سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

سرکیس النعوم ستون نویس روزنامه النهار نوشت: یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا می گوید: پوتین در سوریه موفق بود، به دلیل اینکه برنامه ریزی کرد و در تحقق اهدافش ناکام نماند. اوباما نقشه و طرحی نداشت.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از بین رفتن شک و تردید ایرانی ها در مورد امریکا سال ها طول می کشد / اوباما به ایرانی ها پیام داد که اجازه شکست اعراب منطقه را نمی دهد، با این حال کاری نکرد

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ سرکیس النعوم ستون نویس روزنامه النهار نوشت: یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا می گوید: پوتین در سوریه موفق بود، به دلیل اینکه برنامه ریزی کرد و در تحقق اهدافش ناکام نماند. اوباما نقشه و طرحی نداشت.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این مقام آمریکایی افزود:  تهدید اوباما در سال 2013 برای حمله نظامی به بشار اسد واقعیت داشت. البته حمله به اسد لازم تلقی نمی شد، اما آنچه ضروری بود، ارسال سیگنالی به اعراب متحد امریکا بود. می خواستیم به آن ها بگوییم تنهایتان نمی گذاریم.

وی اضافه کرد: آن سخنان همچنین پیامی به ایران بود که باوجود برگزاری مذاکره محرمانه میان دو کشور، به آن ها اجازه شکست متحدان آمریکا را نخواهد داد. با این حال، اوباما کاری نکرد.مقام آمریکایی از النعوم می پرسد به نظر شما چه چیزی در سوریه اتفاق خواهد افتاد؟ النعوم در پاسخ می گوید: به نظر من سوریه در حال حرکت در راستای تقسیم است. اگر آمریکا، ایران و عربستان سعودی توافق کنند، ممکن است حکومت فدرالی شکننده ای بوجود آید.
مقام آمریکایی سپس بحث را به موضوع ایران می کشاند. این مقام سابق آمریکایی می گوید: "ایران نسبت به آمریکا شک و تردید در دل دارد و هنوز هم نگران است که موضع واقعی آمریکا، تغییر حکومت باشد.وی افزود: این تردید سال ها طول خواهد کشید تا رفع شود.
النعوم می گوید: ایرانی ها به صبور بودن معروف هستند. قالیبافی ایرانی نمونه ی آن است. امروز من به یکی از دوستان شما(مقام آمریکایی) که در دولت آمریکا صاحب موسسه مهمی است، گفتم: باید قالیبافی را بیاموزید تا صبور بودن را یاد بگیرید.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بغداد تاکنون، بارها از اردن خواسته تا رغد را که از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 در امان به سر می‌برد، تحویل دهد اما هربار اردن با این درخواست مخالفت می‌کند به گونه‌ای که برخی می‌گویند دولت اردن به دختر صدام، تضمین‌های سیاسی و شخصی داده که با هرگونه حکم بازداشت او از سوی بغداد یا حتی جامعه بین‌الملل، مخالفت کند.
 
دولت عراق بار دیگر از اردن خواست تا دختر دیکتاتور معدوم این کشور و شماری از شخصیت‌های تحت تعقیب قضایی عراقی را تسلیم بغداد کند.
 
به گزارش انتخاب، بغداد بار دیگر از «امان» خواست، «رغد صدام» دختر «صدام» دیکتاتور معدوم عراق را تحویل دهد.
 
«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، چهارشنبه (دیروز)، اعلام کرد که عراق از اردن خواسته تا با بغداد در زمینه تحویل شخصیت‌های تحت تعقیب قضایی عراقی که در خاک اردن به سر می‌برند، همکاری و هماهنگی کند.
 
وی طی بیانیه‌ای پس از دیدار با «هیثم علیان» سرکنسول اردن در اربیل اعلام کرد که این شخصیت‌ها در حمایت از تروریسم و پولشویی در عراق نقش داشته‌اند و به همین دلیل باید به دستگاه قضایی ما تحویل داده شوند.
 
با وجود آنکه در بیانیه وزارت خارجه عراق هیچ اشاره‌ای به نامهای این متهمان نشده، اما منابع آگاه می‌گویند که نام رغد صدام در راس فهرست اسامی مورد نظر ابراهیم الجعفری قرار دارد.
 
بغداد تاکنون، بارها از اردن خواسته تا رغد را که از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 در امان به سر می‌برد، تحویل دهد اما هربار اردن با این درخواست مخالفت می‌کند به گونه‌ای که برخی می‌گویند دولت اردن به دختر صدام، تضمین‌های سیاسی و شخصی داده که با هرگونه حکم بازداشت او از سوی بغداد یا حتی جامعه بین‌الملل، مخالفت کند.
 
دولت عراق، پیش از این از اردن خواسته بود تا شرکت‌کنندگان در کنفرانس ضدعراقی سال 2014 در امان را نیز تحویل دهد که اسامی آنها عبارت است از: شیخ حارث الضاری، رئیس هیأت علمای مسلمانان که سال گذشته درگذشت، «ناصر الجنابی»، «بشار الفیضی» و «حسن البزاز».
منبع: فارس
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه صهیونیستی نوشت: باید گفت با رفتن رژیم اسد، خطر داعش نیز تضعیف خواهد شد و بسیاری از تندرو ها نیز از حمایت داعش دست برخواهند داشت.
 
به گزارش انتخاب،روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرنوت در گزارشی با عنوان "اسد باید برود" به لزوم حمله اسرائیل به سوریه و برکناری بشار اسد پرداخت و نوشت: اکنون زمان آن رسیده است که اسرائیل به جنگ با سوریه برود، زیرا هر روز نگرانی های استراتژیک ما افزایش می باید و اکنون وقتی آن رسیده است که اسرائیل باید به جنگ سوریه برود و او را از قدرت کنار بزند. 
یعدیعوت احرنوت افزود: برای 5 سال است که اسرائیل همچنان تصمیمی برای ورود به جنگ سوریه ندارد ولی اکنون زمان آن رسیده است که مقامات در این سیاست تجدید نظر کنند. و این به نفع اسرائیل است تا وارد این جنگ شود. این روزنامه صهیونیستی افزود: گذشته از این که بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، باید گفت حذف بشار اسد از سوریه نیز به نفع منافع اسرائیل است. زیرا حمایت های ایران و حزب الله از اسد شدت گرفته است و این یک تهدید جدی برای اسرائیل محسوب می شود. آنهایی هم که بر این باورند که تهدید داعش نیز جدی است به نفع آنها نیز هست که اسرائیل وارد جنگ سوریه شود. اما در ابتدا اولویت استراتژیکی اسرائیل مقابله با نفوذ ایران در بغداد و دمشق است و از طرفی جامعه بین المللی خود را وقف مقابله با داعش نیز کرده است. 
یدیعوت احرنوت افزود: باید گفت با رفتن رژیم اسد، خطر داعش نیز تضعیف خواهد شد و بسیاری از تندرو ها نیز از حمایت داعش دست برخواهند داشت. باید گفت در مواجه با ایران، اسرائیل تنها بوده و اسرائیل برای مقابله با ایران کسی را که بتواند روی آن اعتماد کند، ندارد و دراین زمینه تنهاست و ایران و اسد و حزب الله تهدید بسیاری جدی تری برای اسرائیل نسبت به داعش محسوب میشوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شکست کامل تروریست های داعش با همکاری نیروهای ویژه، سربازان و پلیس تحقق یافت ...
 
 به گزارش انتخاب به نقل خبرگزاری فرانسه (AFP) ارتش عراق اعلام کرد، تروریست های داعش در یکی از شهرهای غربی این کشور کاملا شکست خورده اند.
 
براساس این گزارش، عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش شهر "رتبا" در غرب این کشور را از داعش بازپس گرفته اند.

روزنامه دیلی استار (dailystar) نیز ضمن انعکاس این خبر نوشت: این شهر از سال 2014 در تصرف تروریست های داعش قرار داشته است.
 
به نوشته دیلی استار، ارتش عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: فرماندهی عملیات های مشترک، آزادی کاملی منطقه رتبا را اعلام می کند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای ویژه، سربازان و پلیس در انجام این عملیات ایفای نقش کرده اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتحادیه عرب از طرح عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای تحقق صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی استقبال کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از الیوم السابع، احمد بن حلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب در واکنش به اظهارات عبدالفتاح السیسی که گفته بود فرصت صلح با رژیم صهیونیستی پیش آمده است، مدعی شد: ما از این طرح استقبال می کنیم و معتقدیم که زمان التیام زخم موضع عربی در حمایت از قضیه فلسطین فرا رسیده است.
 
وی افزود: این طرح فرصتی برای بازگرداندن نقش مصر به منظور بستن شکاف بین فلسطینیان و تحقق آشتی ملی است.

منبع: شفقنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد