سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شهرداری دستور استانداری برای تعویض پیمانکار مترو اهواز را اجرایی نمی‌کند

شناسه خبر: 1078626 سرویس: استانها
مترو اهواز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: پروژه قطار شهری اهواز در فاز نخست نزدیک به ۶۰ درصد "حدفاصل فرودگاه تا میدان کارگر" پیشرفت حفاری داشته است.

عباس هلاکویی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با بیان اینکه وظیفه سازمان قطار شهری یک وظیفه اجرایی است، اظهار داشت: درخصوص تغییر و تامین اعتبارمالی پیمانکار با کارفرمای پروژه گفت‌و‌گو های زیادی صورت گرفت به گونه ای که در چهارم اسفندماه سال گذشته استاندار سابق خوزستان در نامه‌ای به شهرداری اهواز دستور داد که نسبت به تعیین‌ تکلیف پیمانکار قطار شهری  اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: با گذشت بیش از یک ماه از دستور استاندار سابق و طی شدن مراحل قانونی برای تعویض یا تامین اعتبار مالی پیمانکار، هیچ‌گونه پاسخی از سوی شهرداری اهواز برای ساماندهی وضعیت پیمانکار دریافت نشده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز عنوان کرد: گویا شهرداری قصد تمکین به دستور استاندار را نداشته و اقدامی برای ابلاغ این دستور انجام نداده است.

وی افزود: قرار بود که در سال گذشته فاز نخست پروژه قطار شهری "حد فاصل فرودگاه تا مصلای اهواز"  تکمیل و امسال در اختیار شهروندان قرار بگیرد که متاسفانه به خاطر کمبود منابع مالی و عدم تعیین و تکلیف پیمانکار، پروژه در حالت تعلیق است .

هلاکویی با بیان اینکه پیمانکارسابق نیز به دلیل کمبود اعتبارات و امکانات فقط به امر حفاری تونل می‌پردازد، گقت: پروژه قطار شهری اهواز در فاز نخست نزدیک به 60 درصد "حدفاصل فرودگاه تا میدان کارگر" پیشرفت حفاری داشته است.

وی در پایان  با بیان اینکه تاکنون 500 میلیارد تومان برای ساخت قطار شهری اهواز هزینه شده است، افزود: پروژه‌ای که 3هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد بدون شک نیازمند کمک از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی است و سازمان شهرداری نیز باید از طریق تامین اعتبار و یا تعویض پیمانکار به این موضوع خاتمه دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد