 40 متر مکعب در ثانیه آب وارد تالاب هورالعظیم می شود.

وی با ابراز رضایت از همکاری نزدیک سازمان آب و برق خوزستان در تامین حق آبه تالاب هورالعظیم بیان داشت: خوشبختانه همه مسئولان استان به اهمیت زیست محیطی و کنترل ریزگردها در این تالاب که بیش از 300هزار هکتار در 2 کشور ایران و عراق مساحت دارد، برای نجات این تالاب همه پای کار آمده اند.

لاهیجان زاده اظهار کرد: آبگیری این تالاب مرحله به مرحله انجام  می شود و مهم ترین چالش حق آبه این تالاب که کمی آب رودخانه کرخه به عنوان تنها منبع تامین حق آبه این تالاب بود برطرف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ذخیره مناسبی که با سیلاب اخیر در دریاچه های سد کرخه و سیمره فراهم شده است اذعان داشت: حدود 4 میلیارد متر مکعب آب در پشت دریاچه سد کرخه و بیش از 1 میلیارد متر مکعب آب پشت سد دریاچه سیمره در بالادست کرخه ذخیره شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخش های خشکیده 2 تالاب شادگان و هورالعظیم در چند سال اخیر به کانون های گرد و خاک تبدیل شده اند خاطرنشان کرد:  وضعیت آبگیری تالاب بین المللی شادگان در جنوب خوزستان  مناسب است و سیلاب اخیر استان، تقریبا همه بیشه زارهای اطراف رودخانه های کارون، دز و کرخه که سال ها بر اثر کاهش آورد رودخانه ها و کاهش بارندگی ها با مشکلات زیست محیطی روبرو بودند سیراب کرده و خشکی هوا را کاهش داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد