سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

جان کری: مشکلات بانکی را ایران ایجاد کرده است

مفتخرم بگویم که برجام از لحاظ فنی دارد کار می‌کند. ای کاش جریان پول‌ها راحت‌تر انجام می‌شد و روابط بانکی آسان‌تر بود، اما این مشکلی است که از خیلی جهات، ایران خودش آن را برای خودش ایجاد کرده است.
وزیر خارجه آمریکا، چند روز بعد از گلایه شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی درباره مبهم بودن قوانین تحریمی کشورش درباره مبادله با ایران مدعی شد که ایران خودش این مشکلات را درست کرده است.
به گزارش فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در جمع کارکنان سفارت کشورش در وین، پایتخت اتریش، ایران را مقصر مشکلات ایجاد شده در مبادلات بانکی کشورهای اروپایی با این کشور دانست.
بنا به گزارش وب‌سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا «جان کری» گفت: «مفتخرم بگویم که برجام از لحاظ فنی دارد کار می‌کند. ای کاش جریان پول‌ها راحت‌تر انجام می‌شد و روابط بانکی آسان‌تر بود، اما این مشکلی است که از خیلی جهات، ایران خودش آن را برای خودش ایجاد کرده است.»
وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش عنوان کرد که حل این مشکلات زمان‌بر خواهد بود.
اظهارات کری در حالی مطرح شد که در روزها و هفته‌های گذشته شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی به صراحت از واشنگتن به دلیل مانع‌تراشی در ایجاد «برجام» گلایه کرده‌اند.
در تازه‌ترین مورد، روز چهارشنبه نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد بیش از نیمی از شرکت‌های بین‌المللی علاقه‌مند به تجارت با ایران به دلیل ابهام در قوانین تحریمی آمریکا در قوانین آمریکا و بیم از نقض این قوانین از ورود به بازار ایران خودداری می‌کنند.شرکت حقوقی Clyde & Co روز چهارشنبه در گزارشی تصریح کرد از میان 100 مدیر عامل شرکت‌های بین‌المللی مستقر در انگلیس، 58 مدیر می‌گویند هنوز نمی‌دانند بایستی چه اقداماتی را برای مواجه نشدن با تحریم‌های آمریکا انجام دهند.
واضح‌ترین دلیل درباره متقاعدکننده نبودن اظهارات «کری» را «استوارت لوی»، مدیر حقوقی بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» در مقاله‌ای روز جمعه 24 اردیهشت‌ماه در وال‌استریت‌ژورنال بیان کرد. وی، دوگانگی‌ در رویکردهای واشنگتن و بیم و امیدهای همزمان مقام‌های این کشور درباره از سرگیری رابطه با ایران را عامل اصلی دوری‌گزینی بانک‌ها از معاملات مربوط به ایران ذکر کرد. «استوارت لوی» با اشاره به «ارزیابی منفی» وزارت دارایی آمریکا و «کارگروه اقدام مالی» (نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی) از بازار ایران، یادآوری می‌کند که دولت آمریکا مکرراً درباره تسلط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اقتصاد ایران هشدار می‌دهد- عواملی که در نهایت باعث می‌شوند بانک‌های اروپایی عدم معامله با ایران را به ورود به بازار این کشور ترجیح بدهند.جان کری در ادامه اظهاراتش در بامداد پنجشنبه گفت: «اما روی‌همرفته، برجام کار می‌کند و ما از دست‌یابی این کشور (ایران) به سلاح هسته‌ای جلوگیری کرده‌ایم و توانسته‌ایم با کشوری که از سال 1979 رسماً با ما صحبت نکرده، گشایشی تاریخی ایجاد کنیم.»
روسیه فروش تانک به ایران را تکذیب کرد
یک مقام ارشد نظامی روسیه اعلام کرده است این کشور قصد فروش تانک های خود به ایران را ندارد.
به گزارش مهر به نقل از ایتارتاس، یک مقام روز چهارشنبه اعلام کرده است دولت روسیه قصد فروش تانک نظامی به ایران را ندارد.
الکساندر فومین رئیس خدمات فدرال در همکاری های نظامی-تکنیکی روسیه می گوید به خاطر ممنوعیت های بین المللی به خاطر فروش ابزارهای نظامی چنین معامله ای انجام نخواهد شد.بر اساس قوانین اعلام شده توسط شورای امنیت سازمان ملل فروش تانک، کشتی و موشک به کشورهای دیگر ممنوع است.
پیش از این شرکت سازنده تانک های جنگی روسیه در ماه فوریه گفته بود قصد دارد ساخت تانکهای تی90 خود را در داخل ایران بررسی کند.شرکت اوراواگونزاود روسیه در بیانیه اعلام کرده بود که حاضر است تولید تانک های تی90 خود را در ایران آغاز کند.فومین همچنین از ارسال اولین محموله نظامی از سامانه اس300 و موشک های زمین به هوا (سام) به ایران خبر داد.وی جزئیاتی درباره تعداد سامانه های تحویل داده شده به ایران ارائه نکرد.منبع: مهر
سقوط هواپیمای مسافربری مصر در دریای مدیترانه / حادثه تروریستی بعید نیست/ هواپیما ناگهان از مسیر منحرف شد (به روز می شود)
وزیران خارجه مصر و فرانسه در تماس تلفنی به یکدیگر تسلیت گفتند.
یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مصری " اجیپت ایر" که از پاریس به مقصد قاهره پرواز می کرد بامداد امروز (پنج شنبه) به محض ورود به آسمان مصر از رادارها محو گردید.فوری : ناپدید شدن هواپیمای پرواز پاریس - قاهره با 69 سرنشین

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت روزنامه آمریکایی "یو اس ای تودی"، این هواپیما 66 سرنشین دارد که 56 نفر از آنها مسافر هستند. 30 مسافر پرواز این هواپیما مصری و 15 مسافر آن فرانسوی و باقی مسافران از ملیت های دیگر هستند.

در این هواپیما دو  مسافر عراقی و از هر کدام از کشورهای  بریتانیا،  بلژیک ،  کویت ،  عربستان سعودی، الجزایر، سودان، چاد و  کانادا یک مسافر حضور داشته اند.

طبق اعلام شرکت اجیپت ایر این هواپیما پس از ورود 10 مایلی به حریم هوایی مصر از دید رادارها محو شده است.

 منابع آگاه گفته اند این هواپیما در نزدیکی یکی از جزایر یونانی سقوط کرده است.

مسیر پرواز شماره MS 804  شرکت هواپیمایی "اجیپت ابر" از پاریس به مقصد قاهره

ناپدید شدن هواپیمای پرواز پاریس - قاهره با 66 سرنشین
در ماه مارس گذشته یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی " اجیپت ایر" مصر که از اسکندریه عازم قاهره بود از سوی یک مرد ربوده و به قبرس برده شد. بعدها مشخص گردید انگیزه فرد هواپیما ربا تروریستی نبوده و او انگیزه شخصی از این اقدام خود داشته است.

گفتنی است در 26 تیرماه سال گذشته نیز یک فروند هواپیمای خطوط هوایی روسیه بر فراز آسمان مصر منفجر و سرنگون شده بود.

این هواپیما که 224 سرنشین داشت از شهر بندری شرم الشیخ مصر عازم سن پترز بورگ روسیه بود که در منطقه صحرای سینای مصر  سرنگون شد. همه سرنشینان این هواپیما که غالب آنها توریست های روسی بودند، در این حادثه کشته شدند. داعش مسئولیت بمبگذاری در این هواپیما را بر عهده گرفت.

جدیدترین خبرهای مربوط به این اتفاق :

15:41 - وزیران خارجه مصر و فرانسه در تماس تلفنی به یکدیگر تسلیت گفتند.

15:41 -  دادستانی فرانسه: تحقیقی درباره سقوط هواپیمای مصری

15:41 - رئیس جمهوری فرانسه رسما سقوط هواپیمای مصری را تایید کرد.

15:41 - وزیر دفاع یونان: تاکنون اثری از هواپیمای ناپدید شده یافت نشده است

15:41 - وزیر دفاع یونان: هواپیما در آسمان مصر بود که ناگهان از مسیر خود منحرف شد

14:01 - مقامات مصر و فرانسه بروز حادثه تروریستی را بعید نمی داند

13:05 - رویترز: هواپیمای مصری ناپدید شده در نزدیکی جزیره کارباثوس یونان سقوط کرد

13:04 - در فرانسه گزینه سقوط هواپیمای مسافربری مصر در دریای مدیترانه جدی تر است.
صادرات نفت ایران رکورد زد / بیشترین میزان در 4 سال اخیر
در ماه آوریل صادرات نفت ایران 15 درصد از میزان پیش بینی آژانس بین المللی انرژی بیشتر شد و به رقم 2.3 میلیون بشکه در روز رسید.
رویترز در گزارشی به نقل از منابع آگاه از افزایش 60 درصدی صادرات نفت ایران نسبت به سال گذشته خبر داد.
 
به گزارش عصرایران، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از برنامه های خرید نفت خام از ایران در توکیو گفت صادرات نفت ایران در ماه می گذشته نسبت به یک سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است. وی افزود: محموله های صادراتی نفت خام ایران به سمت اروپا در حال بازیابی است و به اندازه نصف صادرات ایران قبل از تحریم برگشته است. رویترز اضافه کرد: این آمارها نشان می دهد ایران با سرعتی بیش از پیش بینی ها درحال بازگشت به وضعیت عادی خود در مقایسه با دوره قبل از تحریم است.
ایران هم اکنون در حال رقابت با عربستان سعودی برای افزایش فروش نفت خام خود است. هر دو کشور تلاش می کنند با کاهش قیمت یا ارائه تخفیف، نفت بیشتری را بفروشند.
در ماه آوریل صادرات نفت ایران  15 درصد از میزان پیش بینی آژانس بین المللی انرژی بیشتر شد و به رقم 2.3 میلیون بشکه در روز رسید.
پیش بینی می شود صادرات نفت ایران در ماه می آینده به رقم 2.1 میلیون بشکه در روز برسد. این در حالی است که این رقم در ماه مشابه سال گذشته میلادی 1.3 میلادی بود. در آن زمان، صادرات نفت ایران تحت تحریم شدید قرار داشت.  صادرات نفت ایران در ماه آوریل گذشته بیشترین میزان صادرات ایران از ماه ژانویه 2012 تاکنون است.  
 رویترز اضافه کرد: ایران توانست با حل مشکل کمبود نفتکش ها، بازگشت به صادرات نفت قبلی خود را بهبود ببخشد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد