سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

انتقال یک سوم سپرده‌های پتروشیمی به خوزستان مشکل اشتغال را حل می‌کند

خبرگزاری فارس: انتقال یک سوم سپرده‌های پتروشیمی به خوزستان مشکل اشتغال را حل می‌کند

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: اگر یک سوم سپرده‌ها و گردش مالی صنایع پتروشیمی به استان خوزستان و بندر ماهشهر منتقل شود مشکل اشتغال این منطقه حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، منصور قمر ظهر امروز در همایش ملی توسعه کارآفرینی در تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته شهرستان بندر ماهشهر هم‌اکنون دارای 278 هزار نفر جمعیت بوده که از این تعداد 16 هزار 971 نفر بیکار است.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های فراوان موجود در این شهرستان این تعداد بیکار به هیچ عنوان برازنده منطقه و استان نیست که باید برای رفع این مشکل گام‌های اساسی برداشته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: وجود اداره‌کل بنادر و دریانوردی، اسکله‌های فعال، 200 لنج مجوزدار، 400 لنج بدون مجوز، راه‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و ... همه ظرفیت‌هایی است که می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی شهرستان و استان را فراهم کند.

قمر متذکر شد: صنعت پتروشیمی، شیلات، کشاورزی و ظرفیت‌هایی که به آن اشاره شد زمینه را برای کسانی که در رأس اشتغال‌زایی هستند و قصد اقدام دارند کاملاً فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با به فرجام رسیدن برجام فضای التهاب سابق وجود ندارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند به سهولت و با فراغ بال اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: یکی از موانع مهم سرمایه‌گذاری پیچ و خم‌های فراوان اداری است که سرمایه‌گذار را از ادامه راه منصرف می‌کند.قمر بیان اینکه صنایع پتروشیمی منطقه 7 میلیارد دلار گردش مالی دارند، اظهار کرد: پول‌های پتروشیمی در بانک‌های تهران سرمایه‌گذاری می‌شود و اگر یک سوم  سپرده‌های پتروشیمی‌ها به استان و شهرستان منتقل شود، علاوه بر حل مشکل اشتغال، مشکل 16 هزار و 971 بیکار در بندر ماهشهر برطرف خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد