سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دوئل صنعت نفت آبادان و فجرسپاسی درهفته پایانی لیگ دسته یک فوتبال

آبادان - ایرنا - لیگ دسته اول فوتبال ایران به نقطه حساس و پایانی خود رسیده و تکلیف یک تیم برای صعود به لیگ برتر بین تیم های صنعت نفت آبادان و فجر سپاسی شیراز مشخص می شود، دیداری که یک پای آن آبادانی های فوتبال دوست و یک پای دیگر آن، شیرازی ها هستند.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان عصر دوشنبه در آخرین هفته از رقابت های لیگ دسته اول کشور درحالی میزبان فجر سپاسی شیراز است که پس از 2 سال چشم به صعود به لیگ برتر دارد.
این دیدار برای هر 2 تیم حکم مرگ و زندگی دارد، فجر برای صعود به لیگ برتر نیازمند تساوی در آبادان است و زردپوشان آبادانی نیز برای صعود چاره ای جز پیروزی برابر میهمان شیرازی ندارند.
فجر سپاسی شیراز که فصل را خیلی خوب و با پیروزی های متعدد آغاز کرد از همان ابتدا خود را به عنوان مدعی معرفی کرد و بر خلاف صنعت نفت روند پیروزی را در دستور کار خود قرار داد.
در آن سوی میدان صنعت نفت آبادان نیز که کار را با کارلوس مانوئل پرتغالی و با بودجه 120 میلیارد ریالی آغاز کرد با کسب نتایج پر فراز و نشیب دل هوادارانش برای صعود به لیگ برتر را خون کرد.
در سه هفته پایانی نیم فصل اول لیگ دسته اول نفتی ها که دیگر امیدی به شعبده بازی کارلوس مانوئل نداشتند وی را برکنار کرده و سکان هدایت تیم را به هوشنگ خوشکلام مربی آبادانی دادند و این مربی در سه بازی 6 امتیاز برای تیم محبوب آبادانی ها کسب کرد.
اما مدیران صنعت نفت برای حضور پرقدرت در نیم فصل دوم سکان هدایت تیمشان را به نادر دست نشان سرمربی برکنار شده تیم ماشین سازی تبریز دادند.
موفقیت های دست نشان در دوره های گذشته لیگ دسته اول از یک سو و اشراف این مربی بر بازیکنان از سوی دیگر، مدیران صنعت نفت را مجاب کرد تا هدایت زردپوشان آبادان بر عهده این مربی خوش نام شمالی قرار گیرد.
دست نشان با آمدن به تیم صنعت نفت در نیم فصل دوم، پنج بازیکن را به ترکیب این تیم اضافه کرد اما تنها میلاد جهانی بازیکن جناح چپی بود که در ترکیب این تیم خوب جا افتاد و در نیم فصل دوم به بهترین بازیکن زرد پوشان آبادانی تبدیل شد.
تزلزل فجر سپاسی شیراز در نیم فصل دوم و پذیرش چند شکست پیاپی باعث شد تا اختلاف امتیاز این تیم با سیار رقیبان از جمله صنعت نفت کمتر و کمتر شود تا جایی که اختلاف یک امتیازی بین این دو تیم بازی هفته پایانی را حساس تر از همیشه کرد.
نفت آبادان با 49 گل زده پس از ماشین سازی بهترین خط حمله لیگ برتر را دارد و در آن سو، فجر سپاسی 38 گل در 37 بازی به ثمر رسانده است.
فجر سپاسی شیراز با پذیرفتن 26 گل از لحاظ خط دفاعی برتر از تیم صنعت نفت است که در 37 بازی 37 بار دروازه خود را برابر حریفانش باز شده دیده است.
اما در آبادان اکنون شرایط به سود تیم صنعت نفت است و همه از مسئولان تا تماشاگران دست در دست هم برای صعود این تیم این روزها به تمرینات این تیم رفته اند.
سید ابراهیم تهامی، امید شریفی ‌نسب و فریدون جمی بازیکنان دهه 70 تیم صنعت نفت هستند که در پایان تمرین در کنار این تیم حاضر شده و ضمن روحیه دادن به آنان، پیام و خواسته فوتبالدوستان خوزستانی را به آنان رساندند.
بازیکنان و اعضای تیم صنعت نفت آبادان، شنبه شب به ضیافت شام عزیزاله شهبازی فرماندار ویژه آبادان رفتند و وی به همراه رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان، در این ضیافت بازیکنان این تیم را برای یک روز بزرگ مهیا و با آنان به صحبت پرداخت.
از سوی دیگر، هواداران شیرازی فجر سپاسی نیز قصد ندارند تیم محبوب شهرشان را در آبادان تنها بگذارند و برای حمایت از فجر سپاسی راهی آبادان شده اند.
نادر دست نشان سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص این دیدار به ایرنا گفت: عاشقانه دست تک ‌تک هواداران آبادانی را می‌ بوسم و بی‌ صبرانه منتظر حضور پرشور آنان در استادیوم خواهم بود.
وی اظهارکرد: با آنالیز بازی های پیشین تیم فجر، امیدواریم بتوانیم کیفیت خوبی را در زمین بازی از خود بجا بگذاریم و روز خوبی برای شهر آبادان و استان خوزستان رقم زنیم.
سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان گفت:بطور حتم با حمایت تماشاگران پرشور آبادانی در کار خود موفق شده و می ‌توانیم با انرژی که هواداران ما به تیم منتقل می ‌کنند برنده این دیدار باشیم.
دست نشان افزود: از تماشاگران نیز تقاضا دارم به مسائل روحی روانی تیم کمک کنند و اجازه دهند بازیکنان تا پایان بازی با آرامش به کار خود در زمین بپردازند.
تیم های فوتبال فجر سپاسی شیراز و صنعت نفت آبادان به ترتیب با 60 و 59 امتیاز در رده های سوم و چهارم جدول رده بندی لیگ دسته اول قرار دارند و نتیجه تساوی تیم فجر سپاسی را راهی لیگ برتر می کند و تیم صنعت نفت تنها در صورت پیروزی به لیگ برتر صعود می کند.
گزارش از مسعود گادار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد