سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان دومین استان ارائه دهنده کارت بین‌المللی واکسیناسیون

در اقدامی جدید مرکز جامع واکسیناسیون هلال احمر خوزستان آمادگی تلقیح 8 نوع واکسن برای مسافران داخل و خارج از کشور برای همه سنین و نیز دانشجویان را اعلام می‌کند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خوزستان گفت: استان خوزستان پس از اصفهان دومین استانی است که کارت واکسیناسیون بین‌المللی را توسط هلال احمر به مردم ارائه می‌دهد.

مجید فرهادی اظهار داشت: مرکز واکسیناسیون هلال احمر ارائه واکسن مننژیت به حجاج را از دیرباز برعهده داشته که نشان از پیشینه طولانی این مرکز دارد.

وی افزود: در اقدامی جدید مرکز جامع واکسیناسیون هلال احمر خوزستان آمادگی تلقیح 8 نوع واکسن برای مسافران داخل و خارج از کشور برای همه سنین و نیز دانشجویان را اعلام می‌کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خوزستان با بیان اینکه این مرکز یک ماه است که فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده، بیان کرد: عزیمت تعداد زیادی از خوزستانی‌ها به کشورهای خارجی با اهداف مختلف از جمله مسافرت‌های توریستی و یا مسافرت‌های مطالعاتی سبب شد که ارائه این 8 واکسن ضروری مسافران در جمع اقدامات هلال احمر قرار بگیرد.

وی گفت: مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند ملزم به تلقیح واکسن‌های ضروری بر اساس پروتکل کشور مقصد هستند؛ خوزستانی‌ها برای تکمیل کارت بین‌المللی واکسیناسیون به ناچار باید به تهران مراجعه می‌کردند که مشکلاتی از جمله سردرگمی و نیز اتلاف وقت و هزینه را در بر داشت.

فرهادی با شاره به اینکه تحقق تلقیح واکسن‌های ضروری در هلال احمر با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شده، عنوان کرد: استان خوزستان پس از اصفهان دومین استانی است که این خدمت را توسط هلال احمر به مردم ارارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه در این مرکز تلقیح 8 نوع واکسن از جمله واکسن‌های مننژیت چهار ظرفیتی، پنوموکوک و گارداسیلTD, MMR، پولیو و هپاتیت ب انجام می‌شود، افزود: با هدف اطلاع رسانی و افزایش آگاهی‌های مسافران داخل و خارج از کشور واحد مشاوره طب مسافرتی در مرکز جامع واکسیناسیون آغاز به کار کرده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خوزستان بیان کرد: 7 واکسن کزاز، سیاه سرفه، دیفتری، فلج اطفال، اوریون، سرخک و سرخچه در این مرکز رایگان بوده و فقط هزینه تزریق از مراجعه کننده گرفته می‌شود.

وی گفت: با ارائه این خدمت در مرکز جامع واکسیناسیون هلال احمر خوزستان استان‌های مجاور از جمله بوشهر و چهارمحال بختیاری که از نظر مسافت به خوزستان قرابت بیشتری نسبت به تهران دارند، پوشش داده‌ می‌شوند.

فرهادی تصریح کرد: داشتن کارت بین المللی واکسیناسیون بسیار حائز اهمیت است به طوری که در برخی از کشورها مانند تانزانیا اگر مسافر این کارت را نداشته باشد علاوه بر اینکه باید در فرودگاه واکسن‌ها را بزند متحمل جریمه نیز می‌شود. مسافران باید از آمادگی و آگاهی لازم را در زمینه اقدامات پیشگیرانه را داشته باشند که می‌توانند با مراجعه به واحد مشاوره مرکز واکسیناسیون هلال احمر این آمادگی‌ها را کسب کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد