سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حدیث روز/ سخن امام حسین(ع) درباره پیشوایان واقعی مردم

امام حسین علیه السلام: ما خاندان، یاوران، اوصیاء، وارثان و سزاوارترین مردم براى دست یافتن به مقام پیامبر(ص) در میان مردم هستیم.
مشرق- امام حسین علیه‌السلام فرمودند: خداوند، محمّد صلی الله علیه و آله را براى خلقش برگزید و با پیامبرى گرامیش داشت و او را براى رسالت خود برگزید.
سپس خداوند، او را در حالى نزد خود برد که حضرت صلی الله علیه و آله براى بندگان خدا خیر خواسته بود و آن چه را که براى آن فرستاده شده بود رسانده بود. ما خاندان، یاوران، اوصیاء، وارثان و سزاوارترین مردم هستیم براى دست یافتن به مقام او در میان مردم
اما قوم ما این مقام را از ما گرفتند و به خود اختصاص دادند و ما هم بدین امر تن دادیم و از تفرقه تنفّر و عافیت (جامعه مسلمین) را خوش داشتیم و این در حالى است که مى‌دانیم ما به این حقّ که حقّ ماست، سزاوارتر از کسانى هستیم که آن را در اختیار گرفته‌اند.

متن حدیث:

الإمام الحسین علیه السلام: إنَّ اللّه َ اصطَفى مُحَمَّدًا صلی الله علیه و آله عَلى خَلقِهِ، و أکرَمَهُ بِنُبُوَّتِهِ، و اختارَهُ لِرِسالَتِهِ، ثُمَّ قَبَضَهُ اللّه ُ إلَیهِ و قَد نَصَحَ لِعِبادِهِ، وبَلَّغَ ما اُرسِلَ بِهِ صلی الله علیه و آله. و کُنّا أهلَهُ و أولِیاءَهُ و أوصِیاءَهُ و وَرَثَتَهُ و أحَقَّ النّاسِ بِمَقامِهِ فِی النّاسِ، فَاستَأثَرَ عَلَینا قَومُنا بِذلِکَ، فَرَضینا و کَرِهنَا الفُرقَةَ، و أحبَبنَا العافِیَةَ،
و نَحنُ نَعلَمُ أنّا أحَقُّ بِذلِکَ الحَقِّ المُستَحَقِّ عَلَینا مِمَّن تَوَلاّهُ.





«البدایة والنهایة،8،ص157 -  تاریخ الطبری،5،ص157»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد