سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

انتقاد پوتین از استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در اروپا:

          پیش از این می گفتید قصدتان مقابله با موشک های هسته ای ایران است؛ آن تهدید هسته‌ای الان کجاست؟ دیگر چیزی وجود ندارد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: تهدید موشکی هسته‌ای ایران دیگر برقرار نیست و بنابراین توجیهی برای استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در اروپا وجود ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیش از این می گفتید قصدتان مقابله با موشک های هسته ای ایران است؛  آن تهدید هسته‌ای الان کجاست؟ دیگر چیزی وجود ندارد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: تهدید موشکی هسته‌ای ایران دیگر برقرار نیست و بنابراین توجیهی برای استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در اروپا وجود ندارد.
به گزارش «انتخاب» به نقل از اینترفکس، پوتین در دیدار با مقام‌های ارشد نظامی روسیه، گفت: «تنها چند سال قبل مخالفان ما مشترکا می‌گفتند که شرکای ما در اروپا و آمریکا برای این به سیستم دفاع موشکی نیاز دارند تا با تهدید موشک‌های هسته‌ای ایران مقابله کنند. آن تهدید هسته‌ای ایران الان کجاست؟ دیگر چیزی وجود ندارد».
رئیس‌جمهور روسیه افزود: «آمریکا خود جزو مبتکران پیمان [هسته‌ای] با ایران بود. واقعاً هم هر کاری که آنها انجام دادند درست بود و ما هم از این موضع دولت آمریکا حمایت کردیم. اما دیگر تهدیدی وجود ندارد درحالیکه ساخت سیستم دفاع موشکی ادامه دارد».
واکنش ولادیمیر پوتین به سامانه دفاع موشکی آمریکا یک روز پس از آغاز به کار این سامانه در رومانی بیان شده است.
اما در همان روز جمعه، مقام‌های ارشد آمریکا و لهستان هم مراسم نمادین نصب سامانه دفاع موشکی آمریکا در خاک لهستان را برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روبرت او ورک، معاون وزیر دفاع آمریکا و آنتونی مسیاوز، وزیر دفاع لهستان، در این مراسم که در شهر ردزیکوو برگزار شد، حضور داشتند.
نیروهای گروه تروریستی داعش اعلام کردند که شهر باستانی پالمیرا را محاصره کرده‌اند. این اقدام کمتر از دو ماه پس از بازپس‌گیری این شهر از داعش از سوی ارتش دولتی سوریه صورت می‌گیرد. نیروهای داعش همچنین مسیر حمص به پالمیرا را مسدود کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پالمیرا در محاصره ی داعش / تروریست ها در غرب، شرق، شمال و جنوب این شهر مستقر شده اند!

فرانس پرس نوشت: نیروهای گروه تروریستی داعش اعلام کردند که شهر باستانی پالمیرا را محاصره کرده‌اند. این اقدام کمتر از دو ماه پس از بازپس‌گیری این شهر از داعش از سوی ارتش دولتی سوریه صورت می‌گیرد. نیروهای داعش همچنین مسیر حمص به پالمیرا را مسدود کرده‌اند.
به گزارش «انتخاب»، رامی عبدالرحمان، رئیس ناظران حقوق بشر سوری، به خبرگزاری فرانسه گفته است که پس از بازپس‌گیری پالمیرا از نیروهای داعش، اکنون بستن مسیر حمص به پالمیرا "اقدامی استراتژیک" محسوب می‌شود که"درگیری‌های شدید" میان دو گروه ایجاد خواهد کرد.به گفته وی داعش، اکنون شهر پالمیرا را "از همه جهت به جز بخش جنوب غربی" محاصره کرده‌ و نیروهای آن در ۴۰ کیلومتری غرب، ۲۵ کیلومتری شرق، ۱۰ کیلومتری شمال و ۱۲ کیلومتری جنوب آن مستقر شده‌اند.
رئیس ناظران حقوق بشر سوری همچنین مسیر مسدود شده توسط داعش را "مسیر اصلی" میان دو شهر حمص و پالمیرا خوانده ، اما تأکید کرده که این تنها مسیر نیست
شهر پالمیرا که از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده، از ۲۱ مه ۲۰۱۵ به دست نیروهای داعش افتاده بود. دولت اسلامی پس از تصرف این شهر؛ بناهای تاریخی بسیاری از جمله معبد "بعل" را ویران کرده بود. قدمت برخی از ویرانه‌های پالمیرا به سده‌های یکم و دوم میلادی بازمی‌گردد.محاصره پالمیرا از سوی داعش در حالی صورت می‌گیرد که روز شنبه گذشته دولت سوریه با برگزاری یک کنسرت ملی در آمفی تئاتر پالمیرا بازپس گیری این شهر را جشن گرفته بود.
علت هواداری ایرانی ها از ترامپ از مسئله تحریم ها هم فراتر می رود. بسیاری از ایرانی ها از رویکرد ترامپ نسبت به عربستان بسیار خوشحالند. برای ایرانی ها، نفوذ ناروا و بدخواهانه عربستان در واشنگتن ریشه بسیاری از مشکلات ایران در منطقه است. مقامات ایران بارها تاکید کرده اند مادامی که آمریکا مسئولیت حفظ امنیت عربستان را بر عهده داشته باشد،عربستان نقش سازنده ای در منطقه نخواهد داشت.

چرا ایرانیان دوست دارند دونالد ترامپ پیروز انتخابات شود؟ / ماجرای علاقه ایرانی ها به ایده «هنر معامله» این بساز بفروش آمریکایی

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ وکس نوشت: به نظر می رسد اکثر مردم جهان از ترامپ بیزار باشند. اروپایی ها از او برای تهدید خروج از ناتو رنجیده اند. ژاپن و کره جنوبی از طرح او برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سواحلشان ناراحتند. حتی چینی ها هم نگران ایده او برای قرار دادن تعرفه 45 درصدی و حمایتش از ژاپن مجهز به سلاح هسته ای هستند.به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این نشریه در ادامه آورده است: آیا کسی بیرون آمریکا از ترامپ خوشش می آید؟ اکثر مردم به رئیس جمهور روسیه پوتین اشاره می کنند. او و ترامپ نسبت به توانایی های رهبری یکدیگر ابراز احترام کرده اند. اما به جز پوتین حمایت خارجی کمی از ترامپ وجود دارد که رویکردش ترکیبی از ملی گرایی آمریکا و بیگانه هراسی است.با این وجود، اخیرا به گوش رسیده که ایران نیز به جمع طرفداران ترامپ نیز پیوسته است.

برخی از جناح ها در ایران که مخالف تعامل با غرب هستند به طور کلی از مخالفت ترامپ و جمهوری خواهان با توافق هسته ای که توسط دولت اوباما به انجام رسید، رضایت بسیاری دارند.هرچند دیدگاه ترامپ در مسائل مختلفی به نظر آن ها جنون آمیز می آید، اما انگار در مورد توافق هسته ای آن ها نظر مشترکی دارند.اما این فقط اصولگرایان نیستند که ترامپ را گزینه بهتری می دانند. چنان که به نظر می آید بسیاری از اصلاح طلب ها و متعدل های ایران هم ترامپ را به کلینتون مشهور به «بانوی تحریم» ترجیح می دهند. بر اساس تحلیل آن ها، ترامپ فرصت های بهتری برای بازسازی جایگاه ایران در جهان فراهم می کند.هرچه ترامپ کشورهای بیشتری را در مقام ریاست جمهوری آمریکا از خود عصبانی کند، جهان برای ایران بهتر به نظر می رسد.بنا به نظر این بازیگران صحنه سیاسی، مشکل کنونی ایران آن است که حتی پس از توافق هسته ای از نظر اقتصادی در جهان در انزوا قرار دارد. با وجود گذشت نزدیک به چهار ماه از آغاز اجرای توافق هسته ای، ایران تاکنون نتوانسته از مزایای اقتصادی آن بهره محسوسی ببرد.برای همین بزرگترین وعده ای که ترامپ می تواند برای ایران داشته باشد آن است که باعث ایجاد تنش در ائتلاف تحریم علیه ایران شود. ایده آن ها این است: اگر به خاطر آنکه ترامپ تقریبا همه کشورهای روی کره زمین را از خود دور کند، رابطه آمریکا با شرکایش به تنش کشیده شود، ممکن است این کشورها تصمیم بگیرند این ائتلاف ارزش از دست دادن فرصت های جذاب اقتصادی ایران را ندارد.اگر ترامپ تا آنجا پیش رود که بدون موافقت متحدان آمریکا توافق هسته ای ایران را پاره کند، این باعث منزوی شدن و فاصله گرفته آمریکا از اروپا، روسیه و چین می شود. این انزوا به ایران اجازه می دهد روابط خود با آن ها را تقویت کند.به زبان دیگر، جذابیت زیاد ترامپ برای ایران به دلیل دشمنی است که او در دیگر کشورهای جهان نسبت به خود می تراشد.

علت هواداری ایرانی ها از ترامپ از مسئله تحریم ها هم فراتر می رود. بسیاری از ایرانی ها از رویکرد ترامپ نسبت به عربستان بسیار خوشحالند. برای ایرانی ها، نفوذ ناروا و بدخواهانه عربستان در واشنگتن ریشه بسیاری از مشکلات ایران در منطقه است. مقامات ایران بارها تاکید کرده اند مادامی که آمریکا مسئولیت حفظ امنیت عربستان را بر عهده داشته باشد،عربستان نقش سازنده ای در منطقه نخواهد داشت.با وجود آنکه اوباما سعودی ها را مفت خور خطاب کرد، و تیره شدن رابطه آمریکا با عربستان در سال های اخیر، موضع ترامپ از این هم برای ایرانی ها جذاب تر است.ترامپ قول داده عصبانیت اوباما از عربستان را به شدیدترین حد برساند، و تهدید کرده آمریکا خرید نفت از عربستان را متوقف کند یا حتی پوشش محافظت آمریکا را از روی آن ها بردارد. این به گوش ایرانی ها بسیار خوب می رسد.

ترامپ کسی است که ایران می تواند با آن تجارت کند
بسیاری از ایرانی ها ایده ریاست جمهوری ترامپ که روابط بین الملل را "هنر معامله" می داند، دوست دارند. اظهارات ترامپ در این باره که مشکل اصلی توافق هسته ای را نبود منافع اقتصادی برای شرکت های آمریکایی در مقابل شرکت های اروپایی و روسی می داند، به طور ضمنی نشان می دهد که مشکل او با این توافق نه از جهت ایدئولوژی که تنها به دلایل اقتصادی است.حل مشکلات ایدئولوژیک نیاز به سازش های سیاسی تقریبا ناممکنی دارد؛ حل مسائل اقتصادی تنها به پول و معامله ای زیرکانه نیاز دارد. ایرانی ها همیشه خود را مذاکره کننده های عملگرا و تاثیرگذاری می بینند. آن ها معتقدند بدون تاثیرات مخرب عربستان و نگاه ضد ایرانی آمریکایی، می توانند به توافق های موثری با کشورهای جهان برسند تا کاملا در اقتصاد جهانی ادغام شوند.به زبان دیگر، ترامپ کسی است که ایرانی ها می توانند با او معامله کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: بازگرداندن ایران به جامعه جهانی یک هدف راهبردی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر امور خارجه انگلیس گفت: بازگرداندن ایران به جامعه جهانی یک هدف راهبردی است.
به گزارش انتخاب به نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه در نشست مدیران ارشد بانک‌های اروپایی با وزیران امور خارجه آمریکا و انگلیس در لندن گفت: آمریکا نمی‌خواهد بر سر راه بانک‌ها و شرکت‌های تجاری اروپایی که خواهان تعامل با ایران هستند، قرار گیرد.
وی ادامه داد: در حقیقت برخی از شما و بانک‌های شما در اطراف خود چالش‌هایی را در رابطه با سیستم نظارتی آمریکا مشاهده می‌کنید. من می‌دانم که مسائل فنی زیادی وجود دارد که شما خواهان مطرح کردن آن هستید.هاموند گفت: آنچه من قصد دارم انجام دهم این است که از وزیر امور خارجه آمریکا بخواهم که یک چشم انداز کلی از موضع واشنگتن را ارائه کند.وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود ضمن تشکر از کری برای حضور در این نشست گفت: ما امروز اینجا هستیم و وقت گذاشتیم تا به صحبت‌های بانک‌های اروپایی گوش دهیم. آنچه که تلاش می‌کنیم به آن رسیدگی کنیم، شکاف میان تعهد سیاسی آمریکا برای اجرای توافق و دادن اجازه به ایران برای دسترسی به سیستم تجارت جهانی و سیستم مالی جهان و همچنین حقیقت آنچه که بانکهای اروپایی در عمل پیدا می‌کنند، است.
هاموند افزود: ما تلاش می‌کنیم این شکاف را کاهش دهیم. ما در تلاش هستیم تا جدایی میان قصد سیاسی و حقیقت جهان بانکداری را درک کنیم و تلاش کنیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم این جدایی را از بین ببریم تا به بانک‌های اروپایی و جهانی اجازه دهیم که از تجارت اروپا برای از سرگیری تجارت معمولی و الگوهای سرمایه‌گذاری با ایران حمایت کند. این چیزی است که تمامی ما می‌خواهیم از منفعت برجام که ایران انتظار و شایستگی آن را دارد، ارائه کنیم.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به هدف راهبردی خود که بازگرداندن ایران به جامعه بین‌الملل، عادی‌سازی روابط که شامل تجارت و روابط سرمایه‌گذاری با ایران می‌شود، برسیم باید در این زمینه موفق شویم. این اولین مانع در این رقابت است و اگر در آن شکست بخوریم هرگز شانس به نمایش گذاشتن تمامی مزایای دیگری که می‌توانیم از این توافق بیرون آوریم را نداریم، توافقی که سال گذشته برای دستیابی به آن وقت و انرژی زیادی صرف کردیم .منبع: ایسنا
نمایندگان آمریکایی با حضور در جلسه استماع امور خارجی کنگره، اطلاعاتی از پرونده ایران در تجارت جهانی ارائه کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان آمریکایی با حضور در جلسه استماع امور خارجی کنگره، اطلاعاتی از پرونده ایران در تجارت جهانی ارائه کردند.
به گزارش انتخاب به نقل از اسپوتنیک، جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا با سخنرانی در صحن کنگره اعلام کردند به احتمال قوی ایران بخشی از دارایی های خود را دریافت نخواهد کرد.«الیون انگل» با حضور در جلسه علنی کنگره اعلام کرد در صورتی که تحریم های اقتصادی علیه ایران برداشته شده است ولی ایران تا کنون تنها ۳ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده اش را دریافت کرده است.انگل به نقل از گزارش جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایران هنوز نمی تواند تمام دارایی های خود را بازپس بگیرد.روزنبرگ دیگر نماینده کنگره با حضور در جلسه استماع کمیته امور خارجی اعلام کرد تحریم های باقی مانده به خاطر آزمایش های موشکی و حقوق بشر باعث شده است بسیاری از شرکت های بین المللی حاضر نشوند با ایران معامله کنند.وی ادعا کرد آمریکا به هیچ وجه در این میان نقشی ندارد.
«ژوان زاریت» رئیس شبکه هماهنگی شرکت های تجاری آمریکا نیز در جلسه استماع کنگره حاضر شد و گفت: این بستگی به ایران دارد که چقدر تمایل شرکت های بین المللی را جذب کند.وی افزود: ایران برای حضور در جامعه اقتصاد جهانی باید به قوانین و استانداردهای بین المللی احترام بگذارد.منبع: مهر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد