سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ناکامی در حمله سایبری به پورتال دانشگاه شهید چمران اهواز

اهواز - ایرنا - مدیر مرکز فناوری و اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به تدابیر امنیتی مناسب در پورتال دانشگاه شهید چمران اهواز و گزارش‌های سامانه مانیتورینگ سرورها، حمله اخیر سایبری در لایه‌های امنیتی مختلف این پورتال ناکام ماند.

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر محمد سروش اظهار کرد: با توجه به حملات سایبری اخیر به پورتال برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف کشور، پورتال مراکز مختلفی از جمله مرکز آمار ایران و سازمان اسناد و املاک کشور و دچار اختلال شد، اما حمله سایبری به پورتال این دانشگاه ناکام، و خوشبختانه همه سرویس‌های این دانشگاه همچون گذشته فعال هستند. وی افزود: هرچند این حملات بصورت پراکنده نیز وجود دارد اما راهکارهای لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
سروش ادامه داد: مرکز آپای (آگاه رسانی ،پشتیبانی و امداد رایانه ای) دانشگاه شهید چمران اهواز با بهره‌گیری از کارشناسان حوزه امنیت اطلاعات، آمادگی خود را برای سرویس‌دهی و مشاوره لازم به سایر دستگاه‌های خوزستان اعلام کرده است.
برخی گزارش ها حاکی از حمله سایبری به سایت های برخی مراکز و دستگاه ها در ایران از جمله مرکز آمار ایران و دانشگاه شهید چمران در روز پنجشنبه داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد