سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مشکلی که سیلاب برای سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر درست کرده است

رییس میراث فرهنگی شوشتر با بیان این که سیلاب‌ها صدمه‌ای به سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر نزدند گفت: از قضا سازه‌های آبی در آب جان می‌گیرند. 

علی‌محمد چهارمحالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: بناهای تاریخی به ویژه سازه‌های آبی با آب زنده‌اند. بنابراین اگر آب را بر آن‌ها قطع کنیم باید شاهد فرسایش آن‌ها باشیم. 

او ادامه داد: تصور کنید سازه آبی هزار ساله در کنار آب بوده است و حال آب را از آن بگیریم. متاسفانه در سال 93 و 94 ناگهان دبی آب پایین رفت و یک دوره فساد در دیواره‌های سازه‌های آبی شوشتر دیده شد. 

رییس میراث فرهنگی شوشتر بیان کرد: شوری آب و نمک موجب آسیب رسیدن به دیواره‌ آسیاب‌ها و آبشارها می‌شود. این در حالی است که سیلاب‌ها تأثیری بر سازهای آبی شوشتر نداشته است. 

چهارمحالی گفت: تنها مشکلی که سیلاب‌ها ایجاد کرده این است که زباله‌ها را جلوی "بند میزان" جمع کرده و از طرف بیشه‌زار با خود چوب آورده است. 

وی افزود: سهراب سپهری می‌گوید مردم بالا دست چه صفایی دارند. اما انگار مردم بالا دست ما مقداری کم لطفی کرده‌اند چون آشغال‌های رها شده آن‌ها به شوشتر رسیده است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد