سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رئیس ستاد انتخابات خوزستان: انتخابات خوزستان در امنیت و آرامش برگزار شد

اهواز – ایرنا – رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان در امنیت و آرامش برگزار شد.

فرج‌اله خبیر شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در برخی شعب مشارکت خوب بود و در برخی حوزه ها مشارکت پایین بود که با توجه به پایین بودن حساسیت مرحله دوم انتخابات نسبت به مرحله اول، این میزان مشارکت قابل انتظار بود.
وی تعداد افراد دارای شرایط رای دادن در شش حوزه انتخابیه خوزستان را دو میلیون و 190 هزار و 996 نفر اعلام کرد و گفت: 717 هزار و 504 نفر در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه ها شرکت کردند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان میزان مشارکت رای دهندگان در این مرحله از انتخابات را 32.75 درصد عنوان کرد و افزود: تعداد آرای صحیح در این دوره 701 هزار و 644 رای بود.
وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه آبادان با 213 هزار و 438 نفر واجد شرایط ، آرای ماخوذه 42 هزار و 26 و تعداد آرای صحیح 40 هزار و 726 رای بوده که درصد مشارکت 19.7 درصد است.
خبیر افزود: در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه با یک میلیون و 134 هزار و 274 نفر واجد شرایط، تعداد آرای ماخوذه 267 هزار و 589 رای و تعداد آرای صحیح 259 هزار و 390 رای بوده که میزان مشارکت 23.6 درصد است.
وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک با 225 هزار و 215نفر واجد شرایط، تعداد آرای ماخوذه 132 هزار و 756 رای و تعداد آرای صحیح 131 هزار و 419 رای بوده که درصد مشارکت 58.9 درصد بود.
خبیر اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان با 305 هزار و 43 نفر واجد شرایط، تعداد آرای ماخوذه 107 هزار و 321 رای و تعداد آرای صحیح 104 هزار و 950 رای بوده که میزان مشارکت 35.2 درصد است.
وی همچنین گفت: در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری با 145 هزار و 93 نفر واجد شرایط، تعداد آرای ماخوذه 84 هزار و 355 رای و تعداد آرای صحیح 82 هزار و 966 رای بوده که میزان مشارکت 58.1 درصد است.
معاون استاندار خوزستان ادامه داد: در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل با 167 هزار و 933 نفر واجد شرایط، تعداد آرای ماخوذه 83 هزار و 457 رای و تعداد آرای صحیح 82 هزار و 193 رای بوده که میزان مشارکت 49.7 درصد است.

* پایان فرآیند یکساله انتخابات
رئیس ستاد انتخابات خوزستان همچنین گفت: در مرحله اول دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان 10 نفر راهی مجلس شدند و مرحله دوم انتخابات نیز برای تعیین هشت نفر باقیمانده در شش حوزه انتخابیه برگزار شد.
وی اظهار کرد: فرآیند برگزاری این انتخابات از یک سال پیش آغاز شده و بویژه کار آموزش همه عوامل اجرایی در سطح حوزه های انتخابیه با حساسیت پیگیری شد که این کار با همکاری بخشداران و فرمانداری ها انجام شد.
به گفته وی، ستاد انتخابات خوزستان جلسات مکرری با عوامل اجرایی و هیات های اجرایی و فرمانداران حوزه های اصلی و فرعی در این مدت داشت و آموزش و توجیه آنها نسبت به قوانین و مقررات تاثیر مطلوبی در نحوه برگزاری این انتخابات و امنیت و آرامش آن داشت.
خبیر افزود: مجموعه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد انتخابات که مسئولیت آن با معاونت توسعه انسانی استاندار بود نیز کاملا فعال بود و تمام امکانات و ملزومات فراهم و در دسترس بخشداران و فرمانداران قرار گرفت.
وی اضافه کرد: کمیته فناوری اطلاعات استانداری با توجه به نقش مهم فناوری اطلاعات در سال های اخیر نیز نقش مهمی در آموزش اعضا بویژه کار دستگاه های احراز هویت ایفا کرد.
خبیر تعداد شعب اخذ رای را در خوزستان یک هزار و 664 شعبه در مرحله دوم عنوان کرد و گفت: همه حوزه های انتخابیه با آمادگی لازم وارد عرصه انتخابات شدند و کار اخذ رای را در روز جمعه به خوبی و با موفقیت به پایان بردند.
وی اظهار کرد: در طول این دوره تلاش شد با 16 نفر نامزد انتخابات در مرحله دوم تعامل داشته، و آنها نسبت به وظایف و مسئولیت های خود توجیه شوند که همین روابط یکی از عوامل تاثیر گذار در حوزه های انتخابیه بود.
معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه فرآیند تبلیغات نامزدها در مهلت قانونی انجام شد افزود: تبلیغات با کمترین مشکل در خوزستان به پایان رسید و نظم و انضباط بهتری نسبت به مرحله اول برقرار بود؛ از سوی دیگر نامزدها از روش های جدیدی در تبلیغات استفاده کردند که می توان در دوره های بعدی نیز از آنها بهره برد.
وی همچنین گفت: شعب اخذ رای در روز انتخابات در موعد مقرر مستقر شده و تمامی دستگاه های احراز هویت به صورت آنلاین با سامانه های فرمانداری ها و استانداری برقرار شدند و توانستیم رصد کنیم.
به گفته وی، ایرادات و مشکلاتی که در شعب بوجود آمد در کوتاه ترین زمان رفع شد.
خبیر گفت: طبق ماده 68 قانون انتخابات، هیات های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه موظفند تا دو روز پس از اعلام نتیجه اخذ رای انتخابات، شکایات واصله را بپذیرند و حداکثر در مدت هفت روز از تاریخ دریافت شکایات در جلسه مشترک هیات های اجرائی و نظارت حوزه انتخابیه به آنها رسیدگی کنند.
رئیس ستاد انتخابات خوزستان در ادامه از مردم خوزستان برای مشارکت خوب آنها در مرحله اول و دوم انتخابات و از همه دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم در خوزستان تقدیر کرد و اظهارکرد: نامزدهای این دوره از انتخابات نیز فضا را به گونه ای رقابتی کرده و شور و هیجان ایجاد کردند که مردم پای صندوق های رای آمدند.
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 10 اردیبهشت برای انتخاب هشت نماینده باقی مانده ، در شش حوزه اصلی خوزستان برگزار شد. مرحله اول هفتم اسفند 94 برگزار شده بود.
خوزستان 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد