سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دوستداران محیط زیست در اهواز: کارون باید همواره پر آب بماند

اهواز – ایرنا – جمعی از دوستداران محیط زیست در اهواز با تجمع در کنار رودخانه کارون خواستار توقف طرح های انتقال آب از رودخانه کارون شدند و گفتند کارون همواره باید پر آب بماند.

به گزارش ایرنا جمعی از اهوازی ها و دوستداران محیط زیست شامگاه یکشنبه با تجمع در ساحل غربی کارون نسبت به طرح های انتقال آب از رودخانه کارون به ویژه طرح بهشت آباد معترض شدند.
جدیدترین و بزرگ ترین طرح انتقال آب کارون به استان های اصفهان، یزد و کرمان موسوم به 'بهشت آباد' مهم ترین دلیل اعتراضات چند سال گذشته خوزستانی ها بوده است.
عضو انجمن 'نه به انتقال آب کارون' در گفت و گو با ایرنا، هدف از این تجمع را اعلام مخالفت با طرح انتقال آب از رودخانه کارون عنوان کرد.
مهرداد پرویزی با بیان اینکه همه حیات انسانی، گیاهی و جانوری خوزستان به رودخانه کارون وابسته است، افزود: این انجمن همه مواردی که تحت تاثیر انتقال آب کارون و خشک شدن این رودخانه قرار می گیرند اعم از بیکاری یا نابودی جنگل های بلوط و کشاورزی را پیگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در رودخانه کارون آب اضافه وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون برای انتقال آب از سرشاخه های کارون برنامه ریزی شده است، در حالی که موافقان طرح انتقال آب برای اثبات گفته خود باید بیایند و آب را از انتهای رودخانه کارون منتقل کنند.
به گفته وی، بسیاری از شهرهای خوزستان آب شرب مناسب ندارند و آلودگی و شوری آب در کلانشهر اهواز نیز بسیار بالاست.
پرویزی تصریح کرد: برای تامین آب فلات مرکزی، به جای انتقال آب کارون باید روی مدیریت مصرف، جلوگیری از توسعه صنایع و کاهش مصرف شرکت های فولاد سازی کار شود.

فرح کرم پور عضو انجمن هنر کودکان و نوجوانان محیط زیست خوزستان در این باره گفت: هدف ما این است که اجازه ندهیم آب کارون که حق خوزستان است از این شهر زیبا منتقل شود.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان خوزستانی آب برای کشت ندارند، تصریح کرد: مطمئن هستیم که انتقال آب کارون برای تامین آب کشاورزی استان های مرکزی است و اگر برای تامین آب شرب بود خوزستانی ها با این مساله مشکلی نداشتند.
ماهرخ ضرغام عضو انجمن خیران حافظ محیط زیست خوزستان نیز اظهار کرد: آب کارون حق مردم خوزستان است و اکنون با خشک شدن این رودخانه مردم این استان با مشکلات زیادی روبرو هستند.
وی با اشاره به اینکه در طرح انتقال آب الزامات زیست محیطی رعایت نشده است، افزود: اگر قرار به اجرای هر طرحی باشد باید شرایطی در نظر گرفته می شد که منجر به نابودی رودخانه کارون نشود.
ضرغام با انتقاد از کلنگ زنی طرح بهشت آباد بدون داشتن مجوزهای زیست محیطی تاکید کرد: انتظار ما از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار جدید این است که از حقوق خوزستان دفاع کنند و جلوگیری از انتقال آب را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
سازمان حفاظت محیط زیست پارسال به صورت رسمی اعلام کرد که طرح بهشت آباد فاقد مجوز است و اجرای آن برخلاف قوانین و ممنوع است.
7151/6064

انتهای پیام /*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد