سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران

وزیراطلاعات: تروریستی که قصد عملیات انفجاری داشت بازداشت شد

وزیراطلاعات گفت: یک عنصر تروریست که ماموریت عملیات انفجاری داشت با اشراف عملیاتی سربازان گمنام امام زمان در غرب کشور بازداشت شد.
به گزارش مشرق، محمود علوی وزیر اطلاعات در سخنانی اظهارداشت: یک عنصر تروریست که ماموریت عملیات انفجاری داشت با اشراف عملیاتی سربازان گمنام امام زمان در غرب کشور بازداشت شد.
وی تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه پشت این عملیات شوم و ناکام قرار دارند.منبع: فارس
نظر ولایتی درباره تحویل سامانه «اس ۳۰۰» به ایران
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سامانه موشکی اس ۳۰۰ گفت: تحویل این سامانه نشان‌دهنده آن است که همکاری‌های ایران و روسیه جدی است.
به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند که عصر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران به روابط ایران و هند اشاره کرد و اظهار داشت: روابط ایران و هند رابطه تاریخی و بسیار عمیقی است و باید بگویم 2 کشور فضاهای بسیاری برای همکاری‌های 2 جانبه بین‌المللی و منطقه‌ای دارند.  
 
وی ادامه داد: هند کشوری با ظرفیت است که نیاز به انرژی ایران دارد و از سوی دیگر برای همکاری‌های علمی فناوری، تجاری و اقتصادی با هند می‌توانیم بدون هیچ محدودیتی حجم روابط‌مان را گسترش دهیم.   
ولایتی افزود: نکته‌ دیگر اینکه در برخی موارد که برای امنیت منطقه مهم است تفاهم‌های خوبی با وزیر امور خارجه هند در ایران صورت گرفته است. قبل از این سفر هیئت‌های مختلفی بین 2 کشور جا به جا شده و زمینه همکاری‌های مشترک را فراهم کرده است.   
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همکاری ترانزیتی بین ایران و هند برای انتقال کالا از ایران و افغانستان و بالعکس و در گام بعدی آسیای مرکزی و در گام نهایی نیز برای کل کشورهای مستقل مشترک منافع بحث و تبادل‌نظر شد.   
وی درباره خط ترانزیت بین چابهار تا جمهوری آذربایجان، سن‌پترزبورگ و شمال روسیه گفت: مباحث خوبی در این خصوص صورت گرفته است. 
 ولایتی تصریح کرد: هند این آمادگی را دارد که در چابهار سرمایه‌گذاری کند و مقدمات خوبی نیز برای این امر فراهم شده است.  
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام توسعه همکاری دوجانبه و بین‌ قاره‌ای با هند گام مهمی در جهت عملیاتی شدن نگاه جمهوری اسلامی و نگاه مقام معظم رهبری در نگاه به شرق دانست و گفت: هند یکی از مصادیق مهم و ارزشمند نگاه به شرق است.
 
وی در ادامه سخنان خود از سفر نخست‌وزیر هند به ایران خبر داد و گفت: انتظار می‌رود این سفر نقطه عطف بین دو کشور باشد.  
 ولایتی درباره سامانه موشکی اس 300 گفت: تحویل این سامانه نشان‌دهنده آن است که همکاری‌های ایران و روسیه جدی است.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همکاری‌های ایران و روسیه در آغاز راه است، همکاری ما با روسیه درباره تحولات سوریه و مبارزه با تروریسم و جریان تکفیری بسیار مهم بوده است.  
وی تصریح کرد: برای روابط ایران و روسیه آینده روشنی را پیش‌بینی می‌کنیم و همه این همکاری‌ها کمک بسیاری در برقرار صلح و امنیت در این منطقه حساس می‌کند.  
 ولایتی به مذاکرات اخیر مقامات ایرانی با مقامات سعودی درباره مراسم حج اشاره کرد و گفت: دولت عربستان به عنوان کشوری که باید امنیت را برای حجاج فراهم کند وظیفه دارد که نهایت امنیت را صرف نظر از ملیت‌ آنها ایجاد کند.  
 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امیدواریم گفتگوهای دو طرف به نتایج مثبتی برسد تا حجاج ایرانی در کمال آرامش و احترام بتوانند این فریضه مهم را در موعد خود انجام دهند.   وی به سفر اخیر رئیس‌جمهور به ترکیه اشاره کرد و گفت: سفر آقای روحانی به ترکیه سفر مهمی بود. ایران و ترکیه دو کشور همسایه هستند که روابط طولانی چند هزار ساله با یکدیگر داشتند و همچنان این روابط وجود دارد، البته گاهی مشکلاتی بین این دو کشور پیش می‌آید، اما تدبیر 2 دولت موجب می‌شود این مشکلات حل شود.  ولایتی افزود: سفر آقای رئیس‌جمهور سفر بجایی بود و ایشان هم در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی شرکت کردند و هم دیدار 2 جانبه‌ای که البته بعضی از کشورها مانند عربستان سعی در ایجاد اختلال در این دیدار را داشتند.   رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: آنچه که مهم است همکاری بین کشورهای اسلامی به میزبانی کشور ترکیه بود، این میزبانی انگیزه مضاعفی بود تا رئیس‌جمهور به این سفر برود و در این سفر روابط دو جانبه از استحکام بیشتری برخوردار شد. منبع: تسنیم
مشرق معرفی می‌کند؛
یکی از توانایی های خاص سامانه Avtobaza-M، بحث کشف رادارهایی با احتمال رهگیری پایین(LPI) است که اینگونه از رادارها، بر روی هواپیماهایی مدرن و خاص ارتش آمریکا مثل F/A-18 سوپر هورنت، F-22 رپتور و بمب افکن B-2 نصب شده است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، کشف اهداف هوایی یکی از نکات اولیه و در عین حال کلیدی در بحث دفاع هوایی در جهان به شمار می آید. امروزه این اهداف طیف وسعیی از اشیاء پرنده مثل هواپیماهای رزمی، موشک های کروز، پهپادها و بالگردها را که عمدتا از خواص رادارگریزی بهره می برند را شامل می شود.
انواع و اقسام رادارها و سامانه های کشف و شنود در مدل های زمین پایه، دریاپایه و هواپایه این وظیفه را بر عهده دارند. حالت های کشف و شناسایی این سامانه ها نیز متفاوت بوده و به دو دسته فعال و غیر فعال تقسیم می شود. در یک تعریف به زبان ساده، سامانه های کشف فعال با ارسال سیگنال و دریافت بازتاب حاصل از برخورد آنها به اهداف مورد نظر آنها را کشف کرده و سامانه های غیرفعال با دریافت انواع امواج ساطع شده از اهداف مختلف، مکان آنها را کشف می کنند.

Avtobaza-M  کاشف جدیدی که به پدافند ایران اضافه شد

در جریان رژه روز ارتش در جوار حرم امام(ره) در تهران، از یک سامانه جدید که تا به امروز خبری از حضور آن در ایران منتشر نشده بود رونمایی شد. سامانه Avtobaza-M ساخت روسیه یکی از جدیدترین سامانه های کشف اهداف هوایی و دریایی در جهان محسوب می شود که وارد خدمت پدافند هوایی کشور شده است.

رادار جدید
سامانه Avtobaza-M در روسیه

این سامانه در حقیقت یک سیستم کشف اهداف به صورت غیرفعال در کنار توانایی های ELINT برای بحث شنود سیگنالی، است که می تواند با استفاده از دریافت امواج مختلفی مثل سیگنال های ماهواره ای، پادهای اخلالگر، سیگنالهای راداری از اهداف هوایی، دریایی یا زمینی، امواج سامانه های تشخیص دوست از دشمن IFF اهداف مورد نظر را خود را کشف کرده و در صورت لزوم اطلاعات را با واحدهای دفاع هوایی مثل سامانه اس 300 به اشتراک بگذارد.Avtobaza M در فرکانس های 0.2 تا 18 گیگاهرتز فعالیت کرده و می تواند به صورت همزمان تا 150 هدف را در فاصله تا 400 کیلومتری کشف و رهگیری کند. در این فرکانس ها، سامانه Avtobaza M تقریبا قادر است تمام فرکانس های راداری مورد نظر را کشف کند. این سامانه ظرف 45 دقیقه برپا شده و می تواند اطلاعات تا حدود 2000 هدف مختلف را در حافظه خود ذخیره کند.
این سامانه به صورت معمول شامل 5 خودرو مختلف است که در فاصله 20 الی 30 کیلومتری از یکدیگر قرار گرفته و به عملیات می پردازند و با توجه به اینکه اطلاعات اندک و معدودی درباره شیوه کار و اجزا این سامانه تاکنون منتشر شده، از جمله سامانه های مرموز و خاص برای شناسایی جنگنده های آمریکایی محسوب می شود.
یکی از نکاتی که سازندگان این سیستم درباره آن اعلام کردند توانایی Avtobaza-M در کشف و رهگیری رادارهای با احتمال پایین رهگیری "LPI" به حساب می آید. این رادارها معمولا با توان 500 مگاهرتز فعالیت کرده و در یک فرکانس بیش از 2 ثانیه فعال نیستند و به همین دلیل کشف و رهگیری آنها بسیار مشکل است. 
هواپیماهای اف 18 در سری سوپر هورنت و همچنین هواپیمای پنهانکار اف 22 رپتور و همچنین رادار بمب افکن پنهانکار B-2 از جمله هواپیماهایی محسوب می شوند که از رادارهایی با توان LPI بهره می برند. این سامانه اولین بار در جریان نمایشگاه هوایی ماکس 2013 در روسیه به نمایش درآمده و تقریبا می توان آن را یکی از جدیدترین و در عین حال پیشرفته ترین سامانه های کشف و شناسایی حال حاضر در دنیا به حساب آورد.
اگرچه این سامانه مهم و مدرن جزء اجزای استاندارد پدافند موشکی اس 300 محسوب نمی شود اما با توجه به قابلیت شبکه شدن با این سامانه یا برخی دیگر از اجزاء شبکه یکپارچه پدافندی کشورمان، می تواند نقش مهمی در ارتقاء این بخش ایفا کند که جدای از اهمیت اس 300، این سامانه را نیز می توان به طور مستقل مورد توجه و بررسی قرار داد.
صاحبان کسب‌وکار در سراسر جهان به زودی خواهند توانست از طریق شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی) واحد پولی ریال ایران را نیز بپذیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی نوشت: صاحبان کسب‌وکار در سراسر جهان به زودی خواهند توانست از طریق شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی) واحد پولی ریال ایران را نیز بپذیرند.

به گزارش «انتخاب»، شرکت آمریکایی پیمنت‌وال Paymentwall در سایت رسمی خود اعلام کرده که اقدامات لازم برای هماهنگی و اتصال به شبکه شتاب را فراهم آورده است.در اطلاعیه این شرکت آمده است تا زمان اتمام پروسه یک‌پارچه شدن با شتاب، پیمنت‌وال پیش از هر چیز مطمئن خواهد شد که با آخرین قوانین وزارت خزانه‌داری آمریکا منافاتی ندارد.هونور گاندی مدیرعامل پیمنت‌وال می‌گوید: «شرکت ما در آمریکا واقع است و تبعیت از قوانین وزارت خزانه‌داری آمریکا برایمان بسیار مهم است. با وجود قشر تحصیل‌کرده ایران، باور داریم که این کشور پتانسیل فراوانی برای امور تجاری دارد و امیدواریم که ما بتوانیم به زودی به شبکه شتاب متصل شویم».
بانک مرکزی عملیات تحت پوشش شتاب را دامنه وسیعی از تبادلات، از جمله برداشت وجه نقد، خرید الکترونیکی، انتقال وجه، پرداخت قبوض و مانده‌گیری می‌داند.
مرکز شتاب به طور متوسط روزانه بیش از دو و نیم میلیون تراکنش را پردازش می‌کند.

بر پایه اطلاعیه این شرکت، تراکنش‌های آنلاین در ایران از سال ۲۰۱۵ تا کنون به طور ماهانه ۱۵٪ افزایش داشته و روز به روز به تعداد افرادی که از کارت‌های اعتباری برای پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود.
مدیرعامل پیمنت‌وال می‌گوید: «با اتصال به شتاب، ما می‌توانیم به صاحبان کسب‌وکار در جهان امکان دهیم تا محتوای دیجیتالی خود را به ایران بیاورند و پروسه پرداخت را در آنجا انجام بدهند. پیمنت‌وال می‌خواهد که نخستین شرکتی باشد که به استارتاپ‌های ایرانی کمک کند تا جهانی شوند».
در صورت اتمام این روند، بازرگانان سراسر جهان می‌توانند کسب‌وکار خود را با استفاده از شبکه شتاب به ایران بیاورند و این کار با پذیرش کارت‌های اعتباری و ریال ایران آغاز می‌شود.
با به‌کارگیری سامانه بانکی و واحد پول محلی، تجار می‌توانند به سادگی به مشتریان خود با پرداخت تراکنش‌های مالی آنلاین، خدمات ارائه دهند و به این طریق به راحتی به بازارهای محلی دسترسی خواهند یافت و کسب‌وکار خود را در ایران به سرعت گسترش می‌دهند.
در این مرحله امکان خرید کاربران ایرانی و پرداخت با ریال فراهم می‌شود.
برخی از کاربران در داخل ایران گزارش داده‌اند که در حال حاضر دسترسی به سایت پیمنت‌وال در ایران با مشکلاتی مواجه است.
پیمنت‌وال یک سامانه پرداخت جهانی برای طیف گسترده‌ای از محصولات دیجیتال و خدمات آنلاین است. این شرکت با ۱۴۰ ارائه‌دهنده روش پرداخت در جهان همکاری می‌کند و در بیش از ۲۰۰ کشور کاربر دارد. مقر این شرکت در سانفرانسیسکو است و در ۱۱ شهر دفتر دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد