سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

در دیدار با مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی صورت گرفت

واکنش هاشمی ‌رفسنجانی به دیدار دخترش با عناصر بهائی/ فائزه اشتباه بدی کرده و باید جبران کند

خبرگزاری فارس: واکنش هاشمی ‌رفسنجانی به دیدار دخترش با عناصر بهائی/ فائزه اشتباه بدی کرده و باید جبران کند

هاشمی رفسنجانی در واکنش به دیدار فائزه هاشمی با عناصر بهایی گفت:‌ فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیداری که با مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی داشت در واکنش به دیدار فائزه هاشمی با عناصر بهایی گفت:‌ فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.

هاشمی رفسنجانی افزود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و میجوییم.

گفتنی است این مطلب را دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید کرده است.

اوباما مراقب باشد، در ایران همه به روحانی اعتراض می‌کنند
: ۵۳
 
روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: با وجود آنکه دولت اوباما توافق هسته‌ای با ایران را یکی از افتخارات سیاست خارجی خود می‌داند، سیاست آمریکا این توافق را در معرض خطر قرار داده است.
اوباما مراقب باشد، در ایران همه به روحانی اعتراض می‌کنند
گروه بین الملل جهان نیوز ـ راجر کوهن در نیویورک‌تایمز می‌نویسد: ایجاد یک موازنه بین دولت و حاکمیت، شرایط سیاسی لازم را برای دستیابی به این توافق فراهم کرده است و لذا آمریکا باید قدر فرصت به دست آمده را بداند. در صورت بازگشت تندروهای ایران به قدرت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده امکان نادیده گرفته شدن توافق افزایش خواهد یافت.

کوهن افزود: اکنون دولت آمریکا در حال تضعیف موازنه موجود در ایران و تقویت تندروها و به خطر انداختن توافقنامه‌ای که برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای به سختی به دست آمده است.

این تحلیلگر می‌نویسد: آمریکا پس از یک دستاورد مهم دیپلماتیک اکنون سیاست تیر زدن به پای ایران را برای عدم پیشروی دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: در تهران اعتراض فزاینده به روحانی و جواد ظریف وزیر خارجه این است که امتیازاتی که قرار بود واشنگتن در ازای کاهش سانتریفیوژها و ذخایر اورانیوم بدهد کجاست و اصلا این توافق چه سودی داشته است؟

کوهن در ادامه به ترس بانکهای اروپایی از معامله با ایران از بیم واکنش تند آمریکا به عنوان  یکی از اولین مشکلات اشاره می‌کند و می‌افزاید: با وجود قولی که جان کری وزیر خارجه آمریکا برای رفع این مشکل داده، هنوز گشایشی حاصل نشده و بانک‌ها کماکان نگرانند که جریمه‌های سنگین گذشته تکرار شود.

نیویورک تایمز خاطر نشان کرد: در داخل آمریکا نیز بازرگانان از این شکایت دارند که بار اصلی رسیدن به این توافق به دوش دولت اوباما بوده ولی اکنون این شرکتهای اروپایی نه آمریکایی هستند که در حال چیدن میوه‌های توافق هستند چرا که آنها از معامله با ایران منع شده‌اند.

حمید بیگلری یک سرمایه‌گذار بین‌المللی و نایب رئیس سابق سیتی گروپ در یک ای‌میل به کوهن نوشت: «ما یک فرصت برد-برد را برای تعامل بیشتر به یک پیامد باخت-باخت تبدیل کرده‌ایم چرا که نه ایران واقعا می‌تواند از سود واقعی برخوردار شود و نه شرکتهای آمریکایی می‌توانند امکان رقابت در میدان بازی بین‌المللی را داشته باشند.»
کلید چین در قفل خط لوله‌ای که از ایران، بازار انرژی دنیا را تکان می‌دهد
: ۰۰
 
سالهاست که هر از گاهی در رسانه ها صحبت از صادرات گاز ایران به پاکستان و سپس هندوستان مطرح می شود ولی آینده این طرح مهم همچنان مبهم باقی مانده است.
کلید چین در قفل خط لوله‌ای که از ایران، بازار انرژی دنیا را تکان می‌دهد
گروه بین الملل جهان نیوز ـ در حالی که ایران با دارا بودن 18 درصد از ذخایر گازی جهان، در رتبه دوم جهانی پس از روسیه قرار دارد اما سالهاست که هر از گاهی در رسانه ها صحبت از صادرات گاز ایران به پاکستان و سپس هندوستان مطرح می شود ولی آینده این طرح مهم همچنان مبهم باقی مانده است.

بر اساس این طرح مهم بین المللی که می تواند بازار انرژی دنیا را تحت تاثیر قرار بدهد طول طرح خط لوله ایران به هند، حدود 2700 کیلومتر پیش‌بینی شده بود. 1100 کیلومتر از این خط لوله در ایران، 780 کیلومتر در پاکستان و 600 کیلومتر در هند احداث شود تا حداکثر 90 میلیون متر مکعب گاز را به صورت روزانه در اختیار صنایع و مردم هند قرار دهد.

حتی براساس توافقاتی که در زمان احداث خط لوله صلح منعقد شد مقرر شد که گاز ایران از عسلویه به چین برسد که پس از آن که هند به این خط پیوست، مقامات ایرانی وارد مذاکره با مقامات چینی در خصوص صادرات گاز به این کشور بشوند.

اما کار در مقطعی به جایی رسید که ایران و پاکستان حتی خارج از اینکه هند نهایتا به این خط لوله بپیوندد یا نه، توافق کردند اولین جریان گاز میان دو کشور با حجم روزانه 30 میلیون متر مکعب برقرار شود و از آن پس به صورت روزانه اگر پاکستان کوتاهی کرد، جریمه‌ای برای آن در نظر گرفته شود. طبق قرارداد اولیه بین دو کشور در مورد صادرات گاز طبیعی ایران به پاکستان، اگر تا پایان دسامبر 2014 این قرار داد عملیاتی نمی‌شد، پاکستان باید 3 درصد از ارزش صادرات گاز را به عنوان جریمه به ایران پرداخت می‌کرد. اما نهایتا این موضوع قرار بود که تا دسامبر 2014 میلادی اجرایی شود ولی باز هم به سرانجامی نرسید.

این در حالی است که در طول این سالها اخباری مبنی بر خرید گاز توسط پاکستان از کشورهایی غیر از ایران نیز همواره به چالش های این خط لوله افزوده است.

انتقال گاز ترکمنستان به پاکستان موسوم به خط لوله تاپی که مورد حمایت آمریکایی ها است گرچه ظاهرا مراحل اجرایی خود را طی می کند ولی عبور این خط لوله از افغانستان و بروز ناامنی ها همواره همانند ترمزی در رابطه با این طرح عمل کرده است. ضمن اینکه خط لوله تاپی که گاز را از ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و در نهایت هند منتقل خواهد کرد، با مشکلات مالی نیز در افغانستان روبرو است.

با این وجود ایران در زمینه صادرات گاز به پاکستان تاکنون اقدامات زیادی انجام داده به طوری‌که هم اکنون بخش عمده ای از خط لوله صادراتی تا مرزهای پاکستان احداث شده است اما پاکستان به بهانه تحریم ایران تاکنون اقدام خاصی در زمینه احداث 780 کیلومتری خط لوله گاز در خاک خود انجام نداده است. پاکستانی ها علاوه بر این به دلایل دیگر نیز از جمله ناتوانی برای تأمین مالی این پروژه و قیمت بالای گاز، از اجرای پروژه سرباز زده اند.

اما وزیر نفت پاکستان اخیرا با رد خبرها درباره توقف طرح خط لوله صلح اظهار کرد: پاکستان به‌دنبال تکمیل طرح واردات گاز از ایران است و مقامات این کشور رایزنی برای تکمیل هر چه زودتر این پروژه را ادامه می‌دهند و پاکستان در نظر دارد تا قبل از دسامبر سال 2017 این پروژه را تکمیل کرده و واردات گاز از ایران آغاز شود.

شاهد خاقان عباسی در ادامه اظهارات خود گفته است: با توجه به قطر 45 اینچی خط لوله گاز، هند یا چین نمی‌توانند از این طریق گاز وارد کنند و اگر هند خواهان دریافت گاز است باید خط لوله جداگانه‌ای برای این کار احداث شود. وی افزود: هنوز تحریم‌های بین‌المللی ایران به‌طور کامل برطرف نشده با این وجود چنین مسائلی مانع تکمیل خط لوله صلح نخواهد شد و پاکستان منافع خود را بر هر چیز مقدم می‌داند. عباسی تاکید کرد: پاکستان برای تامین نیازهای انرژی خود ناگزیر است که خط لوله صلح را تکمیل کند و هرگز این پروژه را نیمه‌کاره رها نخواهد کرد.

در همین حال یک مقام وزارت منابع طبیعی و نفت پاکستان اخیرا از تصمیم کشورش برای درخواست از چین برای سرمایه گذاری در خط لوله گاز ایران به پاکستان خبر داد. به گزارش دیلی تایمز، این مقام پاکستانی در عین حال گفت روند این کار نیاز به تصویب مسئله توسط بخش های توسعه ای و اقتصادی کشور دارد. وی گفت دیدگاه وزارت خارجه پاکستان بر این بوده است که این روند بعد از لغو تحریم های ایران پیگیری شود.

به اعتقاد کارشناسان در صورت سرمایه گذاری چین برای خط لوله گاز ایران به پاکستان یک اتفاق مهم راهبردی صورت خواهد گرفت. چینی ها با قدرت و توان سرمایه گذاری که دارند ضمن اینکه می توانند به سرعت، این پروژه را به سرانجام برسانند، سدی در مقابل فشار آمریکایی ها به پاکستان خواهند بود.

آمریکایی ها همواره یکی از اصلی ترین دلایل تاخیر پاکستان برای واردات گاز ایران به پاکستان بوده اند. این در حالی است که اگر چینی ها قصد سرمایه گذاری کلان در این زمینه را داشته باشند و حتی همانطور که قبلا نیز اخباری منتشر شده که خواهان واردات گاز از ایران از طریق همین خط لوله هستند، خود به خود به علت منافع خود نیز تلاش می کنند آمریکایی ها را در این زمینه تعدیل کنند.
آیا دیدار دختر هاشمی با بهاییان تنها یک دیدار تشریفاتی بود؟!/ سوالاتی که دستگاه‌های امنیتی باید پاسخ دهند
: ۰۳
 
بررسی سابقه پیوند چهره های اصلاح طلب که از مخالفت و خدشه به برخی اصول جمهوری اسلامی ابایی ندارند با گروهک های همچون بهایی ها نشان می دهد که این دیدارها و روابط هیچگاه یک طرفه باقی نمانده است.
آیا دیدار دختر هاشمی با بهاییان تنها یک دیدار تشریفاتی بود؟!/ سوالاتی که دستگاه‌های امنیتی باید پاسخ دهند
گروه سیاست جهان نیوزـ چند روز قبل فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی، از رهبران زندانی جامعه بهایی که به تازگی به مرخصی آمده است، دیدار کرد.

فائزه هاشمی یک چهره و شهروند معمولی در ایران محسوب نمی شود؛ وی یک متهم امنیتی و سیاسی بوده که اظهارات علنی او بر علیه نظام تاکنون بارها مورد سواستفاده عوامل داخلی و خارجی دشمنان نظام قرار گرفته است.

دختر آقای هاشمی علاوه بر انتصاب به هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس تشخیص مصلحت نظام و یکی از چهره های با سابقه در جمهوری اسلامی، خود در حال حاضر یکی از اصلی ترین چهره های حزب کارگزاران – به عنوان نیمی از بدنه سیاسی و اجرایی دولت یازدهم- و از فعالین موثر فتنه و کودتای 88 و همچنین از چهره های مخالف برخی نهادها و سیاست های اصولی جمهوری اسلامی و همچنین از چهره های مورد توجه رسانه های ضد انقلاب محسوب می شود.

این ویژگی های سبب می شود که تحرکات وی را در عرصه سیاسی و افکار عمومی نباید ساده انگارانه و بدون ملاحظات خاص این گونه شخصیت ها محاسبه کرد.

ضمن اینکه سابقه برخی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی نیز نشان می دهد که نمی توان دیدار فائزه هاشمی با سرکرده های بهائیان را یک دیدار معمول و تشریفاتی قلمداد کرد.

از سوی دیگر این قبح شکنی مذهبی در قامت یکی از چهره های اصلاح طلب – که اصرار دارند بخش جداناپذیری از جمهوری اسلامی هستند- شاید یکی از بی سابقه ترین قبح شکنی‌های مذهبی در طول سالهای اخیر یک چهره سیاسی محسوب می شود.

با این وجود آیا دیدار فائزه هاشمی را می توان با بهائیان یک دیدار معمولی و تشریفاتی قلمداد کرد؟

بررسی سابقه پیوند چهره های اصلاح طلب که از مخالفت و خدشه به برخی اصول جمهوری اسلامی ابایی ندارند با گروهک های همچون بهایی ها نشان می دهد که این دیدارها و روابط هیچگاه یک طرفه باقی نمانده است.

کافیست که نگاهی به عملکرد برخی شبکه های منتصب به بهایی ها همانند بی بی سی فارسی یا شبکه من و تو در سالهای اخیر انداخته شود تا نشان دهد این شبکه ها چگونه در جایگاه حامیان تمام قد این چهره ها به صحنه طرفداری از آنها در برابر اصول جمهوری اسلامی و یا نهادهای اصلی انقلاب آمده اند.

بنابراین این ارتباطات تنها به دلجویی و میهمانی رفتن در این سالها خلاصه نشده و دو گروه به نحوی با هم پیوند و اتحاد پیدا کرده اند که به حامیان یکدیگر در داخل و خارج از کشور تبدیل شده اند.

همچنانکه فائزه هاشمی، در توجیه دیدار با خانواده بهایی ضدانقلاب نیز گفته است: «نگاه من به این موضوع نگاه حقوق بشری است که آن‌ها هم باید مثل شهروندان دیگر کامل از حقوق اولیه شهروندی برخوردار باشند که متاسفانه از کمترین حقوق برخوردار نیستند. نگاه من به موضوع بهایی‌ها موضوع حقوق بشر است و این که حالا من مسلمانم و آن‌ها بهایی هستند و یا اینکه اصلا کدام دین خوب است و کدام دین بد است، این بحث‌ها نیست. موضوع حقوق بشر است و این که به هرحال یکسری اقشار در جامعه ما متاسفانه از حقوق اولیه‌شان برخوردار نیستند، از جمله بهایی‌ها و این خوب نیست. اسلام هم با این تبعیض موافق نیست. ما احادیث و آیات فراوانی در این خصوص داریم. توصیه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را داریم که می‌فرماید حقوق آنهایی که در دین با تو مشترک نیستند هم باید رعایت شود. این رفتار رفتار اسلامی نیست که متاسفانه ما در جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم.»

بنابراین صورت مسئله این اتفاق در اصل دیدار، فائزه هاشمی به عنوان یکی از چهره های موثر فتنه 88 با فریبا کمال‌آبادی یکی از 7 عضو شورای رهبری بهاییان در ایران است. به همین دلیل این دیدار تنها یک میهمانی و دیدار تشریفاتی نیست و یک دلجویی ساده باقی نخواهد ماند.

اما چند پرسش مهم دیگر باقی می ماند که به نظر می رسد باید دستگاه های امنیتی پاسخ های ان را به افکار عمومی بدهد:

الف: آیا همانند فتنه 88 اینک در کشور فضای سیاسی فرآهم شده که از طیف ها، گروه ها و شخصیت های منتقد تا ضدانقلاب قرار است در کنار هم یکبار دیگر قرار بگیرند و جبهه جدیدی گشوده یا بازسازی شود؟

ب: دیدار یک چهره ساختار شکن با عواملی که ارتباطشان با سرویس های امنیتی اثبات شده، به چه میزان ارزش اطلاعاتی داشته و قرار است خروجی این دیدارها چه شود؟

ج: آیا قبح شکنی مذهبی دیدار با سرکرده های بهایی آنهم با تکیه به کلید واژه طراحی های دستگاه امینتی غرب – حقوق بشر – برای فشار به انقلاب اسلامی؛ آغاز یکسری دیداری ها و قبح شکنی های دیگر در داخل کشور خواهد بود؟

د: شکستن برخی خطوط قرمز مذهبی توسط یک چهره سیاسی در سپهر اجتماعی و مذهبی ایران چه تاثیر درازمدت و میان مدتی خواهد داشت؟ دستگاه امنیتی در یک نظام مذهب پایه دقیقا چه رفتاری با اینگونه اقدامات در راستای صیانت از نظام باید انجام بدهد؟

موشک های آمریکایی برای امارات

این قرارداد علاوه بر فروش موشک ها، شامل فروش تجهیزات و خدمات آن نیز می شود. ارزش این قرارداد 476 میلیون دلار است.وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد وزارت خارجه این کشور با فروش موشک های هوا به زمین هیلفایر 3 موافق است.
به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، این قرارداد علاوه بر فروش موشک ها، شامل فروش تجهیزات و خدمات آن نیز می شود. ارزش این قرارداد 476 میلیون دلار است.
در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: پیمانکار اصلی این قرارداد یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت "لاکهید مارتین گروپ" است.
موشک های آمریکایی برای امارات

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در این باره اعلام کرد وزارت خارجه به کنگره درباره قراداد احتمالی دیگری درباره فروش موشک های هاربون -2 به مصر نیز اطلاع داد.
این موشک ها ضدکشتی از زیردریایی ها شلیک می شوند.قیمت این قرارداد شامل موشک ها به همراه آموزش و تجهیزات، 143 میلیون دلار است.
پیمانکار اصلی این قرارداد نیز شرکت بوئینگ است.

منافق دستگیر شده کیست؟

روز گذشته خبری منتشر شد که پیشینه آن به حدود ٣٥ سال قبل بر‌می‌گشت؛ سردار منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، در میان مباحث مختلفی که در کنفرانس خبری خود مطرح کرد، از دستگیری عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در کشور آلبانی خبر داد.
به گزارش شرق، پس از سقوط صدام، منافقین که سال‌ها در پناه حکومت او در عراق می‌زیستند، مجبور به ترک این کشور شدند. در سال‌های اخیر آنها مجبور شدند به کشورهای دیگر بروند اما جایی را نیافتند که آنان را به صورت گروهی بپذیرد. در این‌میان چندسال پیش دولت آلبانی اعلام کرد در چند مرحله تعدادی از اعضای این گروه را برای اعطای پناهندگی می‌پذیرد. در نهایت چند گروه از منافقین که تعدادشان به حدود ٣٠٠ نفر می‌رسید به این کشور رفتند. به احتمال بسیار زیاد منظور منتظرالمهدی کسی جز مسعود کشمیری نیست. هشتم شهریور ١٣٦٠ دفتر نخست‌وزیری منفجر شد و طی آن رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر وقت (محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر) به شهادت رسیدند.
مسعود کشمیری، مظنون اصلی انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی، از اعضای سازمان منافقین بود که توانسته بود تا سطح جانشین دبیر وقت شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به یکی از حساس‌ترین ارکان امنیتی و تصمیم‌گیری کشور نفوذ کند.

ماجرای یک نفوذی

کشمیری فرزند سعید، زاده ۱۳۲۹ در کرمانشاه، دارای مدرک لیسانس علوم اداری و مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران بود. «قیافه حق‌به‌جانب، تسبیح به‌دست و اهل استخاره و دعای کمیل‌خواندن در جلسات و پیش‌قدم در پیش‌نمازشدن»؛ این تصویری است نقش‌بسته‌شده در ذهن‌ها از مسعود کشمیری تا پیش از انفجار دفتر نخست‌وزیری. البته یک تصویر تکراری دیگر هم از او هست. اینکه او همواره دو خودکار در جیب داشته؛ یکی برای نوشتن مطالب شخصی که ادعا می‌کرد از پول حقوق خود تهیه کرده و دیگری برای کارهای دولتی و متعلق به اموال بیت‌المال! برخی هم خاطرشان هست که او گاه‌به‌گاه پیشنهاد‌های تندی هم علیه منافقین داشته و یک‌بار پیشنهاد بمباران ایستگاه رادیویی منافقین را داده بود. در کنار این تصاویر اما تصاویر دیگری هم هست. کسی که در همه جلسات بوده اما توجه خاصی را به خود جلب نمی‌کرده. می‌رفته، می‌آمده و حتی درباره او گفته شده که آن‌قدر مورد اعتماد بوده که موقع تردد در دفتر نخست‌وزیری بازرسی بدنی هم نمی‌شده. هرچه می‌خواسته می‌برده و می‌آورده. گفته شده که او پیش از انقلاب عضو سازمان مجاهدین بوده و اینکه برادر همسرش، ابوالفضل دلنواز، نامزد رسمی منافقین در اسلام‌آباد غرب در دور نخست انتخابات مجلس شورا بوده است.
درعین‌حال اما او در بدو تأسیس سپاه مدتی به عضویت آن هم درآمد و بعد هم عضو مؤثر ستاد خنثی‌سازی کودتای نوژه به نمایندگی از کمیته اداره رکن دوم ارتش شد و در نهایت راه به نخست‌وزیری برد. کشمیری در نهایت به دفتر تحقیقات اطلاعات نخست‌وزیری می‌رود و مدتی هم جانشین خسرو تهرانی در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی می‌شود تا جایی که برخی نامه‌ها را به‌جای دبیر و با عنوان «از طرف» امضا می‌کند. حجاریان که آن زمان خود در اطلاعات نخست‌وزیری بوده، در گفت‌وگویی با «شرق» گفته بود: «بعد از انفجار در پیگیری‌ها از مادر و خواهر کشمیری به ارتباط خانوادگی او با سازمان دست پیدا کردیم. برادرهای همسر کشمیری در قصرشیرین عضو سازمان بودند که با امکانات کمی که ما در گزینش افراد در ابتدای انقلاب داشتیم، به این ارتباطات دست نیافتیم».

چگونگی انفجار در دفتر نخست‌وزیری

ساعت حدود سه بعدازظهر بود که در دفتر نخست‌وزیری جلسه شورای‌عالی امنیت ملی برگزار شد. مطابق معمول همه گفت‌وگوهای جلسه باید ضبط می‌شد. مسعود کشمیری با ضبط‌ صوت بزرگ وارد می‌شود و دستگاه را کنار آقایان رجایی و باهنر قرار می‌دهد و طبق معمول هر جلسه چای می‌ریزد و برای حاضران جلسه می‌آورد و پس از گفت‌وگوی کوتاهی با خسرو تهرانی از جلسه خارج می‌شود. او پیش از خروج از جلسه کیف بزرگی را که همیشه همراه دارد با پا به نزدیکی محمدعلی رجایی هدایت می‌کند. کشمیری از ساختمان نخست‌‌وزیری خارج می‌شود و در میدان پاستور نزد کسانی می‌‌رود که منتظرش بودند تا دبیر شورای امنیت را به یک نقطه امن انتقال دهند. هم‌زمان صدای انفجار شدیدی منطقه را می‌‌لرزاند. مطابق نظر کارشناسان، بمب از نوع خاص «تخریبی- آتش‌زا» بوده که از حدود دو پوند TNT و مقداری منیزیم تشکیل و در یک کیف ‌دستی جاسازی شده بوده است. شدت صدای انفجار به حدی بوده که پرده گوش بسیاری از حاضران در این جلسه پاره می‌شود.

کشمیری زنده ماند و زنده است

ابتدا اعلام می‌شود مسعود کشمیری هم در آن جلسه کشته شده است. هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات سال ٦٠ خود درباره علت اعلام نام کشمیری در بین کشته‌شدگان انفجار به همین مسئله اشاره می‌کند: «این کار برای این بود که منافقین فکر کنند نظام نمی‌داند که مسعود کشمیری عامل انفجار بوده و از غفلت آنها برای دستگیرکردن او استفاده شود». آیت‌الله بیات هم معتقد است که علت اعلام شهادت کشمیری در راستای جلوگیری از فرار او بوده است. حجاریان در گفت‌وگو با مجله «اندیشه پویا» درخصوص ردیابی کشمیری می‌گوید: «کشمیری به خانواده‌اش زنگ زد و معلوم شد که زنده است. احتمالا به عراق رفته بود. اول خانواده‌اش عزادار بودند و بساط عزا پهن کرده بودند، بعد از سه‌روز متوجه شدیم خواهرش شاد و شنگول است و عزادار نیست. مادرش هم خیلی آرام شده بود. بعد از دو، سه‌روز که به مادرش برای تسلیت زنگ می‌زدند می‌گفت لوستر ما سالم است و نشکسته و شما نگران نباشید و می‌خواست غیرمستقیم بفهماند که اتفاقی برای کشمیری نیفتاده است». مسعود کشمیری همچنان زنده است. اول دی‌ماه سال ٩٢ یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود به «ایرنا» گفته بود: «مسعود کشمیری، عامل انفجار نخست‌وزیری و محمدرضا کلاهی‌صمدی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در آلمان رؤیت شده‌اند. نام‌بردگان که از اعضا و هواداران فعال گروهک تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا در رستورانی در شهر کلن و هنگام رانندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شده‌اند».
پیش از این سعید شاهسوندی که سال ٦٧ از منافقین جدا شد در سایت خود نوشته بود: «کلاهی (عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی) و کشمیری کمابیش در روابط‌اند و مانند بسیاری دیگر مسئله‌دار با شدت و ضعف‌های مخصوص به خود». شاهسوندی می‌گوید کشمیری مدتی را در استانبول زندگی کرده است. حمیدرضا ترقی هم در گفت‌وگویی اعلام کرده بود «کشمیری با تغییر قیافه و نام، در خارج از کشور زندگی می‌کند».
البته نکته جالب توجه در رابطه با بازداشت کشمیری این است که حدود یک‌ماه پیش یک کانال تلگرامی خبر بازداشت کشمیری را منتشر کرده بود. کانالی که پس از انتشار این خبر تعطیل شد! اگر جمیع این اخبار صحت داشته باشد و کشمیری در بازداشت ایران باشد، آینده می‌تواند آبستن خبرها و ناگفته‌های بسیاری باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد