سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کشف اشیای عتیقه به ارزش 10 میلیارد ریال از قاچاقچیان عتیقه در اندیمشک

خبرگزاری فارس: کشف اشیای عتیقه به ارزش 10 میلیارد ریال از قاچاقچیان عتیقه در اندیمشک

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک از کشف اشیای عتقیه به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال از قاچاقچیان عتیقه در این شهرستان خبر داد.

صادق جعفری‌چگنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: چندین قطعه اشیای عتیقه با ارزش فرهنگی و تاریخی مربوط به دوره ایلامی از قاچاقچیان عتیقه در این شهرستان کشف و ضبط شد.

وی افزود: قاچاقچیان این اشیاء را در یک دستگاه وسلیه نقلیه به شکل ماهرانه‌ای جاسازی کرده بوند که با هوشیاری ماموران در ورودی این شهرستان کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: ارزش ریالی این اشیاء که در میان آنها لوح‌ها و انگشترهای تاریخی وجود دارد بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی بیش از 10 میلیارد ریال است.

جعفری یادآور شد: در این رابطه دو نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شده و تحقیقات برای دستگیری سایر عوامل از سوی دستگاه قضایی و ماموران انتظامی ادامه دارد.

وی با هشدار به افرادی که اقدام به قاچاق و خرید و فروش اشیای تاریخی و عتیقه می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی هر گونه خرید و فروش اموال فرهنگی و تاریخی ممنوع است.

این مسؤول در پایان گفت: آثار و اشیای تاریخی و عتیقه از نمادهای مهم فرهنگی و هویتی کشور به شمار می‌روند و دستگاه قضایی با قاچاقاچیان این گونه آثار برخورد قانونی، قاطع و جدی خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد