سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران

50 سد کشور در آستانه سرریز

بارندگی‌های اخیر در کشور 218 میلی‌متر به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به میانگین دراز‌مدت تنها یک درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین 50 سد در آستانه سرریز شدن هستند.به گزارش مشرق، محمد حاج‌رسولی‌ها – مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی‌های کشور گفت: طی روزهای اخیر بارندگی‌های خوبی را در کشور شاهد بودیم که این امر نیز باعث شده جریانات سطحی کشور شرایط مطلوب‌تری را نسبت به گذشته داشته باشد. 

وی ادامه داد: علاوه بر شدت بارندگی‌ها محل نزولات جوی و نوع نزولات نیز موجب شد تا روان‌آب‌های خوبی را در سال جاری داشته باشیم، چرا که علی‌رغم افزایش 22 درصدی بارندگی‌ها شاهد افزایش 64 درصدی روان‌آب‌ها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم. مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به وضعیت حجم مخازن سدها اظهار کرد: در شرایط فعلی 67 درصد مخازن سدها پر شده و آب موجود در مخازن سد‌ها 33 میلیارد مترمکعب گزارش شده است. حاج‌رسولی‌ها با بیان این‌که حجم موجودی 50 سد کشور از 95 درصد بیشتر است، گفت: یعنی این سدها در آستانه سرریز شدن قرار گرفته‌اند. به گفته وی امسال شرایط بارندگی‌ها بسیار خوب بوده و در حوزه خلیج فارس و دریای عمان 61 درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم. دیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این‌که اکثر سدهای کشور در این حوزه قرار دارند، اظهار کرد: همین مساله موجب شد تا وضع حجم سدهای این حوزه خوب باشد. حاج رسولی‌ها با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور در فصل تابستان گفت: غیر از دو نقطه یکی در حوزه سد درودزن فارس و سد زاینده‌رود اصفهان در مابقی نقاط کشور وضعیت منابع‌ آبی خوب است. منبع: ایسنا

خسروشاهی موقتا رییس بیمه مرکزی شد

براساس اساسنامه بیمه مرکزی، پرویز خوشکلام خسروشاهی (قائم مقام فعلی) موقتا جایگزین محمد ابراهیم امین در بیمه مرکزی ایران شد.
به گزارش مهر، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با استعفای محمد ابراهیم امین از ریاست کلی بیمه مرکزی موافقت کرد و حالا این پرسش مطرح است که چی کسی جایگزین امین در بیمه مرکزی می شود؟
براساس ماده ۲۳ اساسنامه بیمه مرکزی،  در غیاب رئیس کل بیمه مرکزی ایران،  قائم مقام رئیس کل دارای کلیه اختیارات و وظایف قانونی او خواهد بود. برهمین اساس،  پرویز خوشکلام خسروشاهی قائم مقام فعلی،  خود به خود و تا اطلاع ثانوی، جایگزین محمد ابراهیم امین شد و دیگر نیازی به انتخاب سرپرست برای بیمه مرکزی توسط وزیر اقتصاد نیست.
همچنین ماده ۱۹ اساسنامه بیمه مرکزی تصریح می کند: رئیس کل بیمه مرکزی ایران و قائم مقام او به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیات وزیران و معاونان بیمه مرکزی ایران به پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی ایران و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی به موجب تصویبنامه هیات وزیران منصوب می شوند.
براساس ماده ۲۰ اساسنامه،  رئیس کل و قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی ایران برای مدت چهار سال منصوب می شوند و انتصاب مجدد آنان بلامانع است.

رئیس جدید صدا و سیما کیست؟ (+عکس)

 سرانجام بعد از ۱۸ ماه؛ محمد سرافراز از ریاست صداوسیما رفت و علی عسگری جانشین وی شد. کسی که گفته می‌شود از دوستان نزدیک عزت‌الله ضرغامی است. به گزارش عصر ایران به نقل از  ایلنا، علی عسگری ازجمله افرادی‌ست که از پیش از انقلاب اسلامی با نهضت حضرت امام خمینی(ره)؛ بنیانگذار انقلاب اسلامی؛ همراه بود. او به‌صورت مستمر فعالیت‌های فرهنگی علیه رژیم پهلوی داشته و حتی چند بار برای این مسئله بازداشت شده است.
عسگری؛ دارای کار‌شناسی مهندسی الکترونیک، کار‌شناسی ارشد مدیریت و دکتری سیستم و بهره‌وری است. وی در زمان دفاع مقدس در بخش‌های مدیریتی همچون صنایع هوا و فضا فعالیت می‌کرد و بعد از دفاع مقدس در بخش‌های فرهنگی محتلف مانند مشاوره دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعاملی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مدیرعاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاونت آموزشی سازمان صداوسیما، ریاست دانشکده صداوسیما و معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما فعالیت کرده است.

رئیس جدید صدا و سیما کیست؟ (+عکس)

عسگری از دوستان نزدیک عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صداوسیما است و عهده‌دار معاون فنی رسانه ملی  در دوران مدیریت ضرغامی بود. وی مدیریت کارهای مهمی همچون تبدیل سیستم پخش تلویزیون از آنالوگ به دیجیتال را برعهده داشت. عسگری همچنین از طرف اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس بر‌تر انتخاب شده و جایزه مدیر جهادی را دریافت کرده است.

شورای نگهبان باز هم لایحه بودجه سال 95 را رد کرد

برخی از اشکالات که اصلاح شده بود، از نظر شورای نگهبان ایرادش رفع شده، اما برخی از اشکالات شورا به قوت خود باقی مانده بودعضو حقوقدان شورای نگهبان، توضیحاتی را پیرامون آخرین وضعیت لایحه بودجه سال 95 ارایه داد.
به گزارش ایسنا، سیامک ره‌پیک گفت: در مورد اشکالاتی که در مرحله قبل به بودجه گرفته شد، مجلس محترم اصلاحاتش را انجام داد و آن اصلاحات در جلسه امروز مجددا مطرح شد.
وی افزود: برخی از اشکالات که اصلاح شده بود، از نظر شورای نگهبان ایرادش رفع شده، اما برخی از اشکالات شورا به قوت خود باقی مانده بود که آن ایرادات مجددا به مجلس عودت داده شد تا بررسی و اصلاحات آن را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه تحریم بیمه نفتکش‌ها به طور کامل برطرف شد، گفت: به دنبال نوسازی نفتکش‌ها با همکاری سازندگان داخلی هستیم.
به گزارش فارس، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه خوشبختانه هم‌اکنون تمام ظرفیت شرکت ملی نفتکش در حال استفاده است، گفت: در حال حاضر، نفتکش‌های ما براساس تعهدی که در گذشته به مشتریان سنتی داشت، در حال انتقال نفت خام این مشتریان است.
وی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم تا مشتری های قبلی خود را راضی نگه داریم، گفت: پس از برطرف شدن مشکل بیمه‌ای که خوشبختانه این موضوع به طور کامل حل و فصل شد و همچنین بحث حل شدن پرچم معتبر و همچنین نرخ‌گذاری بر روی خدمات، امیدواریم بتوانیم نفتکش‌های ایرانی را به بازارهای اروپایی نیز گسیل کنیم.به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در حال حاضر بیمه‌های مورد استفاده برای حمل و نقل دریایی، ترکیبی از بیمه‌های داخلی و خارجی است که حداکثر استفاده از بیمه های داخلی را در این زمینه می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه 13 کلوپ بیمه‌ای در جهان وجود دارد، گفت: خوشبختانه پس از رفع تحریم بیمه‌ای، این کلوپ‌ها اعلام کرده‌اند حاضر هستند بیمه نفتکش‌های ایرانی را نیز انجام دهند، بنابراین به طور قطع اعلام می‌کنم مشکل بیمه نفتکش‌ها کاملاً برطرف شده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به ظرفیت 15.5 میلیون تنی نفتکش جمهوری اسلامی گفت: بزرگترین ظرفیت را در بین شرکت‌های حمل و نقل دریایی داریم که البته سعی می‌کنیم این ظرفیت را افزایش ندهیم، زیرا اثر منفی در حمل و نقل دریایی نفت خواهد گذاشت، اما مذاکراتی را انجام می‌دهیم تا بهترین فاینانس را برای بازسازی و نوسازی نفتکش‌های ما داشته باشیم.صفایی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم با حمایت از ساخت داخل، بتوانیم نفتکش‌های خود را نوسازی و بازسازی کنیم که در همین راستا با 2 شرکت صدرا و ایزوایکو قرارداد داریم، شرکت صدرا قرار است 3 نفتکش و شرکت ایزوایکو نیز 2 نفتکش برای ما بسازد.
وی در پاسخ به فارس با اشاره به اینکه چرا نفتکش ساخته‌شده از شرکت ایزوایکو را تحویل نمی‌گیرید، گفت: این قرارداد مربوط به 12 سال پیش است که هزینه ساخت 2 نفتکش به طور کامل به این شرکت داده شد، اما در حال حاضر یک نفتکش به طور 70 درصد ساخته شده و نفتکش دیگر نیز هنوز هیچ کار اجرایی بر روزی آن انجام نشده است، اما با این حال مذاکراتی را با شرکت ایدرو داشتیم تا بتوانیم از شرکت ایزوایکو حمایت کرده و ساخت 2 نفتکش در این شرکت تسریع پیدا کند.

وزیر ارشاد: عربستان تیم مذاکره‌کننده ایران را تحقیر و از آنان انگشت‌نگاری کرد

خبرگزاری فارس: وزیر ارشاد: عربستان تیم مذاکره‌کننده ایران را تحقیر و از آنان انگشت‌نگاری کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیگیری‌هایی درباره وضعیت حج امسال ایرانیان و صدور روادید حجاج کشورمان شده ولی دولت عربستان همچنان کارشکنی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی جنتی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی با اشاره به آخرین وضعیت حج و زیارت اظهار داشت: تلاش می‌کنیم بحث حج را با سعودی‌ها حل کنیم، به این منظور هیأتی اعزام کردیم تا به مذاکره با آنها بپردازند ولی آنها با کارشکنی حاضر به دادن روادید به تیم مذاکره کننده نمی‌شدند.وی خاطرنشان کرد: از ابتدای ورود تیم مذاکره کننده ایرانی آنان را با بی‌اعتنایی تحقیر کردند و حتی از آنها انگشت‌نگاری شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخوردهای سعودی‌ها سرد و نامناسب بود، گفت: در این مذاکره در زمینه روادید، حمل و نقل هوایی و تامین امنیت حجاج مطالبی مطرح شد.وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در زمینه روادید حجاج ایرانی هیچ قولی نداده است که در مجموع نشان می‌دهد شرایط برای اعزام حجاج آماده نیست.وی عنوان کرد: ما تلاش خود را می‌کنیم تا اگر شرایط مساعد فراهم نشد معلوم شود کارشکنی از سوی آنها بوده است.

هاموند از بانک‌های انگلیسی خواست روابطشان را با تهران از سر گیرند

خبرگزاری فارس: هاموند از بانک‌های انگلیسی خواست روابطشان را با تهران از سر گیرند

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه برقراری رابطه اقتصادی با ایران، برای لندن سودمند است، بار دیگر از بانک‌های این کشور خواست شرکت‌های انگلیسی فعال در ایران را حمایت مالی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلستان روز پنج‌شنبه بار دیگر از بانک‌های این کشور خواست روابطشان را با ایران از سر بگیرند.وی در بیانیه‌ای که در نشریه «فایننشال تایمز» منتشر شده، گفته است: «ما خواستار آن هستیم که بانک‌هایمان بتوانند از شرکت‌های بریتانیایی فعال در ایران حمایت کنند.»آقای هاموند که قرار است امروز همراه با همتای آمریکایی‌اش، «جان کری»، برای بحث در مورد ایران با نمایندگان بانک‌های انگلیسی دیدار کند، گفت: «حمایت از تجارت مشروع با ایران، هم در راستای منافع اقتصادی ما است و هم ایران. بعد از این همه سال رابطه محدود، هنوز چالش‌هایی باقی مانده، اما داریم همراه با شرکای بین‌المللی خود، ایران و جامعه بانکی، برای حل آن‌ها تلاش می‌کنیم.»

وی افزود: «ما نباید این حقیقت را از یاد ببریم که ما به ان دلیلی اینجا هستیم که توانستیم به توافقی تاریخی برسیم که به ما از عدم توان ایران برای ساخت سلح هسته‌ای اطمینان داد. این توافق در ازای کاهش مرحله‌ای تحریم‌ها، شرایط سخت‌گیرانه‌ای را بر ایران تحمیل کرده است. اکنون ما موظف هستیم که از اثربخش بودن کاهش تحریم‌ها اطمینان یابیم.»به نوشته فایننشال تایمز، با وجود رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران، بانک‌های اروپایی همچنان از بیم تحریم‌های غیرهسته‌ای باقی مانده، از رابطه با تهران هراسان هستند.با این حال، کری روز سه‌شنبه گفت بانک‌ها خود مایل به رابطه با ایران نیستند و تحریم‌های آمریکا را بهانه می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد