سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هیات آلمانی ظرفیت های سرمایه گذاری در دزفول را بررسی کرد

دزفول - ایرنا - گروه هشت نفره از سرمایه گذاران آلمانی در سفر به دزفول ظرفیت های سرمایه گذاری در این شهرستان را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا شهردار دزفول در نشستی که به منظور تبادل اطلاعات با این سرمایه گذاران برگزار شد با تشریح موقعیت جغرافیایی استان خوزستان و شهرستان دزفول گفت:شهرستان دزفول با 450 هزار نفر جمعیت شهری تاریخی و گردشگری است که موسسه شرق شناسی شیکاگو قدمت تپه های چغامیش دزفول را هشت هزار سال پیش از میلاد تخمین زده است.
محمدرضا کرمی نژاد افزود:در تپه های چغامیش دزفول نخستین سند دریانوردی جهان ،لوح های تکامل موسیقی و مهره های استوانه ای چند هزار ساله کشف شده است ضمن اینکه در منطقه 1700 ساله جندی شاپور نیز نخستین دانشگاه و مرکز علمی جهان پایه ریزی شد که در پزشکی و نجوم و فلسفه تدریس می شد و دارای کتابخانه و بیمارستان بوده است.
وی وجود پل باستانی 1750 ساله ،240 هکتار بافت تاریخی منحصر بفرد ،آسیاب های آبی ،مسجد جامع،حمام ها وخانه های تاریخی را از دیگر ظرفیت های این شهرستان عنوان کرد و گفت:به دلیل تزیینات آجری شهر دزفول این شهر به عنوان بزرگترین شهر خشتی دنیا مطرح شده است.
کرمی نژاد اظهار کرد:وجود دریاچه،آب و زمین کشاورزی حاصلخیز موجب تولید سالانه 2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و مقام نخست تولید گل مریم و مقام دوم تولید گل رز از ظرفیت های دزفول در بخش کشاورزی است.
وی همچنین به سفر 2،5 میلیون مسافر نوروزی به شهرستان دزفول در ایام نوروز اشاره کرد و ظرفیت های سرمایه گذاری در این شهرستان را تشریح کرد و گفت:دزفول ظرفیت سرمایه گذاری در زمینه زباله و پسماند ، چرخه پردازش ، دفع ، زباله سوز ، فرآیند کودسازی و بازیافت ، نخاله های ساختمانی ، آسفالت جدید و نانو ، شهر الکترونیک ،تاسیس موزه و حمل و نقل درون شهری و نیروگاه خورشیدی دارد.
گروه هشت نفره سرمایه گذار آلمانی به سرپرستی محبوب مدیر عامل شرکت خانه ایران در آلمان نیز در این دیدار به بیان ظرفیت های شهر ارفورت ایالت تورنگن آلمان پرداختند و از جاذبه های تاریخی و گردشگری دزفول از جمله حمام کرناسیان و بازار قدیم دیدن کردند.
این گروه پیش از این با حضور در همدان تفاهم نامه خواهر خواندگی شهر ارفورت با همدان را امضا کرده اند و به دنبال خواهر خواندگی یکی دیگر از شهرهای آلمان با دزفول هستند.
7278/6068

انتهای پیام /*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد