سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دستگیری باند سارق میراث فرهنگی در گتوند

گتوند - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گتوند از دستگیری اعضای یک باند سارق میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد و گفت:این سارقان حیر حفاری در یکی از محوطه های باستانی گتوند دستگیر شدند.

یعقوب نگهداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در پی دریافت اطلاعات پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان مبنی برحضور هفت سارق میراث فرهنگی اقدام لازم برای دستگیری آنان آغاز شد.
وی افزود: این سارقان حین ارتکاب جرم و حفاری در یکی از مناطق تاریخی و میراث فرهنگی در بخش عقیلی شهرستان گتوند با کمک نیروی انتظامی و پایگاه حفاظت میراث فرهنگی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
نگهداری افزود:‌به همراه سارقان ، یک دستگاه خودرو ،یک قبضه سلاح شکاری به همراه فشنگ و تعدادی وسایل حفاری توقیف شد.
وی با تقدیر و تشکر از حضور به موقع نیروی انتظامی و همکاری مقام قضایی شهرستان در این رابطه گفت:متهمان برای تحقیقات تکمیلی و محاکمه در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گتوند در پایان خاطرنشان کرد:اشیاء قدیمی و عتیقه نماد فرهنگ و شناسنامه یک قوم و ملت است و با سودجویانی که قصد تخریب ویا سرقت این آثار را دارند به شدت برخورد می شود.
در تیرماه سال 1394 نیز تعداد 581 سکه تاریخی مربوط به دوره قبل از اسلام و دوره ایلیمایی از یک قاچاقچی در گتوند کشف شد.
تپه باستانی چغا، قلعه رستم ،گچ سنگی ،آسیاب ها ، سنگ اژدها (برد اژدها) ،کوه طبل خانه ، از جمله آثارتاریخی شهرستان گتوند می باشند.
شهرستان گتوند یکی از شهرهای تاریخی استان خوزستان بوده که با 74 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان واقع شده است.
7467/6068

انتهای پیام /*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد