سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سرنوشت قهرمانی فوتبال کشور در دستان آبی‌های اهواز/ تیر خلاص بر لیگ برتر

خبرگزاری فارس: سرنوشت قهرمانی فوتبال کشور در دستان آبی‌های اهواز/ تیر خلاص بر لیگ برتر

استقلال خوزستان تا کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فاصله‌ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، لیگ برتر فوتبال کشور سرانجام به ایستگاه آخر خود رسید و جمعه هفته جاری با معرفی قهرمان این رقابت‌ها به‌پایان می‌رسد.

مطمئناً فوتبال دوستان خوزستانی این روزها را پیش‌بینی نمی‌کردند، روزهایی که فولاد جایگاهی بسیار پایین‌تر از حد انتظار را دارد، استقلال اهواز بعد از آن همه حاشیه و جنجال و سر و صدا، اکنون به دسته پایین‌تر سقوط کرده و استقلال خوزستان مترصد کسب عنوان قهرمانی است.

شاید به‌واسطه میانه‌رو بودن همیشگی آبی‌پوشان نوپای شهر اهواز، فوتبال‌دوستان بهترین جایگاهی را که برای این تیم متصور بودند ششم تا نهم این رقابت‌ها بود، اما عبدالله ویسی و شاگردان بی ادعایش نتایجی را رقم زدند که در عین بی‌حاشیه‌ای، عنوان یک تیم بزرگ و با شخصیت را برای خود برگزیدند.

جمعه هفته جاری زنگ آخر لیگ برتر به صدا در خواهد آمد و در آن، تکلیف بالا و پایین جدول مشخص می‌شود.

در این بین، استقلال خوزستان به عنوان صدرنشین فعلی شانس بیشتری برای کسب عنوان نخست را داراست، اما به‌شرطی که در تهران اتفاق نادری رخ ندهد و راه‌آهن سد محکمی برای قرمزپوشان پایتخت باشد.

در این هفته، تراکتورسازان برای کسب سهمیه آسیا در تبریز از استقلال اهواز سقوط کرده پذیرایی خواهند کرد تا جوانان اهوازی ضمن اینکه در مقابل تیم خوب قلعه‌نویی خودی نشان دهند، عرصه را برای تراکتورسازان تنگ کرده تا در بالای جدول به‌دست آبی پوشان اهوازی تغییری ایجاد شود و سپس به لیگ دسته اول نقل‌مکان کنند.

در مشهد نیز سیاه‌جامگان آخرین امیدهای خود را برای بقا در مقابل ملوان خواهد آزمود، این دیدار اگر با برد سیاه‌جامگان همراه باشد، حاوی لحظات تراژدیکی برای مشهدی‌ها خواهد بود.

سایپا و نفت تهران نیز در کرج به مصاف هم خواهند رفت تا منصوریان بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس‌وار، حال در تلاش برای کسب سهمیه آسیایی برای نفتی‌های تهران باشد.

در ورزشگاه فولادشهر اصفهان نیز، سپاهان و پدیده یک دیدار کاملاً تشریفاتی را برگزار خواهند کرد تا این فصل ناخوشایند برای سپاهانی‌ها سرانجام به پایان برسد.

پرویز مظلومی نیز اندک امیدهای خود را به قم خواهد برد تا شاید مقابل صبا اتفاقات نادری رخ دهد و جام سر از قم در آورد که این احتمال یک در هزار است.

فولادشهر اهواز نیز در آخرین رویارویی خود در خانه و در ورزشگاه تختی در مرکز شهر اهواز میزبان گسترش فولاد تبریز خواهد بود تا جدال تشریفاتی خود را برگزار کنند، شهر اهواز در این روز میزبان دو مسابقه لیگ برای خواهد بود.

اما حساس‌ترین دیدارهای این هفته در اهواز و تهران و در دو ورزشگاه غدیر و آزادی برگزار می‌شود جایی که دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند، و در این بین تیمی قهرمان است که گل بیشتری در پس برد خود به ثمر برساند.

قرمزپوشان پایتخت در تفاضل، دو گل از آبی پوشان شهر اهواز عقب هستند این موضوع باعث شده که شانس آبی‌ها برای کسب جام بیشتر شود.

شاگردان ویسی در این دیدار ذوب‌آهن اصفهان را در پیش روی دارند که خود را برای حضور در دیدار فینال مقابل استقلال تهران در خرمشهر آماده می‌کنند و قطعاً در این مصاف از ریسک کمتری استفاده خواهند کرد، این تنها شانس باقیمانده ذوب‌آهن برای آسیایی شدن است.

استقلالی‌ها با تکیه بر هنر جوانان بی ادعای خود می‌توانند تاریخ‌ساز شود، استقلال خوزستان در این روز آبی‌تر از همیشه خواهد بود و می‌تواند با کسب یک پیروزی قاطع، قلب‌های بسیاری شاد کند و خوزستان را برای سومین بار صاحب جام قهرمانی لیگ برتر کند، در حالی که روز دوشنبه نیز صنعت نفت آبادان می‌تواند با برد مقابل فجرسپاسی شیراز، دومین افتخار را برای فوتبال خوزستان در کمتر از یک هفته کسب شود.

خاستگاه مردم خوزستان کسب افتخار توسط تیم‌های ورزشی بوده و این تنها دلیل شادابی و هیجان جوانان خوزستانی است.   

این دیدار را ویسی و یارانش قطعاً محکم آغاز خواهند کرد و آخرین ضربه را محکم‌تر می‌زنند، تا جام شادی را به مردم خوزستان هدیه دهد.  

در تهران نیز، پرسپولیس میزبان راه‌آهنی خواهد بود که در لبه پرتگاه قرار دارد و تلاش می‌کند شاگردان برانکو را در آزادی متوقف کند یا در مقیاس پایین‌تر در مقابل دیدگان میلیون‌ها بیننده این بازی، بازی خوبی را از خود ارائه دهد.

در حالی که راه‌آهنی نیز هنوز روزنه‌های امیدی برای بقا دارند، روز خوبی برای برخورد با پرسپولیس برای آنان انتخاب نشده است و حال که این میهمانی در آزادی پا برجا خواهد بود، قطعاً زردپوشان تهرانی در مقابل دوربین‌های تلویزیونی خودی نشان خواهند داد از خجالت پرسپولیسی‌ها در می‌آیند.

البته حواشی و شایعات زیادی در فضای مجازی طی روز گذشته مبنی بر حرکاتی از سوی هدایتی برای قهرمانی پرسپولیس گسترده شده، اما این تفکر غلط است که راه‌آهن با دست خود سقوط را به جان بخرد به امید اینکه سال آینده با هزینه بیشتری به لیگ برتر بازگردد.

روز جمعه را می‌توان یکی دیگر تراژدی‌های فوتبال ایران نامید، چراکه این روز سرشار خواهد بود از اشک‌ها و لبخندهای مشتاقان بسیاری در اقصی نقاط کشور به عشق به معرض نمایش خواهد گذاشت.

................................
گزارش از علی دایلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد