سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

مایکل روبین، از محققان ارشد موسسه امریکن انترپرایز در جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمرکا گفت: لحن مبهم متن توافق هسته ای به ایران اجازه داد از بهترین مشتریان دشمنان آمریکا شود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تاون هال نوشت: مایکل روبین، از محققان ارشد موسسه امریکن انترپرایز در جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمرکا گفت: لحن مبهم متن توافق هسته ای به ایران اجازه داد از بهترین مشتریان دشمنان آمریکا شود.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ روبین گفت: « نقص اصلی این توافق آن است که به مدت پنج سال فروش تسلیحات تهاجمی به ایران را منع می کند، اما تعریفی از تهاجمی ارائه نمی کند، و به همین خاطر است که ایران در حال حاضر در حال انجام خریدهای عمده تسلیحاتی از روسیه و چین است».خریدهای تسلیحاتی نشان از نزدیکتر شدن و تقویت همکاری نظامی ائتلاف ایران، چین و روسیه دارد.
مایکل دوران از اعضای ارشد موسسه هادسون گفت: «اگر دولت اوباما به کنگره می گفت این توافق باعث ائتلاف نظامی ایران و روسیه شده و به دخالت نظامی روسیه و ایران در سوریه منجر می شود، فکر می کنم اوضاع خیلی فرق می کرد».

« روس اتم» روسیه حق و حقوق بهره برداری از اولین بلوک انرژی نیروگاه بوشهر که توسط روسیه در ایران ساخته شد بطور کامل به تهران منتقل شد. ایران مجوز بهره برداری صنعتی آن را دریافت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
« روس اتم» روسیه حق و حقوق بهره برداری از اولین بلوک انرژی نیروگاه بوشهر که توسط روسیه در ایران ساخته شد بطور کامل به تهران منتقل شد. ایران مجوز بهره برداری صنعتی آن را دریافت کرد.
به گزارش انتخاب، خبرگزاری اسپوتنیک بااعلام این خبر به نقل از یک منبع در روس اتم افزوده است: پروژه ساخت اولین بلوک تولید انرژی اتمی در ایران و خاور میانه پایان یافت و بدین ترتیب بطور رسمی پروژه ساخت آن پایان یافت.
بنا به این گزارش، واحد نیروگاه بوشهر سپتامبر سال 2013 برای بهره برداری تحت ضمانت به تهران تحویل داده شد و اوت سال 2015 پروتکل پذیرش نهایی آن نیز امضا شد و همچنین آوریل سال جاری سازمان تولید و توسعه انرژی اتمی ایران (NPPD) مجوز بهره برداری از نیروگاه بوشهر را دریافت کرد.در پایان مطلب آمده است: دریافت مجوز، شرط لازم الاجرای قید شده در پروتکل برای انتقال نهایی تمام حقوق بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر به ایران بود.
منبع: ایرنا

تهدید عربستان برای استفاده از نیروی نظامی علیه بشار اسد

عربستان سعودی از طرفداران تهاجم برای سرنگونی بشار اسد و همچنین از حامیان سرسخت گروه‌های معارض مسلح در سوریه است.
عربستان سعودی تهدید کرده است در صورتی که مذاکرات سیاسی بر سر بحران سوریه شکست بخورد از نیروی نظامی علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه استفاده خواهد کرد.
به گزارش عصر ایران به نقل از پرس تی وی، عادل الجبیر، عربستان وزیر خارجه عربستان این خبر را روز سه شنبه پس از پایان مذاکرات گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در وینِ اتریش اعلام کرد.
الجبیر گفت معتقد است که خیلی وقت پیش باید به طرح جایگزین روی می آورده‌اند؛ طرحی که بر تشدید حمایت نظامی از مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تاکید دارد.
وی افزود: «اگر آنها (دولت سوریه) به معاهدات جامعه بین المللی پاسخ ندهند... ما باید به چیز دیگری روی آوریم.»
عربستان سعودی از طرفداران تهاجم برای سرنگونی بشار اسد و همچنین از حامیان سرسخت گروه‌های معارض مسلح در سوریه است.
گفتنی است نشست «گروه بین المللی حمایت از سوریه» موسوم به گروه تماس در وین، سه شنبه شب بدون نتیجه ای مشخص به کار خود پایان داد.
در این نشست نمایندگان و وزیرانی از حدود 20 کشور از جمله ایران حضور داشتند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از این نشست گفت برخی اعضای «گروه بین المللی حمایت از سوریه» از گروه تروریستی جبهه النصره مرتبط با القاعده به عنوان ابزاری علیه دولت سوریه استفاده می کنند.وزیر خارجه روسیه افزود مسکو یک سند غیر رسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر کرده است که در آن اعلام شده، تروریست ها در سوریه توسط ترکیه تجهیز شده اند.
استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز سه شنبه در حالی که در کنار جان کری و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه امریکا و روسیه ایستاده بود، گفت: «مسئله این است که برای حصول برخی نتایج این جلسه باید هنوز هم انتظار کشید اما ما نمی توانیم برای طولانی مدت صبر کنیم، ما خواستار حفظ شتاب و روند حرکت مذاکرات هستیم.»
به گفته فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در بیش از 5 سال ناآرامی های سوریه، بیش از 400 هزار نفر کشته و بیش از نیمی از جمعیت این کشور عربی 23 میلیون نفری آواره شده‌اند.
عربستان سعودی چقدر اوراق قرضه آمریکا خریده است؟
چین بزرگترین خریدار اوراق قرضه آمریکا در جهان است / عربستان سعودی: 116.8میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا خریداری کرده است / امارات: 62.5 میلیارد دلار / کویت 31.2 میلیارد دلار
وزارت خزانه داری آمریکا برای نخستین بار میزان اوراق قرضه خریداری شده این کشور از سوی کشورهای عربی را اعلام کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا آمار زیر را اعلام کرده است.

- عربستان سعودی: 116.8میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا خریداری کرده است

- امارات: 62.5 میلیارد دلار

- کویت 31.2 میلیارد دلار

- چین: 1.244 تریلیون (هزار میلیارد) دلار 
 چین بزرگترین خریدار اوراق قرضه آمریکا در جهان است.

براساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، کل اوراق قرضه آمریکا خریداری شده از سوی بانک های مرکزی خارجی مبلغ 6.287 تریلیون (هزار میلیارد) دلار است.

اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا منتشر می شود. خریداران این اوراق می توانند از سود تضمین شده برخوردار شوند.

قبل از این عربستان سعودی تهدید کرده بود در صورت تصویب طرحی در کنگره آمریکا که دولت عربستان سعودی رادرباره حملات 11 سپتامبر مقصر می داند ریاض مجبور خواهد شد همه اوراق قرضه خریداری شده در آمریکا را بفروشد زیرا این این اوراق در معرض مصادره قرار می گیرند.
مصوبه جنجالی سنای آمریکا: طرح اقامه دعوا علیه عربستان به دلیل ۱۱ سپتامبر/کاخ سفید: بعید است اوباما امضا کند
عربستان قبلاً تهدید کرده است که اگر این طرح تصویب شود، دارایی های خود در آمریکا از جمله اوراق قرضه را به طور یکجا خواهد فروخت.
عصر ایران - سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که به خانواده قربانیان حملات تروریستی یازده سپتامبر آمریکا اجازه می دهد، از عربستان سعودی شکایت کنند. اگر این طرح به قانون تبدیل شود، به احتمال قوی روابط آمریکا و عربستان رو به تیرگی خواهد رفت.
 از همین روست که روز کاخ سفید اعلام کرد که بعید است باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با امضای آن، این طرح را به قانون تبدیل کند.  
طرح سنا با نام قانون عدالت علیه حامیان تروریسم شناخته می شود و به اتفاق آراء به تصویب رسید.  
این طرح همچنین باید در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب برسد. در صورتی که طرح به قانون تبدیل شود، به شاکیان اجازه می دهد در دادگاه فدرال نیویورک، علیه عربستان سعودی شکایت کنند. بر اساس برخی اسناد سعودی ها، متهم اصلی حملات 11 سپتامبر هستند.
عربستان قبلاً تهدید کرده است که اگر این طرح تصویب شود، دارایی های خود در آمریکا از جمله اوراق قرضه را به طور یکجا خواهد فروخت. در صورت عملی شدن این تهدید، اقتصاد آمریکا با یک شوک ناگهانی مواجه می شود.
بانک مرکزی لبنان: تحریم های آمریکا علیه حزب الله باید اجرا شود
این قانون تحریم آمریکایی باعث نزاع بی سابقه ای میان حزب الله لبنان و بانک مرکزی این کشور شده است.
بانک مرکزی لبنان گفت: تحریم های آمریکا علیه حزب الله لبنان باید اجرا شود.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، "ریاض سلامه" رئیس بانک مرکزی لبنان بر ضرورت اجرای قانون مبارزه با تامین مالی حزب الله لبنان تاکید کرد و گفت که عدم اجرای این قانون به معنی انزوای سیستم بانکی لبنان از جهان است.

در بیانیه رئیس بانک مرکزی لبنان آمده است: قانون صادر شده در آمریکا، باید در سطح جهان و لبنان اجرایی شود. بخشنامه شماره 137 صادر شده از سوی بانک مرکزی لبنان در سال 2016 یک الزام حقوقی و قانونی لبنانی است.

وی افزود: اگر قانون آمریکایی اجرا نشود نمی تواند ثبات مبادلات و تسهیلات بانکی در لبنان را تضمین کرد.

رئیس بانک مرکزی لبنان اضافه کرد: بانک هایی که قصد دارند حساب فرد یا سازمانی را ببندند باید توجیهی را برای این تصمیم خود ارائه کنند. هر بانکی می تواند با افراد حزب الله لبنان ارتباط مالی داشته باشد اما در این صورت باید ارتباط خود را با بانک های جهانی قطع کنند.
 
وی از همه بانک های لبنانی خواست به قانون تحریم های آمریکا علیه حزب الله لبنان متعهد باشند.

براساس قانون آمریکا، هر گونه حمایت مالی از حزب الله لبنان ممنوع است. این قانون تحریم آمریکایی باعث نزاع بی سابقه ای میان حزب الله لبنان و بانک مرکزی این کشور شده است.
 
حزب الله لبنان از این اقدام بانک مرکزی این کشور به شدت انتقاد کرده و گفته است این اقدام در راستای جنگ علیه حزب الله لبنان صورت می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد