سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تغذیه و سلامتی

فواید گردو

10-Health-Benefits-Of-Walnuts-For-Skin-Hair-And-Health

هرچند گردو سرشار از چربی است اما گنجاندن ان در رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و حملات قلبی را بهطور قابل توجهی کاهش می دهد. خواص درمانی بسیاری برای این دانه وجود دارد. گردو سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که سلامت بدن شما را تامین می کند. در این مقاله به برخی از خواص درمانی و فواید سلامتی گردو اشاره خواهیم کرد.

ـ کلسیم موجود در گردو باعث بهبود سلامت استخوان ها می شود. دندان های شما را قوی کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان و پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

ـ مطالعات نشان داده است که مصرف گردو از ابتلا به سنگ کیسه صفرا در زنان جلوگیری می کند.

ـ این آجیل ملین است و مانع از ابتلا به یبوست می شود.

ـ اسید الاجیک موجود در گروه یک ترکیب آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. خواص ضد سرطانی آن به مبارزه با این بیماری می پردازد.

ـ مصرف گردو سطح کلسترول را کاهش می دهد. به اینصورت که میزان کلسترول HDL را افزایش می دهد و میزان LDL را کاهش می دهد.

ـ گردو منبع غنی از پروتئین ، فیبر ، ویتامین B و مواد معدنی نظیر آهن ، منیزیم ، فسفر ، مس و منگنز است.

ـ LP یک نوع ترکیب چربی است که خطر لخته شدن خون را بیشتر می کند و در نتیجه خطر ابتلا به آترواسکلروز و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. گردو مانع از ایجاد این نوع ترکیب چربی می شود.

ـ تحقیقات نشان می دهد که مصرف گردو خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

ـ این دانه منبع غنی اسیدهای چرب مفید ( امگا ۳ ) است. این مواد مغذی بهبود سلامت قلب و عروق و مانع ایجاد التهاب در آسم ، آرتریت روماتوئید ، اگزما و پسوریازیس را همراه دارد.

ـ اسید آمینه ال ـ آرژینین در گردو باعث بهبود قابلیت ارتجاعی رگ های خونی می شوند. این امر عرضه مناسب خون به تمام اندام های بدن را تضمین می کند.

ـ ملاتونین یک آنتی اکسیدان قوی است که خوابی خوش و راحت را در شب برای شما فراهم می کند. از این رو مصرف تعداد انگشت شماری گردو قبل از خوا توصیه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد