سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

چرا بی‌سوادی در خوزستان ریشه‌کن نشده است؟

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: راه‌های ورود به بی‌سوادی بسته نشده‌اند و هر ساله افرادی به دلایل مختلف به جامعه بی‌سوادان اضافه می‌شوند که این موضوع از چالش‌های ما در ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

موسی شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات حوزه سوادآموزی استان در سال 94، اظهارکرد: ابلاغ استمرار طرح آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و طرح آموزش کودکان و نوجوانان 10 تا 20 ساله به شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، آموزشی و مذهبی بین سوادآموزان، انعقاد قراردادهایی با 21 مؤسسه غیردولتی و نهادهای اجرایی به‌منظور شتاب‌دهی به فعالیت‌های سواد‌آموزی، انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با رؤسای آموزش‌و‌پرروش در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی و تشکیل مستمر جلسه شورای پشتیبانی در استانداری با حضور استاندار و فرمانداران از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در سال گذشته است.

وی ادامه داد: تحت پوشش قرار دادن 50 هزار نفر بی‌سواد و کم‌سواد که نسبت به سال 93 رشد 11 درصدی داشته است، پالایش و ثبت اطلاعات اسمی دانش‌آموزان پایه پنجم از سال 1353 تا 1378 شامل یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز برای رهگیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی، از دیگر فعالیت‌های معاونت سوادآوزی در سال 94 بوده است.

شیخی همچنین درباره اولویت‌های این حوزه در سال جاری گفت: کاهش میزان بی‌سوادی، تعمیق و تثبیت سواد بین نوسوادان در گروه سنی 10 تا 49 سال به‌خصوص اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان 10 تا 20 سال و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و منابع درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به‌منظور کاهش نرخ بی‌سوادی از اهمّ اولویت‌های سوادآموزی امسال در استان خواهد بود.

 

وی با بیان این‌که راه‌های ورود به بی‌سوادی بسته نشده است، گفت: نداشتن اطلاعات دقیق اسمی و نشانی افراد محروم از سواد، بازگشت به بی‌سوادی به‌دلیل عدم استمرار آموزش و استقبال پایین بی‌سوادان از برنامه‌های آموزشی و مسائل و مشکلات اقتصادی و نارسایی‌های فرهنگی از مهم‌ترین چالش‌های استان در حیطه سوادآموزی است. در حال حاضر حدود پنج هزار نفر آموزش‌دهنده از طریق مؤسسات غیردولتی و خصوصی در فرآیند آموزش بی‌سوادان و نوسوادان همکاری و مشارکت دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد