سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

واکنش محسن رضایی به اهانت سعودی‌ها

محسن رضایی اهانت عربستان سعودی در اضافه کردن 4 بند در بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را بدعتی نوین دانست و تنها راهکار جلوگیری از این بی حرمتی ها نسبت به کشورمان را تنبیه متناسب از سوی ایران قلمداد کرد.
به گزارش مشرق، این یادداشت کوتاه که در قالب مطلبی در اینستاگرام شخصی محسن رضایی انتشار یافته، به شرح زیر می باشد:
عربستان از مرز شرارت عبور کرده و به مرز دیوانگی رسیده است!
در اجلاس اخیر سازمان همکاری های اسلامی، عربستان با فشار و خرج میلیون‌ها دلار که نمونه آن اعتراف کمک 700 میلیون دلاری به مالزی بود، چهار بند را در بیانیه پایانی علیه ایران اضافه کرد. در تاریخ این اجلاس چنین اهانتی به ایران نشده بود.
رفتار عربستان سعودی از مرز شرارت به مرز دیوانگی رسیده است و اگر این دیوانه شرور تنبیه نشود، این اهانت ها ادامه خواهد داشت. منبع: ایسنا

هدف عربستان از اقدامات ضد ایرانی چیست؟

رئیس حزب "الوفاء للمقاومة" در پارلمان لبنان،اقدام سعودی ها در خصوص گنجاندن بندهای ضد ایرانی در بیانیۀ اجلاس استانبول (اجلاس سازمان همکاری اسلامی) را گامی در جهت نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.
به گزارش مشرق، محمد رعد، "تروریسم تکفیری" را مکتبی منحرف از مسیر تمام مکاتب اهل تسنن توصیف کرد و گفت: ما امروز با کسانی مواجهیم که این تکفیری ها را به دیگر کشورها روانه کرده اند و با توافق های سرّی با اسرائیل که مقدمه دوستی های آشکار آنان با این رژیم است؛ کینۀ خود را نسبت به مقاومت آشکار کردند.
وی در مراسم یادبود سومین روز شهادت علی نبیل حمدان در شهرک کفرملکی خاطرنشان کرد، در اجلاس استانبول حلقۀ اقدامات خصمانۀ خود و طرح مقابله با اسلام ناب محمدی را کامل کردند. با پول و اعمال زور بر سازمانی که نام همکاری اسلامی بر آن است؛ ایران را به بهانۀ دخالت در امور کشورهای عربی محکوم کردند.
رعد تصریح کرد، اگر معیار محکومیت، دخالت در امور کشورهای عربی است پس عربستان در سوریه، یمن و مصر چه می کند؟ در لبنان چه می کند؟ اگر معیار محکومیت این است عربستان اولین کشوری است که باید به دلیل دخالت در امور سایر کشورها محکوم شود. البته مسأله این نیست... مسأله این است که عربستان چون می خواهد با اسرائیلی ها تفاهم نامه امضا کند قدم به قدم به او نزدیک تر می شود.منبع: العالم

اندیشکده آمریکایی: ایران را بدلیل خرید اس 300 و سوخو تحریم کنید+عکس

آمریکن اینترپرایز می‌نویسد: قول دولت آمریکا برای وتو کردن فروش این تسلیحات کافی نیست و باید تحریم‌های یکجانبه علیه مقامات و اشخاص روسی و ایرانی اعمال گردد.
گروه جنگ نرم مشرق- اندیشکده آمریکن اینترپرایز (انترپرایز) در جدیدترین گزارش خود، به موضوع ارسال سامانه دفاعی اس 300 از سوی روسیه به ایران پرداخت و آورد: «گرچه ممکن است ارسال اس 300 در همین مرحله هم با تاخیر روبرو شود، اما بالاخره قطعی است. نگرانی بیشتر ما، در مورد لیست خریدهای نظامی ایران است که باید بی‌درنگ به آن توجه شود».
اندیشکده آمریکن اینترپرایز در تحلیل خود آورد: «ایران به سرعت به سمت پیشرفت نظامی پیش می‌رود و این امر می‌تواند موجب بوجود آمدن شرایط رقابت تسلیحاتی در منطقه و تلاش متحدان آمریکا برای دستیابی به تسلیحات پیشرفته شود. فراتر از آن، با وقوع چنین وضعیتی، غرب روش خود را در برای مواجهه محتمل نظامی با ایران -و اگر بشود در خلیج فارس- و حتی چگونگی آن تغییر خواهد داد. سامانه دفاع هوایی S-300 PMU-2 که مجهز به 4 پرتابگر برای هر آتش‌بار است، فقط یک نمونه از تسلیحات قرار گرفته در اختیار ایران است. این سامانه، قادر به تشخیص و هدف‌گیری جنگنده‌های دشمن تا برد تقریبا 200 کیلومتر است. قابلیت حرکت‌پذیری اس 300 مانع از کشف آسان و منهدم کردن آن می‌شود. همچنین سرعت 7 ماخی و دقت موشک‌هایش، از آنها یک عامل مرگبار ساخته است. اس 300 اولین بروزسازی دفاع موشکی ایران پس از 40 سال محسوب می‌شود».
جلوی ایران رو به قدرت را بگیرید // در حال ویرایش
سامانه دفاع هوایی S-300 PMU-2 قادر به تشخیص و هدف‌گیری جنگنده‌های دشمن تا برد تقریبا 200 کیلومتر است
این اندیشکده آمریکایی با اشاره به سفر ماه فوریه «حسین دهقان» -وزیر دفاع ایران به مسکو، مدعی شد که وی لیست 6 میلیارد دلاری تجهیزات مورد درخواست ایران شامل موشک ضد ناو یاخونت، جنگنده سوخو 30، تانک تی 90 و سایر را تقدیم ولادیمیر پوتین کرد و در واقع ایران به دنبال تجهیزات و تسلیحات بیشتر است.
این گزارش در ادامه به صحبت‌های علی اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران مبنی بر قبول درخواست ایران توسط دولت روسیه استناد می‌کند و ویژگی‌های موشک یاخونت را اینگونه شرح می‌دهد: «یاخونت یک موشک فراصوتی است که با قدرت بسیار زیاد ناوهای دشمن را تا برد 290 کیلومتر مورد هدف قرار می‌دهد. کارشناسان معتقدند که پوتین یاخونت را در سوریه مستقر کرده است. در صورت استقرار یاخونت در کرانه خلیج فارس، کشتی‌های تجاری و نظامی کشورهای بین‌المللی مورد تهدید واقع خواهند شد. این امر، آمریکا و شرکایش را مجبور خواهد کرد که از ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌های عظیم‌الجثه در آب‌های خلیج فارس استفاده نمایند که در نتیجه به متوازن‌سازی دوباره نیروهای آمریکایی و اهرم‌های دیپلماتیک می‌انجامد».

جلوی ایران رو به قدرت را بگیرید // در حال ویرایش
یاخونت یک موشک فراصوتی است که با قدرت بسیار زیاد ناوهای دشمن را تا برد 290 کیلومتر مورد هدف قرار می‌دهد

جلوی ایران رو به قدرت را بگیرید // در حال ویرایش
سامانه Bastion-P یک آتش‌بار متحرک حامل موشک‌های یاخونت است

آمریکن اینترپرایز سپس به بررسی سوخو 30 مورد تقاضای ایران می‌پردازد که همتای «F-15 E مدل استرایک ایگل» آمریکایی است و مدعی می‌شود: «ورود این جنگنده به ایران، اولین بروزرسانی هوایی این کشور پس از سال‌ها خواهد بود. سوخو 30 با برد رزمی بیش از 1207 کیلومتر (معادل شهاب 3)، ایران را در مسیر رقابت و تنش سنگین با رقبایش در شورای همکاری خلیج فارس و حتی با آمریکا و متحدانش در منطقه قرار می‌دهد. ایران با دستیابی به چنین تجهیزات پیشرفته، دارای دفاع هوایی پیشرفته و کنترل قدرتمندانه دریایی بر خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال دریای عربی خواهد شد». 
این اندیشکده ادعا می‌کند تمامی این خریدات تسلیحات یکه با آزمایش تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل آنها را ممنوع اعلام کرده، همراه شده مانند خرید یاخونت و سوخو 30 نقض قطعنامه سازمان ملل مربوط به برجام است و در این رابطه می‌نویسد: «این قطعنامه به آمریکا و دیگر اعضای دائم شورای امنیت، اجازه وتو کردن ارسال چنین تجهیزاتی به ایران را می‌دهد و دولت اوباما هم اعلام کرده که از تمامی توان خود برای این قضیه استفاده خواهد کرد. اما ایرانی‌ها اصلا نگران به نظر نمی‌رسند. آنها اعلام کردند که به‌طور حتم معامله خرید سوخو در سال جاری انجام خواهد شد. خوش‌بینی ایران بی‌دلیل نیست؛ آنها می‌دانند که قطعنامه مورد نظر قادر به اعمال جریمه اتوماتیک برای خرید سلاح از روسیه و تکمیل معامله نیست و راهی برای دور زدن شورای امنیت وجود دارد. خرید سلاح، در تناقض با توافق هسته‌ای نیست و خود بخود موجب اعمال «اسنپ بک» (بازشگت سریع تحریم‌ها) نخواهد شد».

جلوی ایران رو به قدرت را بگیرید // در حال ویرایش
آمریکن اینترپرای مدعی شد: سوخو 30 با برد رزمی بیش از 1207 کیلومتر، ایران را در مسیر رقابت و تنش سنگین با رقبایش در شورای همکاری خلیج فارس و حتی با آمریکا و متحدانش در منطقه قرار می‌دهد

آمریکن اینترپرایز در انتها در باره واکنش آمریکا به خریدهای تسلیحاتی ایران از روسیه پیش‌بینی می‌کند: «آمریکا مجبور به تشکیل ائتلاف جهت اعمال تحریم خواهد شد و یا فعالیت‌های دیگر علیه ایران و روسیه انجام خواهد داد؛ رویکرد دیگر اینکه آمریکا بی‌اراده به نظاره توافق هسته‌ای خواهد نشست که در این صورت توازن نظامی غرب آسیا (خاورمیانه) بهم خواهد ریخت. تنها قول دولت آمریکا برای وتو کردن فروش این تسلیحات کافی نیست بلکه باید در دستور کار قرار گیرد. اکنون، زمان تشکیل ائتلاف بین‌المللی جهت تنبیه ایران و روسیه در صورت هر گونه تخلف است. باید تحریم‌های یکجانبه علیه مقامات روسی و ایرانی و افرادی حقیقی و حقوقی که اقدام به تجارت تسلیحات و تجهیزات ممنوعه شورای امنیت می‌کنند، اعمال گردد. با حرف و رای نمی‌شود جلو رفت. وقت تنگ است. ایران در حال قدرتمند شدن است و باید جلویش را بگیریم».
گفتنی است که بخش‌هایی از سامانه "اس 300" در رژه روز ارتش در جوار حرم امام(ره) در تهران به نمایش درآمد.

ایران را بدلیل خرید اس 300 و سوخو تحریم کنید // آماده انتشار
نمایش بخش‌هایی از سامانه "اس 300" در رژه روز ارتش در جوار حرم امام(ره)

اندیشکده آمریکن اینترپرایز پیشتر نیز نسبت به روابط ایران با روسیه هشدار داده بود که «آمریکا باید مانع از اتحاد ایران و روسیه علیه منافع خود و شرکایش شود» و آمریکا را به اقدام هر چه سریع‌تر علیه ائتلاف ایران-روسیه پس از توافق هسته‌ای فراخواند بود.
انتقاد شدید روسیه از عربستان، قطر و امارات
وزیر انرژی روسیه با انتقاد شدید از عربستان و دیگر کشورهای عربی عضو اوپک گفت که بعضی از اعضا تلاش داشتند از کشوری که در نشست غایب است امتیاز بگیرند و این عامل شکست مذاکرات بود.
به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه با انتقاد از اعضای اوپک گفت که حاصل دوماه مذاکره برای توقف افزایش تولید نفت به دلیل درخواستهایی که در جلسه روز یک شنبه مطرح شد شکست خورد.
وی که بعد از نشست اعضای اوپک در دوحه با خبرنگاران روسی صحبت میکرد توضیح داد که 11 عضو اوپک و 7 کشور خارج از اوپک که در نشست حضور داشتند دوماه بر روی پیش نویس توافق مذاکره کرده بودند که میتوانست سطح تولید را در سطح ماه ژانویه حفظ کند و از ریزش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کند.
وی افزود: بعضی از اعضای سازمان اوپک واژه ها و عبارات پیش نویس را در لحظات آخر تغییر دادند و سعی کردند از کشورهایی که در دوحه حضور نداشتند امتیاز بگیرند. ما تاکید داشتیم که اعضا بر روی کشورهایی که حاضر هستند متمرکز باشند.
بلومبرگ پیش از این اعلام کرده بود عربستان تلاش می‌کند تا بندی را در پیش نویس که مرتبط با ایران است، تغییر دهد.
در حالی که عربستان پیش از این اعلام کرده بود حتی بدون شرکت ایران از طرح فریز نفتی حمایت خواهد کرد دقیقا در آستانه برگزاری این اجلاس با چرخشی 180 درجه موضع خود را تغییر دادو اعلام کرد: حمایت ما از این طرح تنها به شرط حضور ایران در این اجلاس خواهد بود.
از وزیر انرژی روسیه سوال شد که غیر از عربستان چه کشورهای دیگری خواستار دربرگیری ایران در این توافق بودند؟ وی گفت: امارات، قطر و دیگر کشورهای برجسته خلیج فارس.
نوواک افزود: چگونه میتوان ایران را مسئول شکست مذاکرات دانست وقتی این کشور در دوحه حاضر نبوده است. ما معتقد بودیم که حضور کشورهایی که 75 درصد تولید نفت جهان را در اختیار دارند در این نشست کافی است.
با این حال وی تاکید کرد که درهای مذاکره برای آینده باز است.
اجلاس دوحه قطر که قرار بود یکشنبه ساعت 8 و 45 دقیقه صبح به وقت محلی برگزار شود، به دلیل تلاش عربستان برای تغییر متن پیش نویس تا بعد از ظهر به تعویق افتاد و در نهایت با کارشکنی ریاض بدون حصول توافق پایان یافت.
منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد