سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

انتقال آب دریاچه سد کارون ۳ به ایذه قطعی شد

شناسه خبر: 1076912 سرویس: استانها
سد کارون 3

فرماندار ایذه از قطعی شدن انتقال آب دریاچه سد کارون ۳ به ایذه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایذه، آقاجان علیخانی پور ظهر امروز در همایش روز جوان این شهرستان اظهار داشت: مشکل اصلی شهروندان و جوانان این شهرستان نداشتن شغل و فشار بیکاری است.

وی افزود: از زمان حضورم در ایذه تا کنون کارها بر اساس 3 محور برنامه ریزی و پیگیری شد که رفع مشکل آب آشامیدنی، آب کشاورزی  و توسعه صنعت گردشگری این منطقه این مباحث مهم بوده اند و تا به حال نیز در این امر موفقیت هایی حاصل شده است.

فرماندار ایذه با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی در این شهرستان گفت: طی جلسات مکرر با مشئولان استانی تامین اعتبار جهت حفر 5 حلقه چاه برای رفع مشکلات بی آبی شهرستان انجام شد و از این رو مشکل قظعی آب در ایذه و وصل بودن مشکل آن در دو نوبت صبح و عصر برطرف خواهد شد.

علیخانی پور با اشاره به مشکلات برق شهرستان به ویژه در فصول گرم سال خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته دو ایستگاه جدید برای ایذه و دهدز راه اندازی شد و از این رو مشکل قطعی و نوسانات برق شهرستان در طول سال به ویژه در تابستان و روزهای گرم بر طرف شد.

وی با اشاره به موضوع گردشگری در شهرستان با تمدن ایذه تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته یکی از 5 طرح گردشگری استان خوزستان برای انجام اقدامات در کنار دریاچه سد کارون 3 در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به توانایی های بی نهایت جوانان ایذه ای و نبود شغل مناسب در منطقه عنوان کرد: با اقداماتی که صورت گرفت بالاخره انتقال آب از دریاچه سد کارون 3 که در نزدیکی ایذه قرار دارد از حالت حرف  به قطعیت تبدیل شد و کارهای اجرایی آن صورت خواهد گرفت.

علیخانی پور با اشاره به قطعی شدن ساخت سد کارون 2 در شهرستان نیز گفت: این پروژه به شرکت هایی از کرده جنوبی واگذار شد و کار احداث آن عملی می شود.

وی ادامه داد: برای عملی شدن این موضوع دو محور و اولویت مشخص شد که اشتغال نیروهای بومی شهرستان و استان خوزستان و همچنین انتقال آب از پشت این سد برای کصارف کشاورزی منطقه جز اولویت ها باشد و موافقت شد.

علیخانی پور در پایان به پیگیری برای ساخت پتروشیمی در ایذه اشاره کرد و افزود: با نتوجه به اینکه نماینده منتخب مردم این حوزه در مجلس دهم جز مسئولان نفتی کشور بوده، با همکاری وی در صدد احداث یک واحد پتروشیمی در این منطقه هستیم تا جوانان بیکار شهرستان از این حالت خارج شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد