سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مقتدایی زیر بار فشار برای استعفا نرفت/ اعلام بازنشستگی یک برکناری محترمانه است

خبرگزاری فارس: مقتدایی زیر بار فشار برای استعفا نرفت/ اعلام بازنشستگی یک برکناری محترمانه است

یک منبع آگاه گفت: با رایزنی منتخبان مجلس در اعتراض به تغییرات گسترده در استان خوزستان توسط استاندار، دولت فشار زیادی برای استعفای استاندار آورد اما مقتدایی زیر بار نرفت و بالاخره توافق بر اعلام بازنشستگی برای برکناری محترمانه شد.

یک منبع آگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: اینکه معاون سیاسی وزیر کشور در حالی که استاندار خوزستان در حال صدور احکام فرمانداران جدید خود بود، بدون اطلاع قبلی و یک باره به اهواز بیاید و اول صبح مراسم تودیع برگزار کند و بعد اعلام کند به درخواست استاندار با درخواست بازنشستگی وی موافقت شده طنزآمیز است.

وی افزود: استاندار خوزستان با قاطعیت در حال جابه‌جایی فرمانداران و انجام تغییرات دلخواه خود بود و حتی چند روز پیش مشاور اجرایی برای خود منصوب کرده بود، لذا بحث علاقه مقتدایی به رفتن یک دروغ است.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: دولت بین برکناری، استعفای اجباری و اعلام بازنشستگی به دلیل زیر بار نرفتن مقتدایی به استعفا، ناگزیر به انتخاب راه سوم و اعلام بازنشستگی زودهنگام استاندار خود در خوزستان شد.

وی تصریح کرد: مقتدایی اهل استعفا دادن در اوج کار و برنامه‌های خود نبود و اینکه معاون سیاسی کشور برای تلطیف فضا از درخواست استاندار خوزستان برای بازنشستگی خبر داده بیشتر به شوخی و بازی با افکار عمومی شبیه است.

وی گفت: دولت برای کسب رضایت راه‌یافتگان به مجلس، بین مجلس آینده و استاندار خود، مجلس آینده را برگزید.

این منبع گفت: برکناری مقتدایی چند روز مانده به تشکیل مجلس دهم پیام روشنی مبنی بر برنامه‌ریزی جدی دولت برای همراهی مجلس جدید با دولت بوده که این واقعیت انکارناپذیری است.

وی ادامه داد: دامنه تغییرات مدیریتی در خوزستان با توجه به ترکیب نمایندگان خوزستان در مجلس دهم، تنها تغییر استاندار اکتفا نخواهد شد و دامن برخی مدیران‌کل و حتی فرمانداران را خواهد گرفت.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر منتخب مردم شادگان در مجلس دهم با خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه مردم منتظر تغییرات بزرگ در استان باشند، اظهار کرد: این اظهارات دقیقاً در حال تحقق یافتن است و البته برخی تغییرات مدیریتی در استان به ویژه در سطح مدیران کل بسیار ضروری است.

این منبع در خصوص گزینه‌های احتمالی جانشین مقتدایی گفت: هنوز دقیقاً نمی‌توان به گزینه قطعی اشاره کرد اما به نظر می‌رسد اجماع خوبی بین منتخبان مجلس دهم با دولت بر روی گزینه جدید استانداری خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد