سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گله مندی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان از عملکردضعیف دربحث مشاغل خانگی

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از عملکرد ضعیف برخی دستگاه ها و بانک های خوزستان در بحث مشاغل خانگی گلایه کرد.

به گزارش ایرنا مهرداد نیکو سه شنبه در شورای اشتغال خوزستان در محل سرسرای استانداری در اهواز بیان کرد: با عملکرد ضعیف برخی دستگاه ها و بانک ها در خوزستان مطرح کردن بحث مشاغل خانگی در شورای اشتغال مناسب این استان نیست و فایده ای ندارد.
وی گفت: پارسال اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات بانکی در بحث مشاغل خانگی به خوزستان اختصاص یافت اما متاسفانه برخی بانک ها و دستگاه های استان در جذب و پرداخت این اعتبار همکاری نداشتند؛ به عنوان مثال بانک صادرات تنها سه درصد در پرداخت تسهیلات همکاری داشت.
وی افزود: چندین جلسه پیگیری بحث مشاغل خانگی در خوزستان برگزار شد اما به هیچ نتیجه ای نرسیدیم و اکنون به جایی رسیدیم که باید گفت این موضوع دیگر ارزش پیگیری ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: باید این موضوع آسیب شناسی شود که چرا استان های دیگر در بحث مشاغل خانگی موفق بوده ولی خوزستان اینقدر ضعیف عمل کرد.
نیکو گفت: در سفر فروردین امسال سخنگوی دولت به خوزستان، هفت محور اقتصادی برای طرح کوتاه مدت اقتصاد مقاومتی در خوزستان معرفی شد که در مدت یک ماه باید اطلاعات این پروژه ها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تحویل داده می شد.
وی افزود: یک هفته دیگر از زمان تعیین شده باقی مانده و اطلاعات چهار محور مشخص شده و سه محور دیگر نیز تا پایان یک هفته آماده خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: هفت محور شامل دریافت اطلاعات در مورد بنگاه های اقتصادی نیمه فعال استان، ناوگان فرسوده،پرورش ماهی در قفس، سواحل جنوبی، شرکت های دانش بنیان و بحث کشاورزی خوزستان است.
نیکو افزود: در بررسی انجام گرفته یک هزار و 600 بنگاه نیمه فعال و راکد در خوزستان شناسایی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد