سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شهید شاخص بسیج رسانه خوزستان انتخاب شد

خبرگزاری فارس: شهید شاخص بسیج رسانه خوزستان انتخاب شد

مسئول بسیج رسانه خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته شهید احمد غدیریان به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه استان در سال 95 انتخاب شد.

عادل نوروزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز درباره انتخاب «شهید احمد غدیریان» به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه خوزستان اظهار داشت: به منظور ادای دین به این شهید عرصه رسانه تلاش شد تا با پیگیری‌های مستمر و جمع‌آوری اسناد و مدارک در سال جاری برنامه‌هایی برای معرفی جنبه‌های مختلف شخصیتی و معرفتی این شهید برگزار شود.

وی افزود: برای گام نخست با همکاری خانواده شهید، به ویژه برادر بزرگوار ایشان حسن غدیریان و نیز برخی دوستان این شهید مطالب، خاطرات و تصاویر ارزشمندی تهیه و به مراجع تصمیم‌گیر داده و در ‌‌نهایت مقرر شد تا این شهید بزرگوار به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه خوزستان در سال 95 معرفی شود.

مسئول بسیج رسانه خوزستان در پایان با اشاره به اینکه برنامه‌های را تا پایان سال برای پاسداشت مقام این شهید در نظر گرفته‌ایم، تأکید کرد: از تمامی اصحاب رسانه استان تقاضا داریم تا در این مسیر ‌‌نهایت همکاری را با این سازمان داشته باشند.

به گزارش فارس، شهید احمد غدیریان در آذر 1341 در خانواده‌ای متدین و مذهبی در اهواز به دنیا آمد. پسری باهوش، شلوغ، پرهیاهو و در عین حال نمونه اخلاق بود. دوران دبستان و راهنمایی را به همراه برادر شهیدش محسن- که انس و علاقه شدیدی به هم داشتند- در مدرسه جعفری گذراند و مقطع متوسطه را نیز در کنار او در دبیرستان کریم فاطمی (شهدای فعلی) سپری کرد.

آغاز دبیرستان وی همزمان با شکوفا شدن انقلاب در آن بحبوحه بود. در آن دوران، بچه‌های مسجد جزایری که احمد هم جزیی از آن‌ها بود، پاتوقشان نبش خیابان حافظ بود و تظاهرات روزانه همیشه از آنجا شروع می‌شد حضور احمد در این تظاهرات دایمی و پررنگ بود.

شهید غدیریان با تشکیل حزب جمهوری اسلامی جزء اولین افرادی بود که به عضویت این حزب درآمد و در‌‌ همان راستا، اولین خبرنگار افتخاری روزنامه جمهوری اسلامی تحت پوشش حزب جمهوری شد و حدود 2 سال بدون دریافت هیچ گونه حقوق و مزایایی تا به هنگام شهادتش به صورت حرفه‌ای با آن روزنامه همکاری کرد.

احمد در زمینه خبرنگاری علاقه، مهارت و پشتکار فوق‌العاده‌ای داشت و سعی می‌کرد اخبار جنگ تحمیلی را قبل از همه رسانه‌ها به دست آورده و به اطلاع روزنامه برساند، به گونه‌ای که اعضای مرکز روزنامه جمهوری اسلامی می‌گفتند: خبرهایی که احمد از جنگ تحمیلی به ما می‌داد از خبرهای صدا و سیما هم تازه‌تر بود.

سرانجام صبح روز 27 شهریور 60، هل من ناصر ینصرنی حسین زمانش، یعنی خمینی کبیر را لبیک گفت و در دهلاویه در غرب سوسنگرد به برادرش محسن و دیگر شهدا پیوست و به سوی معبودش سفر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد